שבת:

מפלגת העבודה תומכת ומקדמת הפעלת תחבורה ציבורית, ביצוע עבודות בינוי/ תשתית/ תחזוקה על ידי רשויות המדינה בשבת, ופתיחת עסקים מידתית בשבת, תוך שמירה קפדנית על זכויות העובדים בשבת ועל זכאותם ליום מנוחה בכלל, וליום מנוחה יחד עם משפחתם בפרט.
יצירת חיי

מלבד ההחלטה ההיסטורית של מיכאלי להפעלת הרכבת הקלה בתל אביב גם בשבת, החל לפעול קו חדש של מטרונית בחיפה, עם מסלול שונה בשבתות לעומת ימות השבוע, כדי שלא לפגוע בציבור הדתי הנוסע בקו בימי חול. כמו כן, במפלגת העבודה מצפים מראש הממשלה לפיד להעלות לסדר היום את ההצעה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. יש לכך רוב בממשלה – ומדובר בהצבעה היסטורית שאין זמן יותר טוב מלקיימו.

גיוס חרדים ולימודי ליבה:

אנחנו תומכים במתווה גיוס אשר יתמרץ צעירים חרדים להתגייס לצבא במגוון דרכים מחד גיסא, ויאפשר להם להשתלב כמה שיותר מהר בשוק העבודה ולא להישאר שנים ארוכות בישיבה נגד רצונם, מאידך גיסא. אנו תומכים ומעודדים שירות בנות דתיות בצבא.
אנו תומכים בחיזוק, הרחבת וחקיקת חוק החינוך הממלכתי חרדי, ואכיפת שיעור לימודי הליבה אותו אמורים ללמד כיום המוסדות החרדיים.

יהודים בהר הבית:

אנו תומכים בהמשך קיום ההסדרים הקבועים במקום.

רפורמות בשירותי הדת:

אנחנו תומכים במהלך של פתיחת מתן האפשרות למתן כשרות לגופים נוספים מעבר למה שהיה נהוג עד עתה, וקוראים להרחיבה גם לגופים לא אורתדוכסיים, ולאפשר חופש דת אמיתי לאזרחי ישראל.

גיור:

אנחנו מברכים על קביעת בג"ץ שמחייבת את המדינה להכיר בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים בחו"ל ובישראל. נתנגד נחרצות לכל פגיעה במצב משפטי זה.

הכרה בזרמים הליברליים:

בממשלה האחרונה הצלחנו להביא לפריצת דרך היסטורית ביחסה של מדינת ישראל לזרמים הליברליים, בהשקעת עשרות-מיליוני ש"ח לתמיכה בארגוני ההתחדשות היהודית, וביניהם גם ארגוני הזרמים הליברליים. בכוונתו להמשיך והלרחיב הכרה זו, ולהשוותה להכרה בזרם האורתודוכסי. מפלגת העבודה נלחמת ליישום מתווה הכותל, מתווה פשרה היסטורי שנתניהו נסוג ממנו רק בלחץ החרד"לים, ועל אף שדרעי וגפני נתנו אור ירוק והסכימו לו.

תיקון חוק השבות:

מפלגת העבודה מתנגדת לכל שינוי בחוק השבות.

נישואים אזרחיים:

מדינת ישראל צריכה להכיר באופן רשמי בנישואים אזרחיים, כולל (כמובן) זוגות להט"בים. פעלנו ונפעל בהמשך לעגן זאת בחקיקה.

הבחירות לרבנות הראשית:

יש בהחלט צורך להכניס שינויים משמעותיים בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים, ולהגדיל ייצוג של נשים ושל קהלים נוספים בציבור היהודי. מן הראוי שהרבנים הראשיים הבאים יהיו מחויבים לטיפול ייסודי בפגיעה בזכויות נשים, בזכויות מתגיירים ומתגיירות, ישראלים דוברי רוסית ויוצאי אתיופיה בממסד הרבני. נפכל בכיוון הזה בצד המאמץ שלנו לקדם הכרה מלאה בכל זרמי היהדות וביהדות החילונית.

יהדות במרחב הציבורי:

יהדותה של מדינת ישראל באה באופן רשמי לידי ביטוי בזהותם של רוב אזרחיה, לוח השנה שלה, חוק השבות והשפה העברית. מעבר לכך, בהינתן זהותם היהודית של מרבית אזרחיה, טבעי וראוי שזו תבוא לידי ביטוי גם בשלבי חייהם השונים, ובהם בראש ובראשונה במערכת החינוך. בהתאם לזהות זו, שלרוב איננה זהות אורתודוכסית, התכנים היהודיים במערכת החינוך ובמקומות נוספים צריכים להיות מגוונים, מכילים והומניסטיים.