לפני חודשיים פוטרה קארינה קרפוב מעבודתה בתחום המסעדנות בשל נגיף הקורונה. בנה האמצעי, אביאל, שחגג לאחרונה יום הולדת 13, ביקש ממנה רק בקשה אחת - לעלות לתורה. קרפוב, חד-הורית המגדלת לבדה את שלושת ילדיה בבאר שבע, הבטיחה לו שאת המשכורת הבאה היא תקדיש לחגיגה עבורו - אלא שריאיון העבודה שהלכה אליו לא צלח. שני יוסף, חונכת בתוכנית "פותחים עתיד" מבית הסוכנות היהודית בעיר, החליטה לקחת על עצמה את המשימה ולהגשים לו את החלום.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"אני מלווה את אביאל ועוד 9 ילדים מזה שנה, וגם בתקופת הקורונה אנחנו מקפידים על המפגשים האישיים וביקורי הבית תחת ההנחיות. באחת הפגישות העלה אביאל את החלום שלו ובמשפט אחד קרע לי את הלב. הוא אמר: 'אני רוצה להיות כמו כולם ולעלות לתורה'. הבנתי שאני לא יכולה להישאר אדישה", אומרת יוסף.
היא העלתה פוסט לאינסטגרם, ובאמצעותו הצליחה לגייס מאות שקלים לרכישת ביגוד ונעליים לנער. הרב הגבאי של בית הכנסת "מנחת יהודה" בעיר, קובי אוחנה, החליט אף הוא לעזור, ולקח על עצמו ללמד את אביאל את הקריאה בתורה וההפטרה.

"אני לא מצליח למצוא את המילים"

יוסף ואוחנה גייסו יחד את המתפללים להשלים מניין וכיבוד לקראת האירוע המרגש. משה ביטון, אחד מהמתפללים, אף רכש ממיטב כספו תפילין מהודרות ומסר לאביאל לקראת האירוע. ביום חמישי האחרון זה קרה, ואביאל עלה לתורה לצד משפחתו הקטנה והמתפללים במקום - ולא הותיר עין יבשה.
4 צפייה בגלריה
אביאל וקארינה קרפוב
אביאל וקארינה קרפוב
"אני לא יודעת איך לשלם את החובות. אני חייבת לעשות הכול בשביל הילדים שלי, שיהיה להם מקום לגור בו ואוכל". קארינה קרפוב עם בנה אביאל
(צילום: אורן אסולין)
חתן בר המצווה אמר בהתרגשות: "החלום שלי היה להיות כמו כל החברים שלי ולעלות לתורה כמו כולם. בזכות כל כך הרבה אנשים יש לי בגדים חדשים, נעליים ואפילו שעון. הלכתי להסתפר לכבוד העלייה לתורה ואני לא מצליח למצוא את המילים למה שאני מרגיש. הייתי מאוד שמח שעכשיו אמא שלי תמצא גם עבודה ותהיה מאושרת".

"צריך להתגייס ולעזור לאנשים הטובים"

לאחרונה נותק ביתם מגז כי האם לא עמדה בתשלומים, והיא מודה כי למרות השמחה העצומה מכך שהצליחה לחגוג לבנה את בר המצווה, היא אינה יודעת כיצד לעמוד בתשלומי שכר הדירה הקרובים. גם כאן מנסה העמותה, הפועלת כבר 13 שנים ומלווה 12 אלף ילדים במצבי סיכון והוריהם, לסייע לה ככל האפשר.
4 צפייה בגלריה
אביאל קרפוב עם התפילין
אביאל קרפוב עם התפילין
אביאל קרפוב עם התפילין
(צילום: אורן אסולין)
"המצב שלנו מאוד לא קל", אומרת קרפוב, "אבל אני שמחה שלפחות אביאל זכה להגשים את החלום ולעלות לתורה. אני לא יודעת מה יהיה בעתיד. לא יודעת איך לשלם את החובות בלי עבודה, אבל אני חייבת לעשות הכול בשביל הילדים שלי, שיהיה להם מקום לגור בו ואוכל. המקרר שלי היה ריק עד שאנשים טובים התגייסו לעזור לי. בעקבות הקורונה אני לא מצליחה למצוא עבודה כדי לתת לילדים שלי את מה שהם צריכים".
4 צפייה בגלריה
אביאל קרפוב ושני יוסף
אביאל קרפוב ושני יוסף
אביאל קרפוב ושני יוסף
(צילום: אורן אסולין)
יוסף אומרת כי "השלב הבא מבחינתי הוא לנסות לעזור גם למשפחה במצבה הכלכלי הלא פשוט, ולמצוא עבודה לקארינה שרוצה לפרנס את ילדיה בכבוד. לראות אישה אמיצה שמגדלת את ילדיה ונקלעה למצב סבוך כל כך שבו התשלומים חוזרים ואין אוכל במקרר, זה משהו שכולנו צריכים להתגייס כדי למנוע ולנסות לעזור ולהוציא אותם מהמצב. כל מה שהיא צריכה זה רק עבודה, והילדים צריכים ביטחון כלכלי. אין להם תיקים, בגדים, נעליים שלא לדבר על ציוד לבית הספר".
4 צפייה בגלריה
אביאל קרפוב והרב
אביאל קרפוב והרב
אביאל קרפוב עם גבאי בית הכנסת, הרב קובי אוחנה
(צילום: אורן אסולין)