ממצאים ראשונים מחקירת הרבנות על הנסיבות שהביאו למותה של אושר דרעי כתוצאה מאלרגיה חריפה לחלב, לאחר שאכלה קינוח במסעדה בשרית כשרה - מעלים כי בית העסק פעל תחת השגחה ברמת כשרות רגילה ולא "למהדרין", במסגרתה אין נוכח במקום משגיח בכל שעות הפעילות אלא רק בשיטת "יוצא ונכנס" (ביקורים מעת לעת).
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
רפי יוחאי, מנהל היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית, עדכן את ח"כ משה ארבל (ש"ס), שפנה אליו בעניין, כי אכן מדובר במסעדה בשרית שאסור להכניס אליה כלל מוצרי חלב - והמשגיח אכן וידא זאת זמן קצר לפני האירוע הקשה. יוחאי העיר, עם זאת, כי נוכח העובדה שהעסק איננו פעיל מאז האירוע ומתקיימת חקירת משטרה לגביו - אין אפשרות לקבל את מלוא האינפורמציה על מנת למצות את התהליך.
לדברי מנהל יחידת האכיפה, למרות הכאב על התוצאה הטראגית, לא ניתן לקבוע כי מדובר במעילה של מערך ההשגחה באמון הציבור טרם מיצוי החקירה. "כמובן שהנושא ייבדק לעומק, ונקיטת האמצעים תתלווה לכך בכפוף למסקנות", כתב. "אך יש לזכור כי רובם ככולם של משגיחי הכשרות מתמסרים לתפקידם למען זיכוי הציבור".
יוחאי הביע צער בשם אגף הכשרות הארצי בפני משפחת דרעי, והבטיח כי הרבנות תמשיך ללוות את הטיפול במקרה על מנת לוודא סיום ההליכים במסגרת גבולות סמכותה.
דרעי, בת 22 במותה, מחצור הגלילית - הגיעה לחגוג את יום העצמאות במסעדת "רחמים שמחה ובניו" שבה אף עבדה בעבר. היא נפטרה לאחר שהוגשה לה, ככל הנראה, קצפת חלבית בקינוח שהיה אמור להיות "פרווה". על פי רוב הסתובבה אושר עם מזרק אפיפן שאמור להעניק לה טיפול ראשוני במידה שהאלרגיה מתפרצת, אלא שבאותו הערב שכחה אותו, לדברי אמה.