חרדים לצד ערבים בהלוויית השוטר שנרצח: מאות בני החברה החרדית צפויים ללוות למנוחות מחר (יום ה') את רס"מ אמיר חורי שהסתער על המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני אתמול בבני ברק, ושילם בחייו. חנן רובין, תושב ההתנחלות אלון, יזם את בואם של חרדים לחלוק כבוד אחרון ללוחם הערבי-נוצרי שמנע בגופו אירוע רב נפגעים בעירם, והוא מספר כי מאז שפרסם את קריאתו ברשתות החברתיות – קיבל יותר מאלף פניות של אנשים המבקשים להשתתף בהלוויה או לתמוך ביוזמה.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"אנשים מתרגשים מכל העניין", הוא מספר ל-ynet. "עם ישראל צמא לדברים האלה. יש לזה היענות מטורפת. אני צרוד כי אני כל הזמן מדבר עם אנשים מכל הקצוות בעם". רובין מספר בהתרגשות כי "לפני דקה, מישהו מבית ג'אן תרם לי 3,000 ש"ח למימון האוטובוסים – וגם חרדים תרמו".
קראו עוד בערוץ היהדות:
רובין מוסיף תקווה: "אני מאמין שזו תהיה תמונת ניצחון מדהימה מול הטרור. אני מקווה שכך יהיה". הוא מספר כי היוזמה נולדה לאחר לילה ללא שינה. "לא הצלחתי להירדם מכל הפיגועים של השבוע וחצי האחרונים, וחשבתי שאנחנו כל כך צריכים תמונה אחרת אחרי כל התמונות האלו. והתמונה שהייתה לי מול העיניים זו תמונה של חרדים ויהודים דתיים שמגיעים להלוויה של ערבי נוצרי, שמסר את נפשו בשבילם, ואמרתי לעצמי שאני חייב לגרום לזה לקרות".
3 צפייה בגלריה
אמיר חורי
אמיר חורי
אמיר חורי ז"ל. "מסר את נפשו"
(צילום: דוברות המשטרה)
אמר – ועשה: "קמתי בבוקר והתחלתי לשלוח הודעות לכמה חברים חרדים, גם כתבתי פוסט בפייסבוק – ומשם זה צבר תאוצה מטורפת". בהמשך, לאור מבול התגובות החיוביות שקיבל ליוזמה, ובהן היענות רחבה לקריאה להשתתף בהלוויה, החל רובין לארגן הסעות לאירוע ולנהל רשימות של נוסעים.

"מאמין שהציבור החרדי יגיע בהמוניו"

חורי יובא למנוחות מחר בשעה 17:30, בחלקה הצבאית של בית העלמין בנוף הגליל, ולקראת מסע הלוויה פרסם רובין בדף הפייסבוק שלו את ההודעה הבאה: "לצד מותם הכואב של אבישי יחזקאל ויעקב שלום, ושני אזרחי אוקראינה ששמם טרם פורסם, ניצב שמו של רס"מ אמיר חורי שנהרג כשהסתער על המחבל.
3 צפייה בגלריה
חנן רובין. "לכאורה זה מובן מאליו, אבל זה לא"
חנן רובין. "לכאורה זה מובן מאליו, אבל זה לא"
חנן רובין. "לכאורה זה מובן מאליו, אבל זה לא"
(צילום: אליהו ינאי)
"אני יודע שיש רבים שאומרים, ובצדק, שאין מה להתרגש מזה. שכך אמורים לנהוג אזרחים, ובוודאי שוטרים, במדינת ישראל. אני יודע, ויחד עם זאת אני אומר בזהירות את מה שבליבי עכשיו, גם אם זה לא הכי פוליטיקלי קורקט. כי לכאורה זה מובן מאליו, אבל זה לא. זה לא מובן מאליו שאדם מסתער על רוצח בשביל להגן על אחרים; וזה לא מובן מאליו שערבי-נוצרי מוכן לשלם בחייו עבור יהודים; וזה לא מובן מאליו להצמיד את המילים 'הי"ד' (ה' יקום דמו) לשמו של אמיר באתרים החרדיים".
הוא הוסיף: "רגע לפני שאולי אנחנו נכנסים לסבב רצחני מול הפלסטינים ומול ערביי ישראל – הגבורה של אנשים כמו אמיר הי"ד, הנכונות שלו להקריב את חייו – נותנת לי הרבה תקווה... אני מאמין שהציבור החרדי יגיע בהמוניו להכיר לו תודה. יהי זכרו – וזכרם של הנרצחים האחרים בפיגועים בשבועיים האחרונים – ברוך".
3 צפייה בגלריה
הפוסט של חנן רובין
הפוסט של חנן רובין
הפוסט של חנן רובין
(מתוך פייסבוק)