יהדות התפוצות מגיבה לאירועים הקשים בארץ: מאז אתמול החלו קהילות יהודיות ברחבי צפון אמריקה באסיפות הזדהות ותמיכה בישראל. בין השאר נערכו אירועים בניו ג'רזי, ניו אורלינס, ריצ'מונד, אינדיאנפוליס והעיר ונקובר בקנדה. ערים נוספות צפויות להצטרף. המארגנים קוראים לנבחרי הציבור שלהם לגלות תמיכה ולעמוד לצד ישראל. מארגון הפדרציות היהודיות ברחבי צפון אמריקה מסרו כי הם יפעלו "באופן מיידי ומקיף כדי לתמוך באחינו ואחיותינו בהגנה על ישראל".
2 צפייה בגלריה
נפילת רקטה בראשון לציון
נפילת רקטה בראשון לציון
נפילת רקטה בראשון לציון. בתפוצות מגייסים כספים לתמיכה
(צילום: יריב כץ)
ה-J7 – כוח המשימה הגדול של הקהילות נגד אנטישמיות, המורכב מארגונים חברים מקהילות יהודיות בארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, קנדה, ארגנטינה ואוסטרליה, פרסם היום (א') את ההצהרה הבאה בתגובה למצב בישראל: "כמנהיגי הקהילות היהודיות הגדולות ברחבי העולם, אנו אומרים בקול אחד: אנו עומדים לצד ישראל בעוד היא מתגוננת מפני המלחמה שפתח נגדה ארגון הטרור חמאס הנתמך על ידי איראן. הרצח והחטיפה של אזרחים ישראלים על ידי טרוריסטים פלסטינים, וירי אלפי רקטות לעבר ערים ויישובים ישראליים, הם פשעי מלחמה מובהקים שיש להוקיע בכל העולם, בדיוק כפי שזכותה של ישראל להגן על עצמה חייבת לקבל תמיכה אוניברסלית. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לדרוש מיידית מחמאס לשחרר את כל בני הערובה, וקוראים לגופים בינלאומיים כמו האו"ם לפעול ללא דיחוי כדי להבטיח שהחטופים הישראליים יוחזרו בבטחה למשפחותיהם. אנו שולחים את תנחומינו לאזרחי ישראל שבני משפחתם נרצחו ומאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים".

"תומכים בזכות של ישראל להגן על עצמה"

נשיא הקונגרס העולמי היהודי, רון לאודר, התייחס גם הוא לאירועים הקשים ואמר: "אנו עדים בתדהמה ובכעס לנוכח התפשטות ההתקפה האימתנית והברברית המתרחשת כעת בישראל, לצד פשעי מלחמה שמבוצעים על ידי הנציג של איראן, חמאס, בדרום ישראל. בזמנים אלו של אפלה וצער, אנו תומכים בזכות הבלתי מעורערת של ישראל להגן על עצמה ועל ביטחונה, ובו זמנית אנו מחדדים את המחויבות שלנו לשלום ואחדות בעמו. אנו לא נוגדר על ידי פעולות טרור, ונעמוד ביחד נגד אלה שרוצים לפגוע במדינה שאנו אוהבים ובערכים שלנו. אני קורא לקהילותינו לתמוך זו בזו בעוז ובאחדות ללא פשרות ולהישאר ערניים בכל מקום בעולם – ולא לתת לפוליטיקה ולפוליטיזציה להפריד בינינו. בתור נשיא של הקונגרס היהודי העולמי עם קשרים ארוכים ועמוקים בכל האזור, אני עומד מוכן לעשות כל שיהיה נדרש לתמיכה בממשל ביידן ובבעלי ברית של ישראל בזמן זה".
2 צפייה בגלריה
אבטחת מוסדות יהודים בצרפת
אבטחת מוסדות יהודים בצרפת
הגברת האבטחה ליד מוסדות יהודים בצרפת
(צילום: Geoffroy Van der Hasselt / AFP)
גם הקהילה היהודית בפורטו שבפורטוגל הגיבה לאירועים, ונשיא הקהילה, גבריאל סנדרוביץ', אמר כי "כאשר משתמשים בכל האמצעים האפשריים לטבח בחפים מפשע, ונחטפים צעירים, נשים, תינוקות ואפילו קשישים בכיסאות גלגלים, מהסיבה היחידה שהם יהודים ישראלים, התגובה האפשרית היחידה היא חיסול ראש הנחש, שלמעשה אומר במוצהר שהוא מוכן לתקוף יהודים וישראלים בכל העולם. היום השמח ביותר בלוח השנה היהודי, שמחת תורה, פינה את מקומו לבכי בבתי כנסת, שם אנשים שואלים מה עם זכויות האדם של היהודים ולא רוצים לשמוע עוד מילים ריקות".
בתוך כך, משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות פתח במוצאי החג חמ"ל שאמון על ניהול המאמץ ההסברתי בעולם. החמ"ל יפיק חומרי הסברה ותודעה על בסיס המידע והחומרים שייאספו מהשטח ויעמיד את החומרים לרשות חברי הרשת. החמ"ל נמצא בקשר שוטף עם מטה ההסברה הלאומי, דובר צה"ל, משרד ההסברה, משרד החוץ, המל"ל וגופים נוספים.