במהלך אירוע חגיגי, שנערך בבית הכנסת הגדול בפריז, הפתיע לוחם צה"ל – שנלחם בחודשים האחרונים במחבלי חמאס ברצועת עזה – את הוריו המתגוררים בצרפת.

המפגש המרגש אירע במהלך חניכת פרויקט "מלווי עולים", שבו נכח שר העלייה והקליטה אופיר סופר. מדובר במיזם שבו עולים ותיקים מצרפת ילוו עולים חדשים מאותה מדינה.
במהלך האירוע התבקשו הוריו של החייל אלי ממו לעלות לבמה, ובשלב זה הוקרן סרטו שבו הופיע בנם. מיד לאחר שהשיחה הסתיימה והזמר יונתן רזאל החל לשיר את הלהיט של יגל אושרי, "לצאת מדיכאון", נפתחה לפתע הדלת והחייל עלה לבמה כשהוא לובש מדים. הוא חיבק את הוריו ההמומים, שפרצו בבכי. ברקע הניף הקהל את דגלי ישראל.
2 צפייה בגלריה
אלי ממו והוריו ליד הזמר יונתן רזאל
אלי ממו והוריו ליד הזמר יונתן רזאל
אלי ממו והוריו ליד הזמר יונתן רזאל
(צילום: איתמר אייכנר)
2 צפייה בגלריה
אלי ממו בסרטון הווידאו
אלי ממו בסרטון הווידאו
אלי ממו בסרטון הווידאו
(צילום: איתמר אייכנר)
ממו למד בישיבת מכון מאיר. הוא התגייס באוגוסט 2023 לגדוד נצח יהודה בחטיבת כפיר. במהלך ההכשרה כבר הספיק להשתתף בפעילות מבצעית גם בחברון וגם ברצועת עזה. בהמשך הוא צפוי לחזור לארץ ולהמשיך בשירותי הצבאי.
יצחק ממו וסבין שרה ממו, הוריו של החייל, אמרו בהתרגשות: "אין מילים. כמעט התעלפתי. זו הייתה הפתעה טובה לשנה הקשה שעברה עלינו. לא יכולנו לדמיין שזה אפשרי. אנחנו מתרגשים מאוד. לא הפסקנו לבכות".
האם הוסיפה: "מאז המלחמה לא ישנתי לילה אחד. כשאלי עזב לארץ היה לי קשה מאוד. המלחמה גרמה לי לדאגות. אני מאושרת לראות אותו".
קדם לאירוע המרגש בבית הכנסת – יריד מדקס של משרד העלייה והקליטה עם "נפש בנפש" והסוכנות היהודית, להעלאת רופאים לארץ. אחת היועצות של משרד העלייה והקליטה, הלן ווייל, פסיכולוגית תעסוקתית במעוף, נחתה בפריז ומיד התבשרה שבנה, לוחם ביחידת אגוז, נפצע קשה בעזה. היא חזרה באופן מיידי לארץ ולא השתתפה באירוע. היום נפטר הבן, רס"ל סיון ווייל ז"ל, מפצעיו.