לא ממצמץ מול מתנגדי החיסונים: הרב חיים קנייבסקי, המנהיג הבכיר של הציבור החרדי, קורא לחסן את הילדים במגזר בתוך מוסדות החינוך, ולא להסתפק עוד רק במוקדים הרפואיים בקהילה.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
העיתון "יתד נאמן", שופרו של "גדול הדור", פרסם הבוקר (ג') בשמו כי "ודאי להזמין את החיסונים אל תלמודי התורה ובתי הספר וצריך להתחסן בהם". דברי הרב קנייבסקי באים על רקע ההתקפות נגדו והאיומים כלפי בני משפחתו הקרובה, שנחשפו ב-ynet ובידיעות אחרונות, כדי שיחזור בו מקריאתו לחסן את הילדים.
2 צפייה בגלריה
הרב חיים קנייבסקי
הרב חיים קנייבסקי
הרב חיים קנייבסקי
(צילום: שוקי לרר)
לפני כשבוע החליטו מקורביו לתגבר את האבטחה סביבו. "יש אנשים שמנסים להלך אימים על מרן שר התורה ועל בני ביתו, כדי שישנה את החלטתו בעניין החיסונים – אבל כמובן שהוא עומד בדעתו ונחוש שצריך להתחסן", אמר מאיר גרוס, מקורבו של הרב, בריאיון לאולפן ynet. "יש כאלה שמנסים מפעם לפעם להסתנן לבית ולעורר פרובוקציות, ואי אפשר לדעת מה הצעד הבא של חלקם הגדול של מתנגדי החיסונים".

במערכת הפוליטית משבחים את הרב

עם התחלת מבצע חיסוני הילדים, יצא המנהיג החרדי הבכיר בקריאה להורים לחסן את ילדיהם בגילי 5 ומעלה, וקבע כי אל להם לחשוש מנזקים עתידיים למתחסנים. במערכת הבריאות הביעו תקווה כי דברי "שר התורה" הליטאי יזניקו את שיעור המחוסנים הצעירים במגזר.
2 צפייה בגלריה
המודעה ב"יתד נאמן"
המודעה ב"יתד נאמן"
המודעה ב"יתד נאמן"
שר הבריאות, ניצן הורוביץ, שיבח הבוקר את ‏ראשי הציבור החרדי, המתייצבים, לדבריו, "באופן ברור ונחרץ לעידוד החיסונים והנגשתם. גם אל מול איומים". הוא הוסיף כי "אלה דברים מאוד חשובים למנהלי מוסדות החינוך החרדי: תזמינו את ניידות החיסונים אליכם ותתחסנו. זו הצלת נפשות".
גם שרת הפנים, איילת שקד, בירכה את הרב קנייבסקי ואמרה כי מדובר ב"‏אמירה חשובה", וכי "הרב קנייבסקי מנהיג באחריות רבה את הציבור שלו".