3 צפייה בגלריה
"התמונה נתלשה ממספר לוחות מודעות בעיר"
"התמונה נתלשה ממספר לוחות מודעות בעיר"
"התמונה נתלשה ממספר לוחות מודעות בעיר"
(צילום: עיריית ערד)
במספר מקומות ברחבי ערד השחיתו אלמונים את תמונתה של לוחמת אש, מילומיניקית פעילה, שנתלתה לצד תמונות של מילואמיניקים אחרים תושבי העיר, וזאת במסגרת קמפיין ארצי להוקרתם. אור לב, חיילת המילואים שתמונתה נתלשה, העלתה פוסט זועם בפייסבוק, ול-ynet היא אומרת: "זה מתחיל בזה ונגמר באלימות פיזית".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לב אומרת כי מדובר כבר בתופעה, כדבריה. "אף אחד לא עושה עם זה כלום. אני עושה מילואים בחזית קשוחה כלוחמת אש - מטפלת בבלוני תבערה ובעפיפונים", היא מוסיפה. "אני שם כדי לשרת את המדינה בגאווה".
לדבריה, "אני לא צריכה את לוחות המודעות שיהללו ויודו לי. אבל עושים משהו בשביל המילואימניקים, שיידעו שהם שם - ומורידים אותי. למה? כי אני אישה. אני שווה לא פחות מהם, ויש נשים שעושות גם יותר ממני".

"אסור לנו לעבור על זה בשתיקה"

בפוסט שהעלתה בפייסבוק תיארה לב את תחושותיה: "גם אני התבקשתי להשתתף בקמפיין, ולמרות המבוכה עשיתי זאת באהבה ובגאווה! התמונה שלי נתלתה לצד תמונותיהם של חבריי המילואימניקים על לוחות המודעות בעיר, אבל כנראה שמישהו חושב שלא מגיע לי להיות שם ותלש את הפרצוף שלי. מנחשים למה הוא עשה את זה? כי אני אישה".
לב הוסיפה כי "עד היום האמנתי שאנחנו חיים באחווה ודו-קיום, ושהצלחנו להתגבר על האירועים שהיו בעיר. כעת אני מבינה שזו יריקה בפרצופה של המדינה. לא רק בפרצופי שלי. והכי חמור, בפרצופן של הנשים".
"אסור לנו לעבור על זה בשתיקה", התריעה, "זה מתחיל בדיוק בדברים הקטנים האלה! לפני שפשקיווילים יחליפו את הגאווה הלאומית שלנו, אני מציעה שנילחם בחזרה עבור העיר והמדינה שלנו, ונפיץ אור גדול נגד אותם אנשים פרימיטיביים המנסים להפיץ חושך. הנשים בעיר ובמדינה, כמו הגברים, מתגייסות לצבא ומגינות על האזרחים כולם, ללא הבדלי דת, גזע ומין; גם על אותם אנשים חשוכים המאמינים שלנשים אין מקום שווה בחברה".
3 צפייה בגלריה
"התמונה נתלשה ממספר לוחות מודעות בעיר"
"התמונה נתלשה ממספר לוחות מודעות בעיר"
תלו את המודעה מחדש
(צילום: עיריית ערד)
אור קראה לנשים לשלוח לה תמונה שלהן עם מדים כדי לתלות ברחבי העיר: "אלה לא הדברים שאנחנו צריכות להילחם עבורם בשנת 2021, אבל כנראה שיש אנשים מסביבנו שצריכים תזכורת לכך שיש כאן נשים חזקות ומדהימות שתרמו (ועדיין תורמות) תרומה משמעותית למדינה. בואו ונראה להם את הפרצוף שלנו".
בעיריית ערד גינו את המעשה. "אישה יוצאת מביתה לחודש מילואים, מתנתקת ממשפחתה, מעבודתה ומחבריה כדי להגן על כולנו. ואז אלמונים מחליטים להשחית את תמונתה ממספר לוחות בעיר. מודעת יום הזיכרון לחללי צה"ל עדיין ברקע, כן? עיריית ערד הדביקה מחדש את המודעה, שנתלתה במסגרת חודש ההוקרה הארצי לחיילי המילואים".
ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד, אמר כי "השחתת תמונות נשים במרחב הציבורי נובעת מתפיסה חשוכה כלפי נשים וניתוק ממציאות החיים בישראל. מי שבחר להשחית תמונה של חיילת מילואים, שנותנת מחייה למען המדינה, הוא בור, חצוף וכפוי טובה".