290 חולים מאומתים נוספו היום (ב') לעיר בית שמש – אחת האדומות ביותר על מפת הקורונה בישראל, וכבר מדברים שם על משבר סוציו-אקונומי מחריף והולך, כשמשפחות מרובות ילדים מוצאות עצמן עם שני הורים מאושפזים, וללא איש שיטפל בילדים המבודדים שנותרו בבית.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"אנו מקבלים בין 20-15 פניות ביום", מספרת שלומית קאפח, מנכ"לית עמותת "ובנה" הפועלת דרך העיריות בבית שמש ובחולון. בימים אלה של שביתת העובדים הסוציאלים, בשיאה של מגפת הקורונה, היא וחבריה למגזר השלישי נאלצים להתמודד עם היקף פניות גדול של מקרים קשים.

"אם לא השכנים, התינוקות היו לבד"

היא מספרת על מקרה של "אישה שהבן שלה מאושפז עם סרטן במצב קשה, והאב התגלה כחולה קורונה. האב עמד מחוץ לדלת הבית ולא רצה להיכנס הביתה כדי לא לסכן את הילדים, אבל גם ברחוב הוא לא יכול להיות. הוא לא הסכים להתפנות למלונית כדי שלא להשאיר את ילדיו לבד, וכאן אנחנו נכנסנו לתמונה".
1 צפייה בגלריה
סגר בבית שמש
סגר בבית שמש
סגר בבית שמש
(צילום: חורחה נובומינסקי)
קאפח וחבריה לעמותה איתרו אישה שהחלימה מקורונה והתנדבה לשמור על הילדים ולטפל בהם, והאב עבר למלונית. לא עבר זמן רב, וקריאה קשה נוספת רדפה את חברתה: "האמא מאושפזת עם קורונה, גם האב חייב להתפנות לבית החולים כי מצבו החמיר – ובבית שני ילדים: בני שנה ושנתיים. האב לא רצה להתאשפז כי לא היה מוכן לעזוב את הילדים, עד שקרס והוא כרגע מאושפז עם חמצן".
במקרה זה הגיעה הפנייה מהשכנות המודאגות. "הן אמרו לי – אם אף אחד לא מגיע אנחנו נרד לילדים ונשמור עליהם", קאפח מספרת. "אלמלא השכנים שפנו אלינו, הילדים היו נותרים לבדם. תינוקות קטנים. אבל ברגע שהמקרים האלה יציפו אותנו לא נוכל לעמוד בהם, אין לנו מענים למקרים כאלה".
בעמותת "ובנה" התחברו למוקד 106 של עיריית בית שמש כדי לתת מענה לפניות במשבר הקורונה, בשל שביתת העובדים הסוציאלים. "הם אלה שבגל הראשון ובכלל לאורך השנים עומדים לצד המשפחות המוחלשות", קאפח אומרת, ומציינת כי הנפגעים אינם רק חרדים, והעמותה נדרשת לסייע לכל המגזרים, ובהם גם נשים חד-הוריות שחולות בנגיף וילדיהן נותרים לבד.