רחוב חזון אי"ש, נחלה ומנוחה, בית שמש. אחת משתי השכונות - יחד עם קנה הבושם - שעליהן הטילה הממשלה סגר כדי לבלום את התפשטות הקורונה. זהו הרחוב המרכזי בשכונה, וכולו סגור כבר חמישה ימים. משני קצותיו מחסומים שמונעים כבר מיום שישי שעבר כל כניסה ויציאה של רכבים והולכי רגל, ובתווך הרבה מאוד תסכול של אנשים שתנועתם מוגבלת בהתאם (ולפעמים בניגוד) לכללי הסגר.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
אלא שכאשר מתרחקים קצת מהמחסום ומהשוטרים אל עבר האזורים הפנימיים יותר של רחוב חזון אי"ש, מתגלים אינספור סמטאות ושבילים שמוליכים את התושבים בקלות אל הרחובות והצירים המרכזיים הסמוכים, מעפילי אגוז והרצוג, שנמצאים מחוץ לשכונה, מחוץ לסגר. בגל הראשון נחסמו גם הדרכים הללו והוצבו בהן שוטרים וחיילים - הפעם הן פרוצות לחלוטין.
"הסגר הזה הוא הרי בדיחה, רק לרכבים", זועם דוד, המתגורר ברחוב הראשי של נחלה ומנוחה. "כל השכונה יכולה לצאת מכל המקומות מסביב, ורק מפה, עם רכב, יהיה לו קשה לצאת. אז מה פתרת בסגר הזה? שום אדם עם היגיון ושכל לא יכול להסביר".

השוטרים אומרים: לכו מסביב

לא ברור אם מדובר ברשלנות או בחלמאות, בטיפשות או ברשעות. כך או אחרת, זהו כבר סוד גלוי. במחסומים אפשר לראות לפעמים שוטרים שאומרים לתושבים בקריצת עין "אסור לנו לתת לכם לעבור כאן, תלכו מסביב" - ושני הצדדים מבינים היטב זה את זה.
2 צפייה בגלריה
 כל הדרכים מובילות החוצה
 כל הדרכים מובילות החוצה
כל הדרכים מובילות החוצה
(צילום: משה מזרחי)
לדברי דוד, התשובות שהוא וחבריו מקבלים היא ש"בחלונות הגבוהים מבינים ברפואה וכך החליטו", אך התושבים כבר מזמן איבדו אמון במערכת. "שיפסיקו למכור לנו שיש אנשים שמבינים יותר טוב מאיתנו", אמר. "כמה אפשר עוד למכור לאנשים חכמים את התותים האלה שכל החרדים טיפשים ולא מבינים בכלום, ורק הם מבינים מה הציבור החרדי צריך?"
היציאות הרבות מחזון אי"ש החוצה הופכות את הסגר הנושם לנושם מדי, כמעט לחסר משמעות, כאשר רבים מדיירי הרחוב משאירים את כלי הרכב שלהם בשכונה הסמוכה ויוצאים בקלות מנחלה ומנוחה הסגורה.
2 צפייה בגלריה
 גם השוטרים מודים, בחצי קריצה
 גם השוטרים מודים, בחצי קריצה
גם השוטרים מודים, בחצי קריצה
(צילום: משה מזרחי)
"זה מראה שכולם לא מאמינים בסגר הזה", מסיק תושב נוסף, אבריימי קאפ. "לא המשטרה מאמינה, לא ראש העיר, לא מחלקת הבריאות בבית שמש - שום אדם עם היגיון לא יכול להסביר למה עשו את הסגר בקריה החרדית".
תושבי נחלה ומנוחה לא מתלהבים מהתיעוד הזה. הם חוששים שפרסום הפירצה הזו בסגר יביא לחסימת הדרכים העוקפות הללו. אבל מבחינתם מדובר בהוכחה ניצחת לכך שמטרת הסגר הזה היא רק יחסי ציבור: הממשלה רוצה להפגין עשייה נגד הקורונה - על חשבון הציבור החרדי.