בממשלה עדיין מתלבטים כיצד לנהוג בעובדי ההוראה המסרבים, להתחסן מפני נגיף קורונה - אבל יש מי שלא מחכה להחלטות ומעדיף ללכת על בטוח. המנהיג החרדי הבכיר, הרב חיים קנייבסקי, הורה למוסדות החינוך במגזר שלא לאפשר למורים ולמורות בבתי הספר ובתלמודי התורה להגיע לעבודתם, ולמעשה להוציא אותם לחופשה כפויה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
מדובר באמירה משמעותית מפי "שר התורה" הליטאי, שכן אנשי חינוך, המכונים "מלמדים", נהנים ממעמד חברתי מיוחד בקרב החרדים, כמי שמנחילים את דבר היהדות לדור הבא, הילדים, "תינוקות של בית רבן". במשרד הבריאות מקווים כי ללחץ מצד "גדול הדור", הקורא להוקיע אותם, יהיה אפקט הרתעתי מכריע שישבור את סרבני החיסונים.

"כדי למנוע ביטול תורה"

הרב קנייבסקי אמר את הדברים לממונה הקורונה, פרופ׳ סלמן זרקא, שביקר אותו אתמול (יום ג') במעונו בבני ברק, על רקע נתוני התחלואה המדאיגים בציבור החרדי, וביקש את ברכתו להצלחת מבצע החיסונים במוסדות החינוך ולעידוד ההתחסנות במנה השלישית. הרב אמר כי "על כל אדם להשתדל להישמר בכל דרך שלא להדביק ולא להידבק, מדין 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', ולהקפיד על הוראות הבריאות".
1 צפייה בגלריה
פרויקטור הקורונה פרופ' זרקא במפגש בבית הרב חיים קנייבסקי
פרויקטור הקורונה פרופ' זרקא במפגש בבית הרב חיים קנייבסקי
פרויקטור הקורונה פרופ' זרקא במפגש בבית הרב חיים קנייבסקי
פרופ' זרקא, שחבש כיפה בעת הביקור בבית הרב, הביע דאגה מכך שצוותי הוראה לא מחוסנים עלולים להדביק ולהידבק בנגיף ולגרום לתחלואה קשה, ובמיוחד כשעבודתם היא גם עם ילדים שאינם בגיל החיסון. בעקבות הדברים קבע המנהיג הליטאי כי ״מורה ומחנכת שלא התחסנו - שלא יבואו ללמד!״ הוא הוסיף: "החיסונים הם סיעתא דשמיא (עזרה מן השמים), ויש ליטול אותם על מנת למנוע ביטול תורה וחולי".
במהלך שיחתם סיפר ממונה הקורונה לרב כי כמנהל בית החולים זיו בצפת, הוא שקלט את הפצועים מאסון הילולת ל"ג בעומר במירון לפני כארבעה חודשים, ובתגובה זכה לברכה ממארחו על הצלת החיים לה היה שותף.
במטה ההסברה החרדי של משרד הבריאות ציינו כי בקרב אנשי ההוראה במגזר יש אלפים שטרם התחסנו. יועץ התקשורת מני חדד, ממנהלי המטה, העריך כי הנחיית הרב קנייבסקי תביא לשינוי מגמה בעניין כבר בימים הקרובים.
העיתונאי החרדי, ישראל כהן, מקורב לבית הרב שנכח אף הוא בפגישה, אמר כי ניכר היה שנושא החיסונים בנפשו, והדבר חשוב לו לא פחות מאשר למנהיגי המדינה. כהן הביע תקווה כי שיתוף הפעולה מסמן דרך חדשה של הידברות ותיאום בין הדרג המקצועי למנהיגי החרדים לקראת תקופת החגים, בתום שנה של התנגשויות בין הצדדים על רקע הגבלות הקורונה.