יו"ר הכנסת אמיר אוחנה יוצא נגד האמירות בגנות הקהילה הגאה: בברכה מוקלטת שהוקרנה הערב (יום ה') בכנס במלאת 15 שנה לארגון הלהט"בים הדתיים "חברותא", אמר אוחנה כי "דווקא בימים אלו, שבהם שומעים התבטאויות מפלגות שאין להן מקום בשיח הציבורי, בולטת העבודה החשובה של הארגון – ליווי, תמיכה ועזרה ללהט"בים מקרב החברה הדתית".
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
אוחנה ביקש לפנות לנוער שצופה בדברים: "זכרו, יש לעיתים אנשים – גם אנשי ציבור, גם חברי כנסת – המבקשים לייצר כותרות באמצעות פרובוקציות, שזו דרך קלה יותר להתפרסם מאשר בעשייה. הדבר הזה אינו אומר כלום עליכם. אתם בסדר גמור כפי שאתם, עם כל מי שאתם. חביב אדם שנברא בצלם, נכתב במקורותינו, והלל הזקן הגדיר את 'ואהבת לרעך כמוך' ככל התורה על רגל אחת".
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. תגובה מאוחרת לפינדרוס
(צילום: עמית שאבי)
ניכר כי בדבריו רמז חבר הכנסת מהליכוד להתבטאות של ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה, שטען בריאיון כי קהילת הלהט"ב היא "הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל – יותר מדאעש, חיזבאללה וחמאס". דבריו באים גם על רקע הסערה סביב כנס מעורר מחלוקת שהוקע כלהט"בופובי ומארגניו טענו כי הוא קיבל תחילה הכרה ממשרד החינוך. כלפי אוחנה, שהוא עצמו הומו מוצהר, הוטחה ביקורת קשה בעקבות שתיקתו, ונטען כי הוא לא עושה מספיק למען הקהילה הגאה ונגד הקולות שמבקשים לפגוע בה.
קראו עוד בערוץ היהדות:
אוחנה הוסיף: "יש מי שמבקשים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם להיות ימניים, ויש אחרים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים. לעיתים, אלה אותם אנשים ממש. אתם – סללו לעצמכם את הדרך שלכם, שמתאימה לנפש שלכם. מצאו את האופן שבו אתם רואים לנכון לשלב את האמונה שלכם עם חייכם, כל אחת ואחד עם החיים שלה ועם החיים שלו. מה שנכון לאנשים אחרים, לאו דווקא חייב להיות נכון עבורכם".
עוד ציין יו"ר הכנסת את התרומה של ארגון הלהט"ב הדתי ב"יצירת שיח מכיל מול רבנים ומובילי דעה בחברה הדתית, להעלאת הסובלנות, ההיכרות וההבנה". בכנס של ארגון חברותא, שנערך במכון ון ליר בירושלים, השתתפו גם הרבנית מלכה פיוטרקובסקי ואנשי הארגון בעבר ובהווה.