גבר שסירב לגרש את אשתו במשך 35 שנה נתן לה גט בימים האחרונים – ושחרר אותה מנישואיהם הכושלים. הסיבה: כדי שיוכל למכור את דירתו ולממן השתלת כליה, שלה הוא זקוק.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
האיש נקט בעבר אלימות קשה כלפי בת הזוג והטיל עליה אימה, עד שהתייאשה וחזרה בה מהבקשה להתגרש ממנו. אלא שלאחרונה פנה פתאום לבית הדין הרבני האזורי בירושלים, לקבלת אישור כי הוא פרוד מאשתו, לשם מכירת הדירה. הדבר עורר את חשדה של העוזרת המשפטית במקום, שחיפשה את שמו בארכיון בית הדין – ומצאה כי מדובר בסרבן אלים שתיק הגירושין בעניינו נסגר בזמנו, לבקשת האישה.

הבת ייצגה את אמה

ראש אבות בתי הדין בירושלים, הרב מרדכי רלב"ג, פנה למנהל אגף העגונות, הרב אליהו מימון, וביקש ממנו לנסות ולאתר את המסורבת, אך זו לא הסכימה להגיע לבית הדין. לדבריה, כשביקשה להיפרד מבעלה, הוא הכה אותה שוב ושוב, כלא אותה וניסה להשליך אותה מהחלון, עד שנמלטה למקלט לנשים מוכות, ומאז היא איננה מעוניינת בשום אינטראקציה איתו – אפילו לא לשם קבלת הגט.
1 צפייה בגלריה
בית הדין הרבני
בית הדין הרבני
בית הדין הרבני
(צילום: דוברות בתי הדין הרבניים )
מימון גייס למאמצי השכנוע את בתם המשותפת של בני הזוג לשעבר, וזו הצליחה להשפיע על אמה להגיע לבית הדין מבלי להשתתף בדיון. הן סיכמו כי הבת, עורכת דין במקצועה, תייצג את האם, והמסורבת עצמה תצטרף במידת הצורך רק לשם קבלת הגט.
האב, שלא ראה אותה יותר משלושים שנה, פגש בה באולם לראשונה מאז שהקשר ביניהם נותק, ובבית הדין מתארים כי השניים "התחבקו ובכו" בפתח הדיון. כאשר הגיעה האישה לקבל את הגט, כרע הבעל על ברכיו וביקש ממנה סליחה ומחילה על כל מה שעולל לה – והיא קיבלה את התנצלותו.