נשים בלבוש סדרניות – לבושות באפודים צהובים – פשטו היום (ב') על רחבת הנשים בכותל המערבי, במטרה להזהיר אותן שלא להתפלל מתחת לגשר המוגרבים הרעוע. "זה עלול להיות מירון 2", אמרו למתפללות - וחילקו להן את הכתבה שפורסמה בסוף השבוע ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", שחשפו את הפרשה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
מתחת לגשר המוגרבים הנמצא בסכנת קריסה, ועובר מעל לעזרת הנשים, נוהגות לשבת מתפללות רבות. חברת מועצת עיריית ירושלים, פלר חסן נחום, וחברת מועצת העירייה לשעבר, מינה פנטון, עברו בין הנשים שהגיעו להתפלל בכותל בראש חודש אלול, והתריעו בפניהן על הסכנה.

חשש לאסון מיידי

פלר חסן נחום, חברת מועצת עיריית ירושלים, אמרה כי "יש לנו פה גשר שנבנה באופן זמני, שהיום בסכנה ליפול על הנשים. דיברנו עם ראש הממשלה. אף אחד לא עושה כלום". היא הפנתה זעקה: "קחו אחריות. זה יכול להיות אסון מירון 2. אני מתחננת. צריך לפרק עכשיו את הגשר".
1 צפייה בגלריה
מחאת גשר המוגרבים - פלר נחום מזהירה את המתפללות
מחאת גשר המוגרבים - פלר נחום מזהירה את המתפללות
מחאת גשר המוגרבים - פלר נחום מזהירה את המתפללות
חסן נחום סיפרה כי שאלה אם הקצין מטעם המשטרה לא חושש מפגיעה בנפש, עקב אי סימונו של האיזור המסוכן מתחת לגשר, והוא ענה כי הוא חושש אך ידיו כבולות. בסרטון הווידיאו שצולם במקום נראות נשים רבות המודות להן על האזהרה ומתפנות מהמקום. ואולם לאחר מספר דקות הגיעו שוטרים וסדרנים מטעם הקרן למורשת הכותל, והנשים שהגיעו להזהיר נדרשו לעזוב את הרחבה.
לפני כחודשיים נחשף כי מהנדס מטעם הקרן למורשת הכותל התריע כי גשר המוגרבים המוליך להר הבית, ועשוי ברובו מעץ, נמצא במצב של סכנת קריסה, זאת לאחר שהוקם באופן זמני אי-אז בשנת 2004. נקבע כי הגשר שעובר מעל ראשיהן של המתפללות בעזרת הנשים, מהווה סכנה, ובעקבות כך עתרו כמה מתפללות לבג"ץ שחייב את המדינה להגיב מדוע הגשר עדיין עומד.
המדינה ממשיכה לבקש אורכה על מנת לתת תשובה, והפעילים במקום טוענים כי הסוגיה המדינית הקשורה לרגישות באזור, חשובה יותר לממשלה הנוכחית מאשר האפשרות של אסון ברחבת הכותל.
שי גליק מנכ"ל ארגון בצלמו, שפנה בשבוע שעבר לרב הכותל לקראת אירועי הסליחות השבוע, הביע תקווה, לדבריו, "שראש הממשלה ורב הכותל ילמדו מהיוזמה של המנהיגות הנשית, ויתחמו עוד היום את האזור המסוכן כדי לשמור על חיי אדם, ואם לא, אזי לפחות יתלו שלט המבהיר את הסכנה, וכל אחת תבחר מה לעשות בהתאם".