אורטל ויונתן האורסטוק. "אמרתי לה שאפשר להוריד את הסקס מהשולחן לחודש־חודשיים"

מיזם השידוכים של יונתן ואורטל: מתחייבים לצאת 3 שבועות - ורק אז מחליטים

נמאס לכן מקשרים שמתפיידים אחרי דייט אחד או שניים? במיזם השידוכים של בני הזוג האורסטוק המשתתפים חותמים על מסמך שבו הם מתחייבים לצאת עם ההתאמה שלהם במשך שלושה שבועות, פעמיים בשבוע – ורק אז להחליט אם להמשיך הלאה. עכשיו בני הזוג מספרים איך הם עצמם כמעט נפרדו אחרי שני דייטים, בגלל ויכוח על חופשה ביוון

פורסם:
זמן קצר אחרי שאורטל ויונתן האורסטוק הכירו, התחולל ביניהם קצר בתקשורת שכמעט והביא לסיום העניין. "היה לי חופש מהעבודה ורציתי לטוס לחופשה קצרה ביוון", מספר יונתן. "הצעתי לאורטל לבוא איתי והיא החליטה שזה אומר שאני לא רציני".
אורטל: "זה היה בדייט השני, אנחנו לא מכירים והוא מציע לי חופשה ביוון. חשבתי שזה עוד תל־אביבי שמחפש הרפתקאות, רומן קיץ. גמגמתי שזה לא מתאים והחלטתי לחתוך ממנו בסוף הערב".
אז איך בכל זאת הגענו עד הלום?
אורטל: "למחרת הוא התקשר והציע לי לצאת עוד פעם. החלטתי שאני אשב איתו ואגיד לו, בשבילו, שכרווק בן 38, שלא יציע לנשים הצעות כאלה בהמשך הדרך".
יונתן: "הסברתי לה שכיף לי איתה, שזרמתי עם הרגש ועם התשוקה ושאני לא מתכוון להתנצל על זה. הצלחתי להבהיר שאני מחפש קשר רציני ושהיא מוצאת חן בעיניי, שאני רציני אבל תשוקתי".
אורטל: "אהבתי את התשובה הכנה שלו. עבדתי לשקם את האמון שלי בגברים ורציתי שיגידו לי את האמת כמו שהיא. יוון ירדה מהפרק, אבל סיכמנו שממשיכים".
יונתן: "אמרתי לה שאפשר להוריד את הסקס מהשולחן לחודש־חודשיים, שזה לא מפעיל אותי. אחרי עוד כמה דייטים, אורטל הציעה שנבוא אליי. יש דברים שאתה לא יכול להגיד להם לא, לא משנה מה החלטת קודם".
אורטל: "משם זה רץ. אחרי חצי שנה עברנו לגור ביחד, ושלושה חודשים אחרי התארסנו. שנינו באנו מוכנים לקשר ופתוחים מאוד לדבר על דברים שמפריעים. בניגוד למה שרווקים חושבים, שאם הם יעלו קונפליקטים זה יהרוס, למדנו שזה בדיוק ההפך. ככל שמדברים ולא מפחדים להתווכח ולריב, זה משכלל את הקשר".
עוד כתבות על זוגיות בלאשה:

לנטרל את המשחקים של ההתחלה

בני הזוג האורסטוק, היום נשואים טריים, נפגשו אחרי שעברו לא מעט בשוק הרווקות. היה אפשר לצפות שאחרי שיצאו סוף־סוף מהאפליקציות ומשגרת הדייטים השוחקת, הם ינשמו לרווחה, ישיקו כוסות יין בסוף כל יום ויברכו על מזלם הטוב, אך לא הם. השניים החליטו לחזור לשוק הפנויים־פנויות, הפעם כשדכנים. הם מפיקים ערבי ספיד דייטינג, אך שם המיזם שאיתו יצאו לדרך בשנה האחרונה, "היכרות עם מחויבות", רומז על הטוויסט המקורי ששואב את השראתו מהריאליטי המצליח "חתונה ממבט ראשון". בתחילת הערב הרווקים והרווקות חותמים על מסמך שבו הם מתחייבים לצאת שלושה שבועות, פעמיים בשבוע, עם ההתאמה שלהם. רק בתום התקופה, הזוגות מחליטים אם הם ממשיכים ביחד או לא.
2 צפייה בגלריה
אורטל ויונתן האורסטוק
אורטל ויונתן האורסטוק
אורטל ויונתן האורסטוק. "חשבנו מה הקושי האמיתי של רווקות בעידן הזה"
(צילום: יריב כץ)

איך המיזם התחיל?
אורטל: "שנינו אנשים רומנטיים מאוד והנושא של זוגיות ולמצוא את הפרטנר שלך העסיק אותנו לאורך זמן. אתה יכול להיות אדם נורא מוצלח, חכם, קרייריסט - ועדיין להיות קלולס בכל הנושא הזה של מציאת אהבה. כשנהיינו ביחד, התחלנו להעלות סטוריז מצחיקים על זוגיות, ואז ג'וני (הכינוי של יונתן) הציע - 'למה שלא נעשה משהו מועיל עם כל הידע שצברנו כרווקים?'".
יונתן: "התחלנו לחשוב מה הקושי האמיתי של רווקוּת בעידן הזה. למשל, הקלות שבה מסיימים קשר. אני רואה פוסטים בפייסבוק: 'הוא לא שילם עליי', 'הוא לא אסף אותי', 'היא אמרה לי ככה'. זה לפעמים שטותי ממש. זוגיות היא לא מוצר מוגמר, זה דבר שבונים. חלק מהעניין הוא לייצר משהו משותף דרך פידבק, לדבר על הדברים שמפריעים. אם אתה נעלם כי משהו לא מסתדר לך, אתה לא תצליח לבנות זוגיות".
אורטל: "כשהסתכלתי אחורה, שמתי לב שלא הייתי מצליחה להגיע לדייט שלישי. דברים היו נגמרים אחרי דייט שני. את בלופ של דייטים שלא הולכים לשום מקום - אם זה בגלל ההיצע הבלתי נגמר באפליקציות, שגורם לכך שנורא קל להמשיך לבחור הבא במקום להתמודד, ואם זה כי יש לנו עולמות שלמים של קריירה וחברים, אז למה להשקיע במשהו חדש שדורש התנעה? בכלל, קשה מאוד להכניס מישהו לחיים שלך אחרי תקופה שאת רגילה להיות רווקה".
יונתן: "עד אורטל לא הייתי בשל. ריבים קטנים יכלו להוביל לפרידה. חשבתי שיש עולם שלם שמחכה שאטרוף אותו. מחויבות נראתה מאיימת"
אז אחרי שהצלחתם לשים את האצבע על הבעיות בזירת הדייטינג בעידן הזה, פניתם לבניית הקונספט?
אורטל: "הבנו שאנחנו רוצים לגרום לזוגות שיכירו אצלנו לעבור תהליך. לא סתם בתוכניות 'חתונה ממבט ראשון' וגם ב'אהבה חדשה', שנייה אחרי שהתוכנית נגמרה, רווקים ורווקות הכירו את אהבת חייהם. הם עוברים שם תהליך שגורם להם להיפתח לקשר".
יונתן: "בנינו קונספט כמו ב'חתונמי', רק בלי המצלמות ובלי החתונה. יש את ההתחייבות שחותמים עליה שאין לה באמת משמעות משפטית, אבל אתה כבר מרגיש מחויב יותר. יום למחרת הספיד דייט, שקורה בימי חמישי, אנחנו יושבים על האקסלים ומודיעים למשתתפים אם נמצאה להם התאמה. הם מתבקשים להודיע לנו בווטסאפ, כבר במוצאי שבת, למתי קבעו את שני הדייטים לשבוע הקרוב. כשמישהו קובע מראש, מזמין מקום ולא עושה דייט על הדרך, הוא משדר שהוא משקיע בצד השני. זה משנה את כל התחושה".
אורטל: "הפורמט הזה מנטרל את האגו ואת המשחקים של ההתחלה. התקשר, לא התקשר. קבעה איתי, לא קבעה איתי. כללי ההיכרות ידועים מראש: אנחנו פה לשלושה שבועות. עכשיו אפשר להתרכז בלהיפתח ולהכיר".

עשיתי עליו מוב

מבחינת היסטוריית הרווקות אין דמיון בין בני הזוג האורסטוק. אורטל (32), יועצת תקשורת, התחתנה עם החבר מהתיכון בגיל 25. הם הכירו בגיל 16, כך שלאחר שנפרדו, היא נאלצה לקפוץ לראשונה למים הקשוחים של עולם הרווקות. יונתן (40), במאי סרטי דוקו ספורט, היה רווק עד שהכיר את אורטל. אמנם היו לו קשרים משמעותיים במהלך השנים, אך אף אחד מהם לא הוביל לחתונה. הם הכירו לפני שנתיים, התחתנו בספטמבר האחרון, והיום הם מתגוררים ביפו ואורטל נמצאת כעת בחודש השמיני להריונה (עם בן).
תארו לי איך נראו חיי הרווקות שלכם לפני שהכרתם.
אורטל: "שנה אחרי החתונה הראשונה, בגיל 26, הבנתי שזה כבר לא מתאים. את לא אותו אדם שהיית בגיל 16 ובגיל 20. אחרי טיפול זוגי שלא צלח נפרדנו. עזבתי את הדירה המשותפת בראשון־לציון ועברתי לדירה עם שותפה במרכז תל־אביב. לקח שנה עד שקיבלתי את הגט. אני זוכרת שבהמתנה לאחד הדיונים ישבתי על ספסל ליד אישה שמחכה כבר חמש שנים לגט, וכשיצאתי משם החלטתי שאני לא מעכבת את חיי עד שהגט יגיע. אני לא מוותרת על אהבה.
"כבר באותו שבוע התחלתי לצאת לדייטים. הכרתי מישהו וחשבתי שאנחנו בקשר רציני. לא הבנתי שהוא מכוון למשהו קליל. לא הייתי באינטראקציה רומנטית עם אף אחד מלבד הגרוש. הבנתי שאני צריכה ללמוד נורא מהר שפה חדשה של דייטים ואפליקציות. התחלתי במרתון דייטים. כמעט כל יום יצאתי לדייט. רציתי לתרגל את זה - איך עושים דייט, איך מפלרטטים. ועדיין, התקשיתי להחזיק קשר עד שהכרתי את יונתן. הייתה לי בעיה עם מחויבות אחרי הגירושים. כשמשהו נגמר, הרגשתי הקלה עצומה".
יונתן: "הכרתי את אורטל בגיל 38. הייתי רווק לא צעיר. לפניה היה לי קשר של ארבע שנים ועוד קשר של שנתיים. אחרי שהקשר האחרון נגמר, כאבתי ואמרתי שבפעם הבאה שאעבור לגור עם מישהי זה יהיה רק בידיעה שזה זה ושאנחנו מתחתנים. עד אורטל לא הייתי בשל. גם כשהיו אהבה וכוונות טובות, התקשורת לא הייתה טובה. ריבים קטנים יכלו להוביל לפרידה. כמו גברים אחרים, חשבתי שיש עולם שלם שמחכה שאטרוף אותו. יכולתי להרגיש מחנק, הסרטים היו רצים לי בראש, ומחויבות נראתה מאיימת. לא ידעתי לתקשר את מה שאני חווה".
יונתן: "אני רואה פוסטים בפייסבוק: 'הוא לא שילם עליי', 'היא אמרה לי ככה'. אם אתה נעלם כי משהו לא מסתדר לך, אתה לא תצליח לבנות זוגיות"
והנה, למרות הכול, הצלחתם להכיר ולהיכנס למערכת יחסים רצינית.
יונתן: "הכרנו באירוע של העבודה. ניהלתי את הדיגיטל של המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה. המשרד הביא משלחת של משפיעני רשת מהאמירויות, ואורטל עשתה יחסי ציבור לאחד הגורמים שהיו מעורבים בפרויקט. בערב של השקת התוכנית שמתי לב שמישהי מסתכלת עליי. זה היה מבט שלא משתמע לשתי פנים".
אורטל: "אני התחלתי איתו. עשיתי מוב. הוא עמד ליד מישהי שהכרתי, אהבתי את איך שהוא נראה ואמרתי, 'מה יש לי להפסיד?'. ניגשתי אליהם, דיברתי איתה קצת, ואז יונתן ואני התחלנו לדבר".
יונתן: "בסוף הערב המשכנו לבר, וישבנו שם עד שסגרו. זה היה שלוש־ארבע לפנות בוקר. קבענו להיפגש שם גם למחרת, ושוב הייתה שיחה זורמת וכיפית עד לפנות בוקר".

איך היה הדייט? סבבה

לשניים, כאמור, יש בייבי אחד בדרך. בייבי נוסף הוא הפודקאסט שלהם "איזה כיף זה זוגיות" (אורטל: "השם הוא לגמרי בחיוך. אנחנו גם רבים בפודקאסט". יונתן: "אבל תמיד משלימים"), והבייבי שלשמו התכנסנו הוא כאמור מיזם השידוכים המקורי שלהם מהשנה האחרונה. 270 אנשים השתתפו עד עתה באירועי הספיד דייט. 47 זוגות יצאו שלושה שבועות ושבעה זוגות המשיכו לצאת גם אחרי. הזוג הוותיק ביותר חוגג בימים אלה חצי שנה ביחד (ראו בהמשך). למי שמתעניין,
אורטל: "לכל אירוע מגיעים כ־40 רווקים ורווקות בגילאים 40-30. הם שומעים עלינו מפה לאוזן ומפרסום שאנחנו עושים ברשתות. נשים נרשמות מהר. הרבה יותר קשה למשוך גברים לאירועים. הבנו שאין ברירה אלא לאתר אותם אקטיבית. אני כותבת בקבוצות של גברים בפייסבוק, שואלת חברות אם הן מכירות רווקים איכותיים. אני גם פונה בעצמי לגברים שנראים לי מתאימים בפייסבוק".

איך אתם מסבירים את זה שנשים קופצות על הרעיון וגברים לא?
יונתן: "אגו. גברים מתביישים להירשם לאירוע של ספיד דייט. אבל המיאוס מהאפליקציות עוזר לזה שיותר ויותר גברים פתוחים לאפשרות להכיר דרך ערבים כאלה. גברים מספרים לי שהם מרגישים שהאפליקציה מרדדת אותם לתמונות, גיל, מגורים, עיסוק. גבר בן 38 מרגיש סוס מת. במפגש של פייס טו פייס מישהי תשב איתו ותגלה אדם חמוד ומצחיק".
אורטל: "למרות שנשים ממהרות להירשם, הן גם חשדניות. אנחנו שולחים שאלון העדפות למי שנרשם. נשים מציגות רשימת דרישות נורא ספציפית - לגבי המראה, העיסוק, המגורים. גברים כותבים רק 'שתיראה סבבה ושיהיה לה וייב טוב'. בעזרת השאלון אנחנו מרכיבים את הקבוצה של אותו ערב".
אורטל על תקופת הרווקות: "לא הצלחתי להגיע לדייט שלישי. את בלופ של דייטים שלא הולכים לשום מקום. נורא קל להמשיך לבחור הבא במקום להתמודד"
איך נראה ערב ספיד דייט שלכם?
יונתן: "אחרי סטנד־אפ קצר של שנינו שנועד לשבור את הקרח, הנשים נשארות לשבת בשולחן והגברים עוברים בין השולחנות. אחרי חמש דקות הם ממשיכים לשולחן הבא. בסוף הערב תמיד יש מינגלינג ליד הבר ואנשים יוצאים משם להמשיך את הבילוי, לפעמים בזוגות שכבר נוצרו באותו ערב ולפעמים בחבורות".
אורטל: "ביום שישי שלמחרת הספיד דייט אנחנו יושבים עם הטפסים של כולם ומתחילים לעשות את ההתאמות. בכל אירוע נוצרים תשעה עד עשרה זוגות".
יונתן: "כשיש מאץ', אנחנו שולחים את המספר של האישה לגבר. חשוב להיות ג'נטלמן".
איך החלטתם על הפורמט, שלושה שבועות ושני דייטים בשבוע?
יונתן: "חשבנו הרבה על מסגרת הזמן הנכונה".
אורטל: "חודש נראה לנו הרבה מדי. שלושה שבועות הרגיש יותר מדויק".
יונתן: "הלכנו אחורה להתכתבויות שלנו וראינו שיצאנו ארבע פעמים בשבוע בהתחלה. זה הרגיש מחייב מדי. לצאת לדייט פעמיים בשבוע שומר על מומנטום. זה לא אינטנסיבי מדי ולא מעט מדי".
אורטל: "זה מאפשר לפתח קשר אמיתי ולא להרגיש שהדייט הוא תחביב צידי".
יונתן: "במשך שלושת השבועות הם צריכים לעדכן אותנו בכל מוצ"ש למתי הם קבעו את הדייטים. אנחנו עורכים רישום מסודר. אני מלווה את הגברים ואורטל את הנשים".
אורטל: "נשים פתוחות ומשתפות במה שקורה. הן מתייעצות ומתלבטות. לג'וני קשה יותר".
יונתן: "אני שואל את הגברים איך היה הדייט, והם עונים לי 'סבבה'. אני מבין מתי הם צריכים אותי ומתי הם מסמנים לי 'אחי, אל תתערב'. קורה לא מעט שצריך לתווך בין הזוגות. אחד הצדדים חושב שהצד השני לא בעניין, ואז מתברר שהצד השני לקח צעד אחורה כי הוא הרגיש את אותו דבר. בעולם האמיתי זה היה נגמר בהתפיידות. פה, אחרי שדיברנו עם בני הזוג בנפרד, אנחנו מסבירים להם שמדובר רק באי־הבנה".
ההסכם לא באמת מחייב. היו מצבים שאנשים פרשו בדרך?
אורטל: "בהתחלה היו יותר שפרשו. כשהתחלנו להיות יותר מעורבים, אחוז הפורשים נעשה נמוך מאוד. יש אנשים שעוד לפני שנרשמו לאירוע שואלים אותנו מה יקרה אם הם ירצו לפרוש באמצע. ברור שאי־אפשר להחזיק אותם בכוח. עצם השאלה מעיד על החשש ממחויבות. אנחנו מציעים להם לחשוב שוב אם הם רוצים להירשם".
יונתן: "זו עוד דרך לסנן. אם בחור או בחורה הם הכי אטרקטיביים בעולם, אבל נותנים תחושה שהם לא באמת בשלים לקשר רציני, אנחנו אומרים להם שהם לא מתאימים לאירוע".
כמה עולה ערב כזה?
יונתן: "300 שקל. מבחינתנו, אלה דמי רצינות".
אורטל: "יחסית לכמות הזמן וההשקעה שלנו, הרווח הוא זניח".

יעל ותומר הכירו במיזם, ויוצאים כבר חצי שנה

יעל לסרי (35) ותומר קובלסקי (40), שהכירו באירוע השני של "היכרות עם מחויבות", ביחד כבר חצי שנה. היא רווקה מירושלים, מחנכת בתיכון. הוא גרוש פלוס שניים, רואה חשבון מתל־אביב. אני תופסת אותם בדיוק בדרך לחופשה זוגית באילת.
יעל: "כשראיתי את הפרסום לגבי האירוע, חשבתי שאין לי מה להפסיד. באפליקציות קשה להכיר. אנשים לא יוצאים מאזור הנוחות שלהם ונורא מהר פוסלים אחד את השנייה. את גם לא יודעת מי באמת רוצה קשר ומי מכוון לסטוץ. בערב של אורטל ויונתן הייתה הזדמנות להכיר כמו פעם, בחיים האמיתיים. את יודעת שכולם שילמו כרטיס ובאים עם כוונה להכיר ברצינות".
יעל: "שלושה שבועות זו לא חתונה. אבל זה שבסטייט אוף מיינד את באה להיכרות של שלושה שבועות, מאפשר הזדמנות אמיתית למשהו טוב שיקרה"
תומר: "בעידן שאנחנו חיים בו, של סיפוק מיידי, בלחיצת כפתור אנחנו מזמינים אוכל בוולט ובלחיצת כפתור מכירים עוד ועוד נשים, וקשה מאוד להכיר באמת בת זוג. ערב היכרויות נראה לי כמו משהו חדש ומסקרן".
יעל: "בהפסקה הגעתי לקחת שתייה מהבר ותומר עמד שם. התחלנו לדבר והיה חיבור טוב מאוד מההתחלה. הוא אחד מחמשת הגברים שסימנתי בדף שקיבלנו".
תומר: "הדייט הראשון היה בבית קפה והיה שם קליק על ההתחלה. היו לנו הרבה נושאי שיחה משותפים".
לא הלחיץ אתכם להתחייב לקשר בן שלושה שבועות?
תומר: "הקליק שלי עם יעל היה מיידי. הדייטים לא היו מאולצים. לא הכרחתי את עצמי לפגוש אותה. אבל מראש באתי בראש פתוח. ההתחייבות לא הרתיעה אותי. אם הפרטנרית שלי לא מתנהגת באופן מזעזע או אנטי־חברתי, אפשר לנסות לצאת כמה שבועות. אמרתי לעצמי שגם אם דייט אחד הולך פחות טוב, עדיין אפשר לנסות עוד דייט על כוס יין או קפה. לא צריך לעשות מזה סיפור גדול".
יעל: "שלושה שבועות זו לא חתונה. אבל זה שבסטייט אוף מיינד את באה להיכרות של שלושה שבועות, מאפשר הזדמנות אמיתית למשהו טוב שיקרה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button