גילי אלגבי. "איפרתי בכתבת שער וכולי ילד בן 16. פתאום נפתח לי התיאבון"

המאפר גילי אלגבי: "ציפו ממני שאדפוק שניצלים"

איך הגיע בן הזקונים של בעל אטליז ועקרת בית מפרדס־כץ כבר בגיל צעיר לטופ של עולם האיפור הישראלי, והאם הצעד הבא כולל כרטיס בכיוון אחד לאל־איי?

פורסם:
הכול התחיל בגלל משלוח של פיצה. גילי אלגבי (33) היה תלמיד תיכון שעבד בפיצרייה של אחותו בדיזנגוף סנטר ואהב להציץ על המסיבות של ימי שישי ב"אוזן בר". "זכיתי לראות את כל הדמויות הכי אוונגרדיות מגיעות לשם, משירזי ועד אסף אמדורסקי. לכולם הגשתי פיצה בגיל 16".
איך מהפיצה הגעת אל עולם האופנה?
"במקרה או לא, כי אני לא מאמין במקריות, בית הספר לאיפור של עדה לזורגן היה קומה מעל הפיצה, והיא הייתה מגיעה בצהריים לקחת אוכל. יום אחד עדה הסתכלה עליי ואמרה, 'יש לך ידיים של מאפר'. אמרתי לה 'אבל אני בכלל רוצה להיות זמר ושחקן'. כמה ימים אחר כך עליתי להביא לה משלוח. כשנכנסתי לשם הייתה לי הארה, שזה מה שאני רוצה לעשות".
כי מה ראית?
"על כל הקירות היו תמונות של כוכבות גדולות, ומסביב היו תיקי איפור פתוחים. תמיד אהבתי אמנות ובכל חופש גדול הייתי מרוקן מדפים של חנויות יצירה בפרדס־כץ. שבוע לאחר מכן כבר נרשמתי ללימודי איפור אצלה. חשבתי שזה יעזור לי אם אהיה זמר או כוכב גדול. לא היה אז אינסטגרם שאפשר לעשות בו רעש".

"עוד לא היה לי בכלל תיק איפור"

אלגבי, מהדמויות הצבעוניות יותר בשואו־ביז הישראלי, איפר את נועה קירל בשלוש השנים הראשונות של הקריירה שלה, את אופירה אסייג בפריצתה הטלוויזיונית וגם את מאיה בוסקילה, ליאור נרקיס, עידן יניב - רשימה חלקית ביותר. כבר בשיעור החמישי ללימודיו הוא הוזמן לאפר את השפית מאיה פרר לכתבה ב"פנאי פלוס".
"אני לא אשכח את היום הזה", הוא מתרגש, "הייתי אחרי שיעור חמישי ואני כבר מאפר כתבת שער וכולי ילד בן 16. פתאום נפתח לי התיאבון. על הסט פגשתי את כפיר חרבי הצלם והוא אמר: "בשבוע הבא מצלמים פרויקט גדול ל'פנאי פלוס'. תהיה פנוי?", צחקתי. עוד לא היה לי בכלל תיק איפור והקריירה כבר התחילה להתעורר. על הסט של 'רוקדים עם כוכבים' הייתי אסיסטנט של עדה, וזו הייתה נקודת מפנה גדולה עבורי, כי בערב הגמר מיכל אמדורסקי לא אהבה את מה שנתנו לה ללבוש והצעתי לה מחוך עם ניטים שגזרתי מתכשיט של שגית רביבו. בסוף הגמר היא קיבלה מאות הודעות ואמרה למנהל שלה 'אני רוצה שהוא יעבוד איתי על הקליפ בשבוע הבא'. מפה נפתח לי פיק בקריירה, עשיתי מיליון פרויקטים ובואי, להגיד לך שהכרתי מוצרי איפור כמו שאני מכיר היום לעומק? לא, אבל הייתי מלא ביטחון ואופי".
"אבא שלי עד היום לא מבין מה אני עושה, אבל אמא, מהרגע שהתחלתי לעבוד עם מפורסמים והשם שלי היה בקרדיטים בעיתון - בשבילה זה היה עולם ומלואו! 'כן, הבן שלי זה גילי אלגבי'"
כמה אמביציוזי אתה מ־1 עד 10?
"לפחות 34. כשהייתי ילד הייתי אוסף בקלסר את המודעות של כל ההצגות והייתי עובר על הקרדיטים. רציתי להיות חלק מזה וקיוויתי שיום אחד אהיה שם, בהפקה, כשחקן אולי".
ניסית לגעת בזוהר כדי לפצות על משהו אחר?
"אין פה איזו מלודרמה עצובה על ילד עם חיים קשים או עוני, להפך, מהבוקר עד הערב קיבלתי תמיכה אמיתית ללכת אחרי החלומות שלי. אבא אמנם היה שואל 'מה תעשה? איך תביא כסף ותקנה בית?', אבל אמא, מהרגע שהתחלתי לעבוד עם מפורסמים והשם שלי היה בקרדיטים בעיתון - בשבילה זה היה עולם ומלואו! 'כן, הבן שלי זה גילי אלגבי'".
אבא הצליח בסופו של דבר להיות מרוצה ממך?
"הוא אף פעם לא מרוצה. אבא שלי עד היום לא מבין מה אני עושה, הוא יכול להגיע ליום צילום ולא להבין מה אני בתוך הדבר הזה. אבא הוא איש עבודה. הוא עלה לארץ בגיל 12 ופתח עם אח שלו אטליז שעד היום עובד בפרדס־כץ. גם ממני ציפו שאדפוק שניצלים, אבל זה לא קרה מעולם. הייתי נכנס, מחזיק את האף ובורח. פיתחתי סלידה מבשר".

"אני לא מרגיש שזה הרגע שלי"

אלגבי, הבונה את שמו כבר 17 שנה כמאפר וסטייליסט מחונן, ידוע בתחום גם כבעל חושים עסקיים לא רעים. ובכל זאת, לפני חמש שנים כשהגיעה משקיעה והציעה לפתוח עבורו מותג איפור משלו, הוא התחיל את המהלך, נסע לתערוכות ייעודיות במילאנו, ולבסוף קיבל רגליים קרות. "כבר היה שם וכיוון לקולקציה ראשונה וחצי מיליון שקל הופקדו לי בחשבון", הוא מגלה, "אבל אחרי שבוע של פגישות ובדיקות במילאנו, חזרתי ואמרתי למשקיעה, 'אני לא מרגיש שזה הרגע שלי'. החזרתי לה את כל הכסף. לא הייתי בשל".
אלגבי חיכה חמש שנים ובקרוב הוא עומד להתפוצץ עם המותג שלו kandy (בהשראת השחקנית הטרנסג'נדרית קנדי דרלינג, מי שהיתה המוזה של האמן אנדי וורהול), בקונספט שטרם נראה: קולקציות במהדורות מוגבלות שיתחלפו כל שלושה חודשים. ההשקה, בשיתוף עם קבוצת רייס, תתחיל עם סדרת מברשות איפור, שני מעגלי ריסים, ארבע פינצטות ומספריים לגבות. המחירים ינועו בין 30 ל־80 שקל ויימכרו ברשת סופר־פארם, גם בפריפריה. "אני רוצה להיות נגיש, שגם ילדה מאופקים תוכל לקנות אותי", הוא אומר. "הקולקציה הבאה כבר בייצור ותכלול לחויות, סרומים, ספריי, שמנים וטינט בקפסולות מיוחדות. באמצע תצא מיני־קולקציה של אביזרי איפור קטנים, ובעוד פחות משנה יהיו לך ליפסטיקים שלי בתיק".
"יצאתי מהקורונה 110 ק"ג. אמרתי לעצמי - לא יכול להיות שאדם בתעשיית הביוטי לא יהיה מודע לעצמו, ואז השלתי 35 ק"ג"
למה דווקא המברשות פותחות את השקת המותג שלך?
"למדתי אדריכלות בתיכון ואחד הנושאים הראשונים היה כלונסאות - הבטון שמחזיק את הבניין מלמטה. כמאפר אני רוצה להתחיל עם הבסיס, המברשות. אגב, אצלי כל המברשות הן בקו אחיד, אין קצרות וארוכות, זה מפריע לי בעיניים. יש לי הפרעת ocd, אני חייב שהכול יעמוד באותו גובה על השידה באמבטיה".
הקמפיין שלך כולל נשים וגברים בכל הצבעים, המידות והגילים.
"בקמפיין שלי העברתי מסר שהביוטי הוא של כולנו. את תראי באינסטגרם 20 פרצופים, זו יכולה להיות נורית גפן בת ה־78, לצד אישה מלאה או גבר".
אפרופו הביוטי הוא של כולנו - השלת המון ממשקלך לאחרונה.
"בתקופת הקורונה, שאליה נכנסתי רזה וחטוב, הייתי עסוק בבית רק בלאכול או לצלם סרטונים. מאמי, יצאתי מהקורונה 110 ק"ג. האמת היא שהייתי שלם - יצאתי לדייטים ולא הרגשתי שאני צריך שינוי. אחרי הקורונה אמרתי לעצמי - לא יכול להיות שאדם בתעשיית הביוטי לא יהיה מודע לעצמו, ואז השלתי 35 ק"ג".

"ברחתי מהכאב לתוך עשייה מטורפת"

בשנים האחרונות עובר אלגבי דרך רוחנית שמעטים מחבריו יודעים עליה: "בגיל 28 עברתי פרידה מסיפור אהבה מטורף שנמשך ארבע שנים. שם נולד גילי שרוצה להיות עסוק 24/7 כדי לא לחשוב על הפרידה. לא רציתי להגיע למצב שיש לי דקה פנויה ביום כדי לשאול את עצמי מה קרה, למה פספסתי אותו. זה היה רגע של שברון לב והתקווה שלי נתלתה בקריירה".
הוא מתעשיית הביוטי?
"לאקסים שלי אין שום קשר לעולמות הביוטי. גם לא הייתי בסטוץ מזדמן עם אף אחד מתעשיית הביוטי. לא היה ולא יהיה. זה כלל ברזל אצלי".
למה נפרדתם?
"כשבן הזוג שלך במקום לא טוב ואתה במקום טוב, מתחילים הפערים. נוצר בינינו פער שהיה קשה לגשר עליו. אבל לא משנה כמה התאבלתי בסופי שבוע, ביום ראשון קמתי בבוקר ולבשתי מסכה של אדם שמח שמקשיב לאחרות. משלמים לך כדי להיות ליצן החצר של הטאלנט שמולך. אין מה לעשות, צוות איפור זה צוות בידור. הייתי צריך להחזיק את האמנים ברגעים קשים, וכשאני הייתי צריך להתמודד עם הרגש, ברחתי".
לפני שנה מצא את עצמו מתרסק שוב, הפעם לאחר שלושה חודשים של קשר טרנס־אטלנטי משוגע: "זה היה סיפור לא רגיל. דיברנו במשך שנתיים רק בווידיאו, כי הוא חי בארצות־הברית. בסוף נפגשנו והלב נפתח. הזוגיות הקצרה הזו שינתה אותי. שם התחלתי לגעת ברגש. בחיים לא בכיתי בגלל בני זוג, גם לא אחרי הפרידה הקשה בגיל 28. היום, אגב, אנחנו חברים טובים".
"אצלי כל המברשות הן בקו אחיד, אין קצרות וארוכות, זה מפריע לי בעיניים. יש לי הפרעת ocd, אני חייב שהכול יעמוד באותו גובה על השידה באמבטיה"
איך נעשה החיבור שלך לעולם הרוחני?
"אן זיוי חברתי סיפרה לי שהיא עושה קורס אצל המאמנת להתפתחות אישית מעיין בן ציון, ונראה לה שזה יתאים לי. הגעתי לקורס כי חיפשתי להיאחז במשהו, ולקח לי המון זמן להיפתח. לפני כן לא חשבתי שאני כבן זוג יכול להיות מספיק למישהו".
ומה למדת?
"שאין בן זוג כמוני. אני מאחל לעצמי שבן הזוג הבא שלי יהיה 20% ממה שאני. למדתי גם שחוסן נפשי הוא עניין שנבנה, זה לוקח זמן. אני יודע היום שהיסודות הפנימיים שלי חזקים מאוד ואני לא מפחד להיתמך בהם. גיליתי את כוחה של הקארמה. תמיד אהבתי לעזור. היו שנים שנתתי המון מעצמי ולא הבנתי למה לא מחזירים לי. היום אני רואה את הפירות. ואולי השיעור הכי גדול שלי היה העצמאות: תמיד הרגשתי שמישהו צריך להשגיח עליי. פעם זה היה ההורים או בן הזוג. היום יש לי את עצמי".
לפני כחודש וחצי נחת אלגבי לביקור קצר באל־איי אצל חברה טובה, ונשאר חודש שלם. הוא 'נחטף' לעבודה על ידי אנשי התעשייה בהוליווד שעפו על הכישרון שלו. "כבר שמונה שנים שחברתי נטלי מתחננת שאגיע ואומרת 'אתה לא מבין מה יקרה לך', אבל ליקום יש את הדרך שלו להביא אותך אל הזמן הנכון במקום הנכון".
מה קרה שם?
"סגרתי צילומים לתוכנית בנטפליקס; יצאתי למסיבות של הגראמי, הייתי באפטר פארטי של ליזו והארי סטיילס והתחבקתי איתם; צילמתי קמפיין ביוטי עם בת הדודה של ריהאנה וקרובת משפחה של קים קרדשיאן. עשיתי טסט עם המאפרת של מיילי סיירוס והיילי ביבר. היה לא קל להגיע פתאום לאל־איי לחודש ולעבוד שם לבד. פה בארץ יש לי מנהלת יומן, עוזרת אישית וצוות של 35 מאפרים ומעצבי שיער שעובדים תחתיי. תמיד יש איתי מישהו. ראיתי בכל החודש הזה בחו"ל קניון אחד וקניתי זוג נעליים של איב סן לורן. זה הכול. עבדתי מבוקר עד ערב ונהניתי מכל רגע של עשייה. אני נהנה יותר בעבודה מאשר בבילויים, זו האמת".
מה החלום הבא?
"להגיע עם המוצרים שלי אל רשתות ביוטי בעולם".
יכול להיות שתעזוב את הארץ לטובת הוליווד?
"לא, אני מחובר מאוד לארץ. אבל אני אהיה על הקו".
מה עם חתונה וילדים?
"מבחינתי שמחר יהיה לי ילד. יהיה רגע שגם זה יקרה לי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button