דנייל חרמון. "כל אחד צריך לעשות את העבודה, להתקרב לתחושות האמיתיות ולהתחבר לעצמו"

הדיאטנית הקלינית דנייל חרמון: "שייקים זאת דרך נפלאה לשמירה על הבריאות"

טיול משפחתי בחו"ל שכלל ארוחות מושחתות ועתירות שומן, הוביל את דנייל חרמון לחקור את נושא התזונה וההשפעות שלו על גופנו. היום היא דיאטנית קלינית שמלווה מאות אנשים, ומסבירה למה שייקים הם תוספת נפלאה ליום שלנו

מוגש מטעם "סחוט"
פורסם:
דנייל חרמון, היא דיאטנית קלינית משנת 2006. שחיה ונושמת את עולם התזונה והבריאות. אביה מאז ומתמיד היה שוחר בריאות שהקפיד על תזונה בריאה בבית. כשהייתה בת 17 נסעה עם משפחתה לטיול משפחתי באיטליה, לאחר ארוחות איטלקיות מושחתות ועתירות שומן, אביה סיפר לה אודות ההשפעות המרחיקות לכת של המאכלים הללו על בריאות הגוף שלנו - ומשם השאר היסטוריה.
אי שם באיטליה, סקרנותה של חרמון תפסה תאוצה, והיא התחילה לחקור כל תחום אפשרי במדעי התזונה, קראה מאות ספרים בתחום והתחילה ללמוד מדעי התזונה, היום היא במהלך התואר השלישי בתחום. במרוצת השנים ליוותה מאות אנשים וקבוצות בבית חולים בלינסון ובקופת חולים כללית, וכיום היא בעלת קליניקה פרטית ברמת השרון.
תספרי לנו, מה חיבר אותך לעולם התזונה?
"לפעמים אומרים "שהסנדלר הולך יחף". אני לא הולכת יחפה, כי אני חיה יום ביומו את עולם התזונה והבריאות. אני מחוברת כל כך למקום הזה של הבריאות, זה גרם לי להסתקרן בכל מה שקשור לעולם השייקים".
מה את יכולה לספר לנו על עולם השייקים?
"שייק נחשב לארוחה טעימה שיכולה להוות תחליף לארוחה יומית. כמו למשל שייק ירוק, עם קייל, חסה ומלפפון, ניתן להוסיף לו כל מיני אבקות סופר פוד שיכולות להעשיר אותו בוויטמינים ומינרלים כמו: אבקת מאקי, מורינגה, ספירולינה לצד פירות ומרכיבים נוספים שלא תמיד אנחנו מתחברים אליהם ביום יום וניתן "להחביא" את טעמם בטעם הנפלא של השייק.

2 צפייה בגלריה
דנייל חרמון שייק ירוק סחוט
דנייל חרמון שייק ירוק סחוט
"אני חיה יום ביומו את עולם התזונה והבריאות". שייק ירוק עם ויטמין סי
(צילום פרטי)

האם שייק יכול להחליף ארוחה בתפריט היומי?
"במצב כזה, כשמוסיפים רכיבים עשירים ומזינים, שייק הוא דרך נפלאה לארוחה מזינה, מאוזנת וטעימה, שמעניקה לגוף קלילות לצד ויטמינים, נוזלים ומינרלים כאשר משלבים בו גם מקור לחלבון ומקור לשומן בריא - בניגוד לארוחה לא מאוזנת וכבדה, שאחריה אנחנו רק רוצים לישון".
"בימים אלו, אנחנו עורכים מחקר ייחודי שעוסק בצריכה של שייקים, והוא נועד לבדוק את ההשפעה של צריכת שייקים על המשקל, תחושת הבריאות ונושאים של קיימות".
האם שייקים מתאימים לכולם?
"אני חושבת שעניין השייקים הוא מאוד אינדיבידואלי, אם ניקח אדם שצורך הרבה מאוד ממתקים ועוגות, ונוסיף לו עוד שייק פירות יכול להיות שזה לא יתאים לו. אם אדם אוהב שייק אז הרעיון הוא להפוך אותו לארוחה מזינה, להוסיף לו מנת חלבון ושומן".
"השייקים עשויים להוות תחליף לארוחת ביניים. השייק עשוי לתת לגוף עושר של ויטמינים ומינרלים, הרבה אנשים היום הם בדיאטה, רוב הדיאטות הללו בסופו של דבר הן חוסכות מהגוף את הוויטמינים שהוא זקוק להם, אז נכון שהתוצאה יכולה להיות ירידה במשקל, אבל כשאנחנו חוסכים מהגוף שלנו הרבה מאוד וויטמינים ומינרלים שהוא צריך זה פחות בריא לנו".
מה עדיף שייק ירוק או שייק פירות?
"השייק בין אם הוא שייק ירוק או שייק פירות, יכול לתת מענה הולם להזנת הגוף. חשוב לציין ששייקים טובים לכולם, בכל גיל ובכל מצב (למעט חולי סוכרת), גם אנשים עסוקים מאוד, יכולים לקחת כמה פירות קפואים לדרך ולעשות שייק בעבודה".
"יתרון חשוב נוסף בשייק הוא שהוא מעניק לגוף הרבה מאוד נוזלים, ניתן לעשות את השייק על בסיס מים, תחליפי חלב, מיצים טבעיים ומי קוקוס".
יש לך עוד המלצה לשילוב פירות התפריט היומי?
"אם אתם הורים לילדים, דרך נפלאה נוספת לשילוב פירות בתפריט היומי הוא לשלוף פירות קפואים מהפריזר, לשים בקופסת המזון של הילדים או שלנו ולצאת עם זה לעבודה או לבית הספר".
"שייק הוא מענה טוב אפילו בקרב תינוקות. אפשר לשים בתוכו חמאת שקדים או חמאת בוטנים. ולהתאים לכל אוכלוסייה את היתרונות הבריאותיים. חשוב לציין, כמובן שאוכלוסיית הסוכרתיים נחשבת ליוצאת מן הכלל בהקשר זה, ויש להתייעץ עם אנשי מקצוע באופן פרטני בהתאם למצב הרפואי".
"על מנת ששייק ירוק יהיה טעים בדרך כלל נכניס לתוכו גם פרי, הוא מקבל את הצבע שלו מהעלים הירוקים והירקות כמו סלרי, מלפפון ועלי תרד או מאבקות סופר פוד כמו ספירולינה, מאצ'ה וכדומה".
מתי השתלבת בתפקידך כדיאטנית קלינית בחברת "סחוט"?
"לחברת סחוט נכנסתי בדיוק שסיימתי את התואר השני. נכנסתי לסייע בכל מה שקשור לתקן איכות, והטמענו במפעל את תקן BRC תקן בינלאומי לאיכות המזון. מפעל שיש ברשותו את התקן הזה, מאופיין בסטנדרטי איכות מחמירים מבחינת כל תהליך המזון, החל מחומרי הגלם ועד המוצר הסופי".
"בחברת "סחוט" אנחנו מתייחסים לכל הנושא של בטיחות המזון בכובד ראש, ומקפידים בהקפדה יתרה שהחומרים יהיו סטריליים. התקן BRC מקנה ביטחון מאוד גדול לצרכן".
"במהלך השנים, החלטנו לפתח מוצרים גם לצרכן הפרטי, מתוך החזון להנגיש מוצרי בריאות לאנשים במחירי שוק אטרקטיביים ורמת איכות גבוהה ביותר".
מה המוטו שלך לשמירה על הבריאות?
"המוטו שלי הוא "בואו נאכל כאילו היה לנו רק את הטבע" ברגע שאנחנו נתקלים במאכלים שעברו עיבודים – אז עדיף להימנע מהם. חשוב גם לתת לקיבה שלנו מנוחה, כל אחד צריך למצוא לעצמו מנה מזינה שנותנת לו רוגע לאורך זמן. הקיבה שלנו צריכה מנוחה בין ארוחות".
מה הטיפ שלך לשמירה על תזונה בריאה?
"חשוב לאכול כמה ארוחות מסודרות ביום, אנחנו צריכים לחשוב על לאכול פחות, ולהתחבר למנגנון תחושת רעב ושובע שלנו. אני לא חושבת שאדם צריך לאכול כשהוא לא רעב, אלא חשוב להתחבר למנגנון של הגוף".
"העניין הוא שבעידן של ימינו אנחנו כל כך טרודים ועסוקים, ואנחנו "אוכלים על אוטומט" חשוב להתיישב כמו שצריך, להקשיב לגוף, לשים לב מתי אנחנו אוכלים, האם האכילה נובעת מסטרס, משעמום או באמת מרעב. כל אחד צריך לעשות את העבודה, להתקרב לתחושות האמיתיות ולהתחבר לעצמו".
"ניתן לבשל קטניות, לאכול פירות וירקות או לשתות אותם בשייקים, הודות לגיוון הרב שיש בימינו, לכל דבר אפשר למצוא תחליף. היום גם יש גם הרבה פתרונות נוחים וזריזים גם לדברים בריאים, השייק הוא דוגמה מצוינת לזה".
"גם מיצים טבעיים יכולים להוות חלופה טובה לאנשים שלא אוכלים פירות, אנשים אומנם חוששים ממיצים אבל אם כבר החלטתם בכל מקרה לשתות מיץ - אז חשוב שתוודאו שמדובר במיץ טבעי".




לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button