שיחות סקס מרחוק יכולות לגשר על פערים בקשר הפיזי־רגשי הישיר

זה בסדר לעשות סקס טלפוני מדי פעם, אבל אל תהפכו אותו לתחליף לסקס ישיר

על רקע הקורונה, סקס טלפוני נעשה שכיח הרבה יותר, לצד וידיאו־צ'טים וסקסטינג בווטסאפ. ד"ר צחי בן ציון מסביר מתי זה מתחיל להיות מסוכן לחיי המין שלכם

ד"ר צחי בן־ציון
פורסם:
בני זוג בשנות ה־30 המוקדמות לחייהם הגיעו אליי לקבלת ייעוץ. למפגש הראשון הגיעה רק האישה, בעלה הצטרף בהמשך. בשיחה שניהלנו היא התלוננה על התנהגותו של הבעל, שלדבריה מטרידה אותה מאוד. הוא נהנה מאוד לעשות איתה סקס בטלפון, סיפרה, ובמקביל כמעט הפסיק לקיים איתה יחסי מין של ממש. מה הוא עושה? שאלתי, והיא סיפרה שבן הזוג מדבר איתה ונוגע בעצמו, מספר לה מה הוא מפנטז לעשות לה, והיא משתפת פעולה עד שהוא בא על סיפוקו.
ההרגל הזה, כך אמרה, נעשה תדיר יותר מאז ששינה תפקיד בעבודה והופקד על חדר בקרה. את המשמרת שלו שם הוא מעביר בגפו ומשם הוא מטלפן.
אם את משתפת פעולה, שאלתי, אז מה מטריד אותך? "לא מזמן", היא סיפרה, "זה הגיע לשיא. הוא חזר הביתה, אני שותה לי קפה במטבח, והוא מתקשר מחדר השינה ומבקש שאוריד את החזייה, וממש מנהל איתי סקס טלפוני כאילו שהוא נמצא בעבודה. התעצבנתי, העפתי את הנייד מהיד ויצאתי מהבית לנשום אוויר".
עוד טורים של ד"ר צחי בן ציון בלאשה:
מה קרה פה? מתברר שבשנים האחרונות, בזכות ההתפתחות הטכנולוגית ובאחרונה על רקע הקורונה, סקס טלפוני נעשה שכיח הרבה יותר, לצד וידיאו־צ'טים, סקסטינג בווטסאפ ועוד. הטלפון הנייד והמחשב מקנים אנונימיות מצד אחד, אבל גם אצל בני זוג שחיים יחדיו, שיחות סקס מרחוק יכולות לגשר על פערים בקשר הפיזי־רגשי הישיר. בשיחות שכאלה מתאפשר לתת דרור לפנטזיות שלא היו צפות פנים אל פנים, למילים שלא היו נאמרות פרונטלית.
סקס באמצעות הטלפון מאפשר לנו לפטפט את עצמנו לדעת בחופשיות יתרה ולתת לדמיון להתפרע הרבה יותר מאשר במפגש פיזי. ככה זה בחיים, הפנטזיה יותר מפתה מהמציאות
במאמר מוסגר אציין שאחת העצות שמטפלים נותנים לזוגות המצויים במריבה היא ללבן עניינים פנים אל פנים ולא בטלפון. הסיבה? כשלא מתקיים מפגש ישיר, אנשים מתלהמים יותר בשיחה, כי הם לא רואים את התגובות של הצד השני בסכסוך.
אז סקס באמצעות הטלפון מאפשר לנו לפטפט את עצמנו לדעת בחופשיות יתרה ולתת לדמיון להתפרע הרבה יותר מאשר במפגש פיזי. ככה זה בחיים, הפנטזיה יותר מפתה מהמציאות. תחשבו על קונדיטוריה יפהפייה ברחוב: לראות את העוגות המעוצבות להפליא במקרר התצוגה מספק אותנו לרוב יותר מאשר לאכול אותן.
בחזרה לזוג שלנו: הבעל, התברר, הוא טיפוס מופנם, עצור, מוחזק, והטלפון איפשר לו סוג של חירות מול אשתו האהובה. רק ממרחק הוא היה יכול להרשות לעצמו לבקש ממנה כמעט הכל ואף לדברר ולבטא את כל מה שלא העז לומר מולה. שהרי בטלפון יש ממד טרנסצנדנטי - הוא מספק מרחב חיצוני עוקף־מציאות.
במסגרת הטיפול בזוג ביקשתי לאפשר את העתקת הפנטזיה לתוך החיים עצמם. הסברתי שזה בסדר לעשות סקס טלפוני מדי פעם, אבל לא להתמכר לו ולא להפוך אותו לתחליף לסקס ישיר. עבדתי עם השניים על תקשורת פנים אל פנים, כשבשלב הראשון הושבתי אותם גב אל גב והם העלו פנטזיות מיניות. בהדרגה אפשרתי להם להסתובב, העיניים נפגשו, והחלה תקשורת מילולית פרונטלית. אחרי עוד כמה מפגשים, התלות המינית של הבעל בטלפון התפוגגה כמעט לגמרי.
זה המקום לציין, שכל הווידיאו־צ'טים, הסקסטינג והשיחות הארוטיות בטלפון בין אנשים זרים עלולים אמנם לדרדר את המעורבים בהם להתמכרות, אבל במינון נכון הם עשויים להיות דרך להיכרות או להתחלה של יחסים. כמנה ראשונה או אחרונה זה בסדר, אבל לבנות את כל התזונה החברתית־מינית עליהם זה כבר מסוכן.
  • ד"ר יצחק (צחי) בן־ציון, מנהל המרפאה לבריאות מינית בבית החולים "סורוקה" ופסיכיאטר מחוז הדרום, שירותי בריאות כללית
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button