נידר מדר ודר זוזובסקי. האיפור הוא שחקן ראשי

"רציתי שיזכרו את האיפור ב'קורדרוי'. שיגידו, 'זה מעניין ושונה'"

הסדרה הישראלית "קורדרוי" פיתחה אצלנו רגשות שלא הרגשנו זמן רב כלפי איפור. תפסנו לריאיון בלעדי את המאפרת אלכס סיבקוב, שאחראית על כל היופי הזה

פורסם:
סדרת הדרמה "קורדרוי", שלא מכבר שודר הפרק האחרון שלה ב"הוט", היא אחת הסדרות הישראליות המדוברות של התקופה האחרונה. למה? משלל סיבות: העלילה שהציגה חוויות (מופרכות פחות או יותר) של רווקה תל־אביבית הוללת, הדמות הראשית שאותה גילמה דר זוזובסקי (שגם זכתה בפרס השחקנית הטובה בפסטיבל קאן) ויתר הליהוקים המעניינים (ניבר מדר, אריק ברמן, דני רופ, יפתח קליין ועוד). גם הצילום, התאורה והעריכה הוסיפו ייחוד למכלול, וכמובן הסטיילינג שנתן עוד עומק לדמויות ולעולמן הפנימי. אבל בואו נאמר את האמת, עם כל הכבוד להכול, אנחנו כאן בגלל האיפור. למי שטרם הספיקה להתעדכן, בכל הסצנות מאופרת זוזובסקי באיפור לא שגרתי בעליל - לדוגמה, באחת הסצנות היא אופרה באייליינר אדום עם ריסים אדומים, באחרת כל גבותיה מלאות אבני סברובסקי, ויש גם סצנה שבה כל שערה מלא סיכות כסופות.
6 צפייה בגלריה
דר זוזובסקי נידר מבר
דר זוזובסקי נידר מבר
נידר מדר ודר זוזובסקי. "חוסר האיזון של הדמות מודגש בעזרת האיפור והשיער"
(אלכס סיבקוב)

"לא צפיתי ב'אופוריה'"

מי שטיפה בקיאה בעולם סדרות הנעורים האמריקאיות לא יכולה שלא לראות דמיון לסדרה "אופוריה" (המבוססת כזכור על סדרה ישראלית בשם זה, ורשת HBO רכשה את הזכויות שלה), שגם בה מאופרות הדמויות בהרבה צבעים ונצנצים וגם בה יש קשר ברור בין עולמן הפנימי של הדמויות לאיפור - הכול מתחבר וניזון זה מזה. "לא צפיתי ב'אופוריה'", אומרת לנו אלכס סיבקוב, מאפרת הסדרה, "אבל אני יודעת שזו גם סדרה שמתבטאים בה בעזרת הביוטי שהוא קצת פסיכדלי - מהבחינה הזו זה דומה". סיבקוב בת ה־44 מתל־אביב, נמצאת כבר 26 שנה בתחום. במהלך השנים יצא לה לעבוד עם כוכבות כמו נועה קירל, אנה זק, יסמין מועלם ואקו, בפרויקטים ענקיים כמו הפסטיגל ו"רוקדים עם כוכבים" ובסדרות כמו "כפולה" ו"לעוף על אנה". "מה שעשיתי ב'קורדרוי' הוא מאוד השפה הייחודית שלי ולדעתי זה לא דומה. רציתי שדברים יהיו זכירים, שיסתכלו על הסדרה ויגידו, 'זה מעניין ושונה'", היא משתפת.
בתגובות שאת מקבלת על הסדרה, אנשים מעלים את הדמיון הזה בפנייך?
"אמרו לי, כן, אולי יש נגיעות, אבל זה משהו אחר. עיקר התגובות שאני מקבלת סביב הסדרה הן מאנשים שרוצים ללמוד איך עשיתי לוקים מסוימים. הציעו לי לעשות מאסטר קלאס, מלא כותבים לי בפרטי. בכלל, יש תגובות מדהימות, אומרים לי שלא ראו דבר כזה בארץ וכמה זה יפה".
6 צפייה בגלריה
המאפרת אלכס סיבקוב ואריק ברמן
המאפרת אלכס סיבקוב ואריק ברמן
המאפרת אלכס סיבקוב ואריק ברמן
איך נולדו המראות האלה?
"קיבלתי את התסריט וכבר דמיינתי מה הולך להיות. הבמאית הדס בן ארויה מדהימה והראש שלה יצירתי מאוד. היא ראתה באינסטגרם עבודות שלי ועל סמך זה אמרה לי שהיא רוצה שאני אתפרע ונתנה לי ממש יד חופשית. ראיתי את התלבושות בכל פעם ואז בניתי את הלוקים. הייתי שולחת להדס רעיונות וגיבשנו את זה יחד. בסדרה יש כל הזמן קפיצות בזמן שמשקפות את חוסר היציבות של הדמות, אז היה צריך להתאים את הלוקים לסיטואציה הזו - היה צריך להוציא את חוסר האיזון של הדמות החוצה, והאיפור והשיער הם חלק מזה. עשינו גם טסטים לפני שהתחלנו לצלם, כדי לראות מה אנחנו רוצים לעשות".
היו לוקים שתוכננו מראש והשתנו תוך כדי?
"בטח, היו לוקים שתוכננו כמשהו אחד ובסוף הפכו למשהו אחר. לפעמים ברגע האמת זה פחות עובד כמו שרוצים וצריך לשנות. למשל, בפרק הראשון, כשהן בשירותים עם דני רופ ואז ברכב, על ניבר היה אמור להיות איפור בגוונים של כחול ובסוף שיניתי לסגול לילך, כי זה עבד טוב יותר עם מה שהיא לבשה ועם הבלונד שלה".
6 צפייה בגלריה
דני רופ אריק ברמן דר זוזובסקי נידר מבר
דני רופ אריק ברמן דר זוזובסקי נידר מבר
חיבורים שלא חשבנו שנראה על המסך: דני רופ, ניבר מדר, דר זוזובסקי ואריק ברמן
(אלכס סיבקוב)

כמה זמן לקח לך לייצר כל לוק?
"בערך שעתיים, ובסצנות של דר וניבר יחד זה לפחות ארבע שעות. יש גם כאלה שלקחו יותר, נגיד הלוק של ניבר עם האבנים - רק לשבץ את כל אבני הסברובסקי לקח לי שעה וחצי. אבל נתנו לי כמה זמן שאני צריכה ולא לחצו עליי. אמרתי מההתחלה שאם לא יהיה לי מספיק זמן, זה יהיה בינוני. לשבת אחר כך במוניטור ולראות כל סצנה ואיך הכול מתתחבר עם האיפור והשיער - זה היה מדהים".
6 צפייה בגלריה
טסה פדואה דר זוזובסקי ניבר מדר
טסה פדואה דר זוזובסקי ניבר מדר
"נתנו לי כמה זמן שאני צריכה לאפר ולא לחצו עליי". טסה פדואה, דר זוזובסקי, ניבר מדר
(אלכס סיבקוב)
איזה לוק את הכי אוהבת?
"קשה לי לומר מה האהוב עליי. התאהבתי בכל לוק וכל אחד לקח שעות ליצור ולדייק. אני אוהבת במיוחד את המראות שצילמנו ברומניה, כי הם פסיכדליים ומעניינים יותר. נגיד, הלוק האדום מהסצנה בשוק - הסתכלתי על מה שהיא הולכת ללבוש ורציתי ליצור שם משהו קצת שונה. האדום הבליט את העיניים הבהירות של דר ויצר דרמה כשמגלה העתידות אמר לה משהו שהיא הופתעה לשמוע. התאמתי לזה את הריסים ולילה לפני צבעתי את כל הריסים באדום. לסצנה עם הסשימי ממש תפרתי לה את השיער - עשיתי לה צמות מוזרות, יש אחת ארוכה ואחת מגולגלת, וחוט עובר ביניהן. חשבתי על מה שהולך להיות בסצנה, איך היא קצת משתגעת במסעדה כשהיא רוצה סשימי והבחור שהיא איתו רוצה המבורגר. רצינו ליצור משהו משוגע מבחינת האיפור שייצור קונטרסט ביניהם. הדבקתי לה גם אבנים על הגבות, מה שיצר מראה שהוא בין עדין למשוגע וביזארי. בלוק עם הסיכות הכסופות יצרתי לה ממש מראה כמו קסדה על הראש".
6 צפייה בגלריה
דר זוזובסקי
דר זוזובסקי
זכתה בפרס המשחק הטוב ביותר. דר זוזובסקי
(אלכס סיבקוב)

מאיפה השגת את כל האלמנטים המיוחדים שהשתמשת בהם לאיפור?
"היה כיף לחפש חומרי גלם. חיפשתי בכל מיני מקומות, היו דברים שהזמנתי מחו"ל, וחלק קניתי בחנויות אמנות. למשל, את הסרטים לשיער מצאתי פשוט בשיטוטים בבוקרשט, בזמן הצילומים".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button