טבעי זה לגמרי יפה. ריי שגב, גיל אבידור־אלוני, קייסי זפטה, טליה סול,  יערה כהן-ווינקלר, רונית חן, שרון רבי, ליהי עטר-בכר

"הפסקתי לעשות לק ג'ל, ואני ממש לא מתגעגעת"

עבדים היינו למניקוריסטית שלנו? לא עוד! לאחרונה הולכת ומתעצמת לה תנועה של נשים שהחליטו להפסיק עם ההרגל לעשות לק ג'ל. שמונה מהן מספרות על תחושת שחרור, שיפור במצב העו"ש וחישוב מסלול מחדש של אידיאל היופי

דניאל פסו
פורסם:

"קיפלתי את הלק וירדה לי חצי מהציפורן"

גיל אבידור־אלוני (32), כתבת בריאות
"ניסיתי לק ג'ל במשך שנה. אני חושבת שההחלטה להפסיק הייתה שילוב של כל מיני דברים: המחיר, השעבוד, הזמן שזה בזבז לי והעובדה שזה ממש פגע לי בציפורניים. אני זוכרת שערב אחד לפני כמה שנים ישבתי בסלון והלק התחיל להתקלף, ובגלל שאני אפס בדחיית סיפוקים המשכתי לקלף ויחד איתו גם ירדה לי חצי מהציפורן. תפסתי את עצמי ואמרתי 'מה אני עושה לעצמי? ובשביל מה?'.
9 צפייה בגלריה
גיל אבידור־אלוני
גיל אבידור־אלוני
הידיים בפרונט. גיל אבידור־אלוני
(צילום: אלבום פרטי)

איך את מרגישה היום לגבי ציפורניים טבעיות?
"אני חושבת שזה יפה גם עם וגם בלי. קורה לפעמים שאני מסתכלת על אחרות ובא לי גם, אבל אז אני נזכרת בכל מה שאמרתי קודם ולא בא לי יותר".
בתור מי שכפות הידיים שלה מצטלמות המון ברשת, את מקבלת תגובות בנושא?
"חלק גדול ממה שאני עושה זה לצלם מתכונים ולשתף ברשתות, אז הידיים שלי תמיד בפרונט. מעבר לכך שלק ג'ל כבר מזמן הפך לסטנדרט בכל מה שקשור לטיפוח, בעיסוק שלי זה בולט הרבה יותר. לא פעם קיבלתי על זה תגובות, והן היו לכאן ולכאן. היו נשים שהעירו לי שהציפורניים שלי לא מטופחות ושזה לא נראה טוב, והיו נשים שאמרו לי 'כל הכבוד שאת מנרמלת ציפורניים טבעיות'. התגובות האלה הראו לי כמה ציפורניים הן עניין בקרב נשים. אם לומר את האמת, התגובות הטובות, אבל בעיקר הרעות, גרמו לי להיות שלמה עם הבחירה שלי עוד יותר".

עוד כתבות טיפוח בלאשה

"ברגע שילדתי הפסקתי"

טליה סול (37), בעלת בוטיק לאופנת נשים
"בשנות ה־20 לחיי הייתי תמיד עם לק ג'ל. כל שבועיים החלפתי גוון. ברגע שילדתי הפסקתי, קודם כול כי הבנתי כמה זמן זה דורש ממני בתור אמא טרייה ובנוסף, הבנתי כמה לא היגייני להיות עם לק כהה בלי לראות את הלכלוך שמצטבר מתחת ללק. לא היה לי זמן מיותר ולא הייתי מסוגלת לחשוב שידיים לא היגייניות ייגעו בתינוקת שלי. לכן הסרתי את הג'ל ואני ממש לא מתגעגעת".
9 צפייה בגלריה
טליה סול
טליה סול
לא מתגעגעת. טליה סול
(צילום: אלבום פרטי)

מה את חושבת היום על ציפורניים טבעיות?
"אין כמו טבעי. זה נראה נקי ומסודר תמיד. בלי לקבוע תור ולבטל, בלי לשבת שעה וחצי כל שבועיים. אני זוכרת שלא אהבתי את ההתעסקות הזו בכלל. בעקבותיי המון נשים הסירו את הג'ל, נשים שלא היה להן את הביטחון לעשות זאת לפני כן כי הרגישו 'לא מטופחות', וכעת הן מאמצות את המראה הטבעי".
איזה תגובות קיבלת מהעוקבות שלך בעקבות הצעד הזה?
"המון תגובות מחמיאות. יש לפעמים הודעות כמו 'איזו יד לא אסתטית' וכל מיני כאלו. זה לגמרי עובר לידי וזה לגמרי מיעוט. אני מפרסמת מוצרי קוסמטיקה וביוטי ונושא הציפורניים הלא עשויות שלי מעולם לא הפריע לשיתופי פעולה מסחריים, להפך. המותגים שבוחרים לעבוד איתי יודעים למה בחרו בי - אני אמיתית, אני אמא, אין לי זמן פנוי ואני אוהבת מאוד את המראה הטבעי".

"הרגשתי משועבדת"

קייסי זפטה (24), דוגמנית
"מגיל 16 הייתי עם לק ג'ל באופן קבוע. הפסקתי כי הרגיש לי סופר־כבד לנסוע כל שבועיים וחצי לטכנאית ציפורניים ולשהות שם קרוב לשעתיים, לא כולל ההלוך והחזור. הרגשתי משועבדת לזה וזה פחות כיף, כשאת ברצף של הרבה עשייה, להיות פתאום מוכרחה לעשות משהו שאם אדחה אותו, הוא ייראה פחות טוב. בנוסף, אחת הנשים שהיא ההשראה שלי, המשפיענית מתילדה דג'רף, הסתובבה עם ציפורניים טבעיות ופתאום קלטתי את זה ואימצתי".
9 צפייה בגלריה
קייסי זפטה
קייסי זפטה
הכי חופשי. קייסי זפטה
(צילום: אלרן רוז)

התפיסה שלך לגבי ציפורניים טבעיות השתנתה?
"בעבר אולי הרגשתי שזה מכוער ולא מטופח, והיום אני מרגישה שזה הכי חופשי שיש. אני חושבת שיש הרבה יופי בחוסר מאמץ וגם מין אלגנטיות מסוימת. כל עוד הן נקיות ומטופחות, אני לא רואה בזה שום דבר פסול".
ואיך הסביבה מגיבה?
"אני מקבלת הרבה הצעות לשיתופי פעולה מנשים בתחום הציפורניים כי הן רואות שאני בלי כלום, וזה מצחיק אותי, הן לא מבינות שזה לגמרי מבחירה ושאני מעדיפה ככה. לא חששתי מהסביבה כי אני לא שמה על דעתם של הסובבים אותי. אם זה מה שזורם לי, זה מה שאעשה".

"הייתי כלה בלי לק בכלל"

נורית חן (42), דוגמנית ומאפרת
"שנים הייתי און אנד אוף עם לק ג'ל, מאז שהפטנט הגיע לארץ. אני חושבת שכל כך הרבה זמן בבית בתקופת הקורונה עשה חשק לתחזק את הציפורניים, כי כשאת תקועה בבית במגפה עולמית, אז לפחות שהציפורניים ייתנו תחושה של שפיות ופייט לחליפות הטרנינג שהפכו למדים. במאי בשנה שעברה התחתנתי וכמובן, קבעתי תור יומיים לפני כן כדי לחדש את הג'ל, רק שחטפתי וירוס בטן מהגיהינום ונאלצתי לבטל את התור לפני החתונה. ביום החתונה הבת של בעלי ואני הסרנו, או יותר נכון קילפנו, במאמצים משותפים את הג'ל הישן שהיה אמור להתחלף במניקור חתונה. נשארו גבשושיות מחרידות, אבל הייתי בכזה שוק שלא היה לי אכפת. הייתי מאושרת להתחתן עם אהבת חיי, הכול היה מושלם, והיה לי חשוב יותר לנוח, להבריא וליהנות מהימים המרגשים האלה. כך יצא שהייתי כלה בלי לק בכלל, ועוד עם ציפורניים מקולפות".
9 צפייה בגלריה
נורית חן
נורית חן
התמכרות מיותרת. נורית חן
(צילום: גיל חיון, אלבום פרטי)

איזה תגובות קיבלת?
"שוק, אף אחד לא שם לב! וזה בכלל לא עניין אותי באותו יום. אפילו בתמונות לא רואים כלום, וגם אם הייתי עושה ציפורניים, כנראה לא היו רואים בתמונות. הבנתי שזו באמת התמכרות מיותרת שיוצרת תלות במניקוריסטית וחרדת 'אני צריכה לקבוע תור'. שלא לדבר על ערימות הכסף שזה עולה, הזמן שזה לוקח, למצוא חנייה, לקבוע תור והנזק שזה עושה לציפורן. היום אני עושה מניקור רגיל, רק אם יש לי צילומים (וגם לא תמיד) וחיה בשלום עם ציפורניים עירומות ובריאות. הרבה מתח נחסך ממני".
מה יש לך לומר למי שטוען שזה מראה "לא מטופח"?
"בעיני, טיפוח שהורס את מה שטבעי הוא כבר לא טיפוח. טיפול פנים, ספורט, להסתפר ולדאוג לעור זה טיפוח. אני מטופחת מאוד ומשקיעה בעצמי ושמחה שהשתחררתי מהעול הזה. אם הייתי קים קרדשיאן והייתה לי דוקטור ג'ל שזמינה לי 24/7, יש סיכוי טוב שהייתי ממשיכה און אנד אוף, אבל לצערי ולשמחתי אני לא קימי, כפרה עליה".

"בקורונה הבנתי שמדובר בתלות"

ריי שגב (39), יוצרת תוכן
"הייתה לי בנייה במשך שנתיים. במהלך התקופה הזו הגעתי פעם בשלושה שבועות באופן קבוע למילוי. בקורונה הבנתי שמדובר בתלות ולא אהבתי את זה וגם המעבר אל מחוץ לעיר הפך את זה למורכב יותר - פשוט הרגשתי שזו השקעה גדולה מדי שלא שווה את המאמץ. מעבר לזה, גם הנראות של ציפורניים ארוכות הרגישה לי כמו תחפושת עליי. בקיצור, אני אוהבת את זה על אחרות, אבל לא על עצמי".
9 צפייה בגלריה
ריי שגב
ריי שגב
שחרור מטרנדים. ריי שגב
(צילום: איה זך, אלבום פרטי)

איך את מרגישה היום לגבי ציפורניים טבעיות?
"פעם ציפורניים טבעיות נראו לי לא מטופחות, אבל היום אני רואה את זה כחלק מהמיתוג האישי שלי: דרך הציפורניים הטבעיות אני מעבירה אמירה של חשיבה עצמאית, שבירת תבניות, שחרור מטרנדים ומתלות והעדפת המראה הטבעי. המעבר הזה התאים מאוד גם לשינוי שעשיתי בשנה האחרונה, מבעלת סוכנות דוגמנות לפודקאסטרית שנפגשת לשיחות עומק. הפוקוס שלי עבר מהחוץ לפנים. היום אני עושה את הבחירות שלי ממקום של וול־ביינג ועם המון חמלה לעצמי".

"ציפורניים נדבקות במקום לק ג'ל"

יערה כהן־ווינקלר (37), מאמנת להתפתחות אישית, זוגית וחברתית
"אני עושה ג'ל מעל שמונה שנים, כשהחומר עוד היה מגיע בכלי קטן והיו מורחים אותו במכחול. עד לפני שלוש שנים החלפתי צבע כל שבוע וחצי כי ניהלתי את Nok Beauty, one stop shop בדיזנגוף סנטר, ששילב סלון יופי ומכון מני־פדי. בזמן הקורונה הפסקתי לאט־לאט. המעבר שלי לניו־יורק והעובדה שלא מצאתי מישהי טובה, חתמו סופית את הנושא".
9 צפייה בגלריה
יערה כהן־ווינקלר
יערה כהן־ווינקלר
לא מצליחה להתמיד. יערה כהן־ווינקלר
(צילום: אלבום פרטי)

איך את מרגישה היום לגבי ציפורניים טבעיות?
"אני מודה שג'ל עושה לי תחושה מסודרת ואסתטית יותר, אבל היות ואני לא מצליחה להתמיד, זה מהר מאוד הפך להיראות מוזנח, ולכן אני מעדיפה כבר את הציפורניים הטבעיות שלי. כשיש לי אירוע שאני מרגישה שאני רוצה להיראות בו טיפ־טופ, אני פשוט שמה ציפורניים נדבקות, שזה להיט פה בארצות־הברית. בהתחלה הביך אותי להסתובב בלי ג'ל, היום זה מרגיש לי נוח".

"בהיריון נאלצתי לשחרר"

ליהי עטר־בכר (37), עורכת אופנה
"היה לי לק ג'ל במשך כתשע שנים. כל שבועיים וחצי היה תור נעוץ ביומן שלא יזוז ויהי מה. בהיריון האחרון שלי משהו בציפורניים פשוט לא החזיק ונאלצתי לשחרר".
איך היה המעבר?
"בהתחלה לא סבלתי את הציפורניים ככה, ציפורניים מתוקתקות עם לק זה מקסימום נשיות בשבילי. היום אני גוזרת אותן עד הסוף (לא יכולה לשאת את הלכלוך), משייפת, מורחת לק שקוף ואני ממש בכיף עם זה. התרגלתי ללוק הנקי, אבל לא אשקר שלפעמים אני מתגעגעת לאיזה שחור סקסי בציפורניים".
9 צפייה בגלריה
ליהי עטר־בכר
ליהי עטר־בכר
חיסכון נחמד בעו"ש. ליהי עטר־בכר
(צילום: אלבום פרטי)

איך התגובות?
"בהתחלה קיבלתי תגובות בסגנון 'מה נסגר עם הציפורניים, תגידי?', אבל לאט־לאט כולם הבינו. אני ממשיכה לתרץ שזה גם חיסכון נחמד בעו"ש. אני מתעסקת בתחום שסובב סביב אסתטיקה וזה די אנטיתזה להיות בלי לק בכלל, כשכולן מטפחות ציפורניים ארוכות מחודדות עכשיו, אבל אני סבבה לגמרי עם זה. גם ככה לא מתאים לי ללכת עם העדר".

"ביוטי זה בריאות"

שרון רבי (35), בעלים של DAFNI, המברשת המחליקה
"הייתי עם לק ג'ל מאז שזה תפס תאוצה, כשבע שנים. מאז שהשקנו את דפני, הרגשתי צורך לייצג איזשהו מודל בתעשיית הביוטי. הייתי עם זה כל הזמן, חוץ מהפסקות קלות בחופשות הלידה".
9 צפייה בגלריה
שרון רבי
שרון רבי
ביוטי זה בריאות. שרון רבי
(צילום: אלבום פרטי)

איך את מרגישה לגבי ציפורניים טבעיות?
"הדעה שלי משתנה לגבי כל דבר כל הזמן, יכול להיות שבשבוע הבא אשנה שוב את דעתי. התחלתי עם הלק ג'ל כי הרגשתי שאני צריכה, והתאהבתי בזה. יש משהו כיפי וקליל בדרמטיות של בחירת צבע הציפורניים לשבועיים הקרובים. נכון להיום אני אוהבת ציפורניים טבעיות וזה גם לא מרגיש לי כזה דרמטי. אני גם חושבת שביוטי זה בריאות ויש לי בעיה עם לשים את הציפורניים תחת תאורת UV (צריך למרוח מקדם הגנה כי אלה קרניים לא בריאות). נכון להיום, בלי מרגיש לי טבעי ומחובר יותר".

החלטת להסיר את הלק ג'ל?

סימון דהאן, בעלת אקדמיה לציפורניים, מציעה:
  • לא להסיר את הג'ל לבד: ברוב הפעמים, אחרי ההסרה הציפורניים הטבעיות נשארות חלשות ודקות. זה קורה כתוצאה מהסרה לא נכונה של הג'ל או משיוף יתר. עדיף להסיר בצורה מקצועית ולא להתפתות לקלף אותו בעצמכן.
  • לגזור ציפורניים לעתים קרובות.
  • להזין את הציפורניים מבפנים ומבחוץ. ציפורניים חלשות עלולות להצביע על מחסור בברזל, אשלגן, סידן, אבץ או מגנזיום. לכן מומלץ להקפיד על תזונה שכוללת טחינה, שומשום, בשר, שקדים, אגוזים, דגים, פירות יבשים, בננות ואבוקדו. תוסף קולגן יכול גם כן להועיל מאוד לחיזוק הציפורניים.
  • להזין אותן מדי יום בקרם לחות או בשמן ציפורניים.
  • למרוח מחזק ציפורניים טיפולי שמכיל ויטמינים, חלבון חיטה, סידן וקלציום. יש למרוח מדי יום ופעם בשבוע להסיר ולהתחיל מחדש.
מתכון ביתי של סימון לשיקום הציפורניים:
"סחטי חצי לימון טרי והשרי את הציפורניים במיץ למשך 10 דקות. שטפי במים חמים ולאחר מכן מרחי קרם לחות או שמן. חזרי על זה מדי יום ותראי תוצאות נפלאות!".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button