נוי כלפה ונערת ישראל ליאת דיטקובסקי על שער "לאשה", 1991, והיום

"פנו אליי בחורות וסיפרו לי שקראו להן נוי בגללי"

נוי כלפה הייתה בת שלוש וחצי כשכיכבה לפני 31 שנה על שער "לאשה" לצד ליאת דיטקובסקי, נערת ישראל. איך היא הגיעה אליו ומה קרה לה מאז?

פורסם:
"אחרי שהתמונה שלי התפרסמה בשער 'לאשה' קיבלנו עשרות מכתבים מכל העולם", מספרת נוי ארץ קדושה, לשעבר כלפה, שהופיעה עליו כשהייתה רק בת שלוש וחצי. "היה גם מכתב מגבר שכתב ששביתי את לבו ושלח צ'ק. הוריי לא הפקידו אותו, הוא נשמר כמזכרת בקלסר, יחד עם המכתבים".
בחזרה לכוכבות שערי לאשה
נוי (35), ביולוגית, נשואה ואם לשניים, עובדת במעבדה לחקר העור במו"פ מדבר וים המלח. היא גדלה בשדרות ומתגוררת בבאר־שבע. אביה חובב הצילום שלח תמונה שלה לתחרות צילומי ילדים שהתקיימה ב־1991 ב"לאשה", ונוי זכתה והוזמנה להצטלם לשער. "אני זוכרת את הנסיעה באוטובוס לתל־אביב", היא משחזרת, "זו הייתה חוויה בפני עצמה. במשרדי 'לאשה' פגשתי את ליאת. היא הייתה מאוד נחמדה ושיחקה איתי בבובות. באיזשהו שלב קפצתי עליה והצלם אמר: 'עצרי, עצרי, ככה בדיוק אני רוצה', וזו התמונה שהופיעה בשער".
"במשרדי 'לאשה' פגשתי את ליאת. היא הייתה מאוד נחמדה ושיחקה איתי בבובות. באיזשהו שלב קפצתי עליה והצלם אמר: 'עצרי, עצרי, ככה בדיוק אני רוצה', וזו התמונה שהופיעה בשער"
הפרס המובטח היה נסיעה משפחתית לדיסנילנד, אבל נוי לא הגיעה לשם: "ההורים שלי קיבלו במקום זה טיול מאורגן בן חודש לאירופה הקלאסית, ושמו אותי ואת אחותי אצל דודים באשדוד. היה כיף. לא כעסתי שלא לקחו אותי לחו"ל, בכלל לא ידעתי מה זה".

3 צפייה בגלריה
נוי ארץ קדושה (כלפה)
נוי ארץ קדושה (כלפה)
השער תלוי במקום העבודה של החמות. נוי ארץ קדושה (כלפה)
(צילום: שירי אסרף)

גדלת בשדרות עוד לפני שהגיעו הקסאמים.
"נכון, הם התחילו כשהייתי בכיתה ה'. פעם, כשהגעתי הביתה לחופשה מהצבא, התכוונתי ללכת לישון, אבל אמא שלי קראה לי. פתאום היה פיצוץ מטורף, בלי אזעקה. החלונות עפו, וכשהלכתי לחדר גיליתי שהמיטה שלי מלאה רסיסים. לצערי, הבת של השכנה נהרגה אז. הוריי גרים שם עד היום".
נחזור לשער, הבנתי שגילית משהו מעניין שקרה בעקבותיו.
"כן, לפני כשבע שנים פנו אליי, בנפרד, שתי בחורות, ושתיהן סיפרו שקראו להן נוי אחרי שהאמהות שלהן ראו אותי על שער 'לאשה'".
ממש הכית גלים!
"כן, עד היום אנשים מזכירים לי את השער. חמותי תלתה את השער לידה בעבודה, וכל מי שמגיע שואל 'מי זו?', והיא עונה: 'מה זאת אומרת? זאת הכלה שלי!'. יש לה מזל שאני אוהבת אותה".

ואיפה נערת ישראל כיום?

"אני לא בדיוק יודעת למה קראו לי להצטלם עם נוי", צוחקת ליאת הורטיג, לשעבר דיטקובסקי. "אני משערת שהשילוב של מי שזכתה בתחרות צילומי ילדים ומי שנבחרה כנערת ישראל יצר משהו מעניין. אני זוכרת את נוי כילדה חמודה עם עיניים מקסימות ושהאווירה הייתה נחמדה".
הורטיג (50), פסיכולוגית ארגונית, היא סמנכ"לית משאבי אנוש בסטארט־אפ הישראלי TORII. היא גרה בניו־ג'רזי, נשואה ואם לארבעה.
3 צפייה בגלריה
ליאת הורטיג (דיטקובסקי)
ליאת הורטיג (דיטקובסקי)
זוכרת את נוי כילדה חמודה. ליאת הורטיג (דיטקובסקי)
(צילום: יעל הורטיג)

לתחרות מלכת היופי, היא אומרת, הגיעה כמעט בעל כורחה. "הייתי תלמידה וספורטאית מצטיינת, דוגמנות לא הייתה בראש שלי. בפעם הראשונה שהמליצו עליי לא הלכתי, בפעם השנייה התרציתי. בדיעבד נהניתי בתחרות, ששיפרה אותי ונתנה לי עוד פרספקטיבה לחיים. המסר שלי כיום הוא צאו מהסטריאוטיפים ואל תחששו לנצל הזדמנויות. מכל דבר אפשר ללמוד".
  • גם את הופעת על שער "לאשה"? אולי יש לך סיפור מעניין שקשור לשער? נשמח לשמוע ממך laisha@laisha.co.il
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button