שף
שף
האסאדו רס"ן דוד שקורי אהב. מימין עם משפחתו

רוני כהן מבשלת אסאדו לזכר רס"ן דוד שקורי, שחלם להיות מפקד הגדוד בו גדל

דוד שקורי ז"ל, בעלה של בת דודתי דפנה, היה בן למשפחה ארגנטינאית, ואהב מאוד בשר, במיוחד אסאדו. הוא היה חבר הכי טוב של כולם, כזה שנענה לכל בקשת עזרה וגם מפקד מוכשר. בתחילת פברואר נפל בעזה | פרויקט מיוחד: נבחרת המשפיעניות של "שף" בסדרת מתכונים לפסח, שמוקדשים לאלה שהמלחמה טלטלה את עולמם

פורסם:
תמיד אני אומרת שבישול, מבחינתי, זה כמו לשים רגש בתוך סיר. אבל כשהכנתי את המנה הזו התרגשתי במיוחד. הכנתי אסאדו צלוי בתנור לזכרו של רס"ן דוד שקורי ז"ל, בעלה של בת דודתי דפנה. דוד (30), בן למשפחה ארגנטינאית, אהב מאוד בשר, ובמיוחד אסאדו. הוא גם אהב מאוד אורז, כך שבמשפחה שלנו זה יהיה השילוב לכבוד החג.
דוד ודפנה היו זוג מדהים והורים ליהלי המתוקה. שניהם אנשי קבע, ודוד, איש משפחה אוהב, היה דואג להשלים את הזמן שהחסיר עם יהלי בכל פעם שהגיע הביתה לרחובות. הוא אהב לנגן על גיטרה, במיוחד ליהלי, וגם היה שחקן טניס מקצועי, שהתחרה בעבר בארץ ובעולם. אם היינו צריכים לתאר את דוד במשפט, היינו בוחרים ב"לעשות הכול בחיוך". כזה הוא היה: החבר הכי טוב של כולם, צנוע, כזה שנענה לכל בקשת עזרה וגם מפקד מוכשר. דוד התגאה בשירותו הצבאי וחלם להיות מפקד הגדוד שבו גדל, גדוד 601 בהנדסה הקרבית. בתפקידו האחרון הוא היה סגן מפקד הגדוד. הוא נפל בתחילת פברואר, בצפון רצועת עזה.

המרכיבים
  • 2 ק"ג נתח אסאדו
  • 1 כף מלח גס
  • 1 כפית פלפל שחור גרוס
  • שמן זית
  • להגשה: אורז
ההכנה
1. מחממים את התנור ל־200 מעלות.
2. מניחים את נתח האסאדו על נייר אפייה. מפזרים מלח ופלפל משני צידי הנתח,
יוצקים מעט שמן זית ומעסים אותו היטב מכל צידיו.
3. עוטפים את הנתח בנייר אפייה. מניחים אותו על נייר אפייה נוסף, כך שהוא יכסה חלקים פתוחים, אם נותרו כאלה. עוטפים גם בעזרתו. מוסיפים עיטוף בנייר אפייה שלישי. עוטפים את הכול בשתי שכבות של רדיד אלומיניום ומהדקים היטב.
4. מניחים בתבנית ומכניסים לתנור. לאחר 40 דקות מורידים את חום התנור ל־120 מעלות ואופים עוד 5 שעות (אפשר להסתפק ב־4 שעות צלייה ב־140 מעלות).
5. מוציאים את התבנית, מעלים את חום התנור ל־200 מעלות. פותחים את הצד העליון של העיטוף (של רדיד האלומיניום ושל נייר האפייה), כך שהנתח עדיין יהיה בתוך הנוזלים. מחזירים לתנור לצלייה אחרונה, למשך 20–30 דקות. מגישים חם (אם מכינים מראש, שומרים את הנתח בתוך הנוזלים ומחממים לפני ההגשה).
  • רוני כהן היא בלוגרית אוכל. אינסטגרם: ronis_recipes
  • לחצו כאן לכל המתכונים של נבחרת #המשפיעניות של "שף"
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button