סיון מועלם (מימין) ומוריה מזרחי בחתונתן

סיפור האהבה בין מוריה וסיון התחיל בסמינר של חב"ד והסתיים בחתונה

סיון מועלם ומוריה מזרחי היו חרדיות והחברות הכי טובות, ומוריה אף ליוותה את סיון בנישואים לגבר ובגירושים ממנו. יחד הם יצאו בשאלה ומהארון: "היה חשוב לנו להתחתן כדי להוכיח שהאהבה מנצחת"

פורסם:
היא: סיון מועלם, 27, קוסמטיקאית, נולדה כחילונית, חזרה בתשובה ויצאה בשאלה
היא: מוריה מזרחי, 24, קוסמטיקאית, נולדה כחילונית, חזרה בתשובה ויצאה בשאלה
הן: בעלות מכון קוסמטיקה באזור. התחתנו לאחרונה
ההיכרות: סיון מועלם נולדה וגדלה באור־יהודה והייתה ילדה חילונית לגמרי. היא חזרה בתשובה בגיל 17 וחצי בעקבות מפגש עם אישה מזרם חב"ד, שהחזירה אותה בתשובה באופן אדוק ומיידי. "רציתי להרגיש שייכת למשהו באותם ימים", היא מודה, "החיבור לדת קסם לי, כי כבר הכרתי את המסורת. הוריי, למרות השקפת עולמם החילונית, רשמו אותי לתיכון בבתי ספר דתיים, כי האמינו שבתי הספר החילוניים יותר פרוצים ויש בהם סמים, והם רצו שהדברים האלה לא ייגעו בי. הם לא רצו שאני אתקלקל. אבל כשחזרתי בתשובה ממש, הם לקחו את זה מאוד קשה ועברו ימים לא קלים".
בגיל 18 עשתה מועלם שנת שירות לאומי בבית ספר באור־יהודה. "הייתי חרדית מאוד", היא נזכרת, "ומאוד מאוד אדוקה". בתום השנה ההיא נרשמה לסמינר של זרם חב"ד. שם היא פגשה את מוריה מזרחי.
מיד התאהבתן?
סיון: "ממש לא. הפכנו לחברות הכי טובות. מהרגע הראשון הרגשתי שאני מחוברת אליה ברמות אחרות. היינו חברות טובות שנמצאות ביחד 24/7 ועברנו לגור ביחד, עשינו שליחות של חב"ד באזור שלנו וחנכנו בנות שחוזרות בתשובה".

3 צפייה בגלריה
סיון מועלם ומוריה מזרחי בחתונתן
סיון מועלם ומוריה מזרחי בחתונתן
"התאהבתי באדם שהיא, בנפש שלה"
(צילום: אנטון פילין)

פרק א' של סיון: "החיים שלי המשיכו לנוע במסלול המקובל. בגיל 21 התחתנתי בשידוך לגבר שבקושי הכרתי. מוריה הייתה המלווה שלי בחתונה. אחרי שבועיים קרה משהו נוראי שבעקבותיו החלטתי להתגרש. הייתי מסורבת גט במשך שנתיים וחצי. בעלי סירב לשחרר אותי מהנישואים. בבית הדין הרבני היה מאוד קשה. הם תמכו בגבר וחתרו לשלום בית. סיפרתי למשפחה מה עברתי בשבועיים של הנישואים והם הבינו אותי. מוריה הייתה איתי בכל רגע ולא עזבה אותי, ומרגע לרגע התאהבתי באדם שהיא, בנפש שלה. כולם אמרו לי: יש לך טראומה מגברים".
והם צודקים?
"לא, אין לי טראומה מגברים. התאהבתי במוריה כי זו היא. היא השלימה את החלק השבור בלב שלי ואיחתה לי את הפצעים".
סיון: "התחתנתי בשידוך. אחרי שבועיים קרה משהו נורא והחלטתי להתגרש. מוריה הייתה איתי בכל רגע ולא עזבה אותי"
השותפות בדירה: מוריה מזרחי, 24, נולדה ביישוב חמד וגדלה ביישובים צפריה ועמנואל. בכיתה ב', בעקבות חברות מהכיתה היא החלה להתעניין בחזרה בתשובה. "גרנו באותה תקופה מטר מכפר חב"ד וכל החברות שלי היו משם. הייתי ילדה ונסחפתי אחרי אותן חברות והוריי הלכו אחריי. אני ילדה יחידה להורים שהתחתנו בשנית ויש לכל אחד מהם גם ילדים מנישואים קודמים. בהתחלה הוריי נאלצו להשלים עם החזרה בתשובה שלי ובפועל נדבקו בזה. כשאבא שלי נפטר, הייתי בת 12. אחרי מותו נותרנו שתינו, אמי ואני, לבד בבית. זו הייתה תקופה שבה מאוד התחזקתי וחיזקתי את אמי בכל הקשור לדת".
חיפשת אהבה?
"בגיל 18 יצאתי לשידוכים ובגלל שאני חוזרת בתשובה השידוכים שקיבלתי לא היו איכותיים. את השידוכים הטובים קיבלו בנות שנולדו חב"דניקיות במקור. זה לא היה לי קל".
איך הרגשת כשסיון התחתנה?
"מאוד פרגנתי לה. היינו חברות לכל דבר, ומושגים כמו אהבה רומנטית או סקס לא עלו על דל שפתינו. ליוויתי אותה בחתונה, וכשהיא החלה בהליך הגירושים הייתי איתה ולצדה וניסיתי לתמוך בה עד כמה שאני יכולה. בשלב מסוים עברתי לגור איתה כשותפה לדירה כי היא חיה בה לבד עם כל ההוצאות שהוא השאיר לה".

3 צפייה בגלריה
סיון מועלם ומוריה מזרחי בחתונתן
סיון מועלם ומוריה מזרחי בחתונתן
סיון: "גיליתי שאני לא נספרת כאישה"
(צילום: אנטון פילין)

היציאה בשאלה: סיון: "מוריה חזרה בשאלה לפניי. אחרי מה שקרה לי בבית הדין הרבני, היא הרגישה שהמקום הזה לא אמיתי ולא נכון לה. לי לקח הרבה יותר זמן ממנה. ניסיתי להיאחז באמונה, אבל גיליתי שאני לא נספרת כאישה, אז נשארתי עם האמונה והורדתי את הלבוש והפאה. אז עדיין היינו חברות מאוד טובות ועוד לא בנות זוג".
ההתאהבות: סיפור האהבה ביניהן נולד לפני שלוש שנים. השתיים התגוררו יחד כחברות נפש, וזה קרה. "הבנו ערב אחד שאנחנו אוהבות אחת את השנייה ורוצות עתיד ודרך משותפת, ושלהיות ביחד זה מה שאנחנו רוצות", אומרת מוריה. "התאהבתי באדם שהיא בלי קשר לכך שהיא אישה. בהתחלה זה היה משונה".
סיון: "אני באה ממשפחה עיראקית שמרנית, אמא שלי חילונית. פחדתי, אבל היא שמחה על הקשר הזה, נתנה לנו ספייס כדי שנרגיש בנוח וקיבלה את מוריה כמו הבת שלה. כולם קיבלו את זה סביבי בצורה הכי טובה, הפוך לגמרי ממה שחשבתי. לאבא שלי היה קצת יותר קשה, אבל הוא אוהב אותי מאוד ולכן מבחינתו כל עוד אני מאושרת, הוא מאושר. הם ראו מה עברתי, הם יודעים כמה היה לי קשה עם הגבר שהייתי נשואה לו ושרציתי להקים משפחה והחלום התנפץ. היה להם קל עם מוריה כי לא שיניתי את עורי, אני אותה סיון, ורק שלמה עם עצמי. כשאדם מספר את הסוד שלו משהו נפתח והוא הופך לאדם יותר שלם.
מוריה: "אמא שלי קיבלה אותנו מיד. היא מאוד אוהבת את סיון, אבל קשה לה להכיל את זה כי היא אישה חרדית. היא לא משדרת את זה, אבל אני יודעת מה קורה בתוכה"
מוריה: "אמא שלי קיבלה אותנו מיד. אפילו גרנו אצלה תקופה, היא מאוד אוהבת את סיון, אבל קשה לה להכיל את זה כי היא אישה חרדית. היא לא משדרת את זה, היא רקדה בחתונה ושמחה שאני מאושרת, אבל אני יודעת מה קורה בתוכה".
החתונה: סיון: "היה חשוב לנו להתחתן כדי להוכיח שהאהבה מנצחת. להעביר מסר שאם אישה נמצאת במקום שלא טוב לה, שלא תפחד לקום וללכת כי אחר כך קורים אסונות ורואים את זה בחדשות. גם אם את חושבת שאם תעזבי תישארי חסרת כל, קומי ולכי. אני הייתי במקום כזה והלכתי".
מוריה: "כבר עמדנו לסגור עם מפיקת אירועים אחרת, וכשהיא שמעה מי אנחנו היא אמרה: 'לא, אני לא יכולה לעבוד עם זוג בנות'. סיון פרסמה בפייסבוק שהיא מחפשת מפיקת אירועים, ובאותו יום בעשר בלילה שרה לביא התקשרה. כבר משיחת הטלפון הראשונה היה לנו חיבור.
"אין בארץ הרבה חתונות של שתי נשים. להרבה ספקים לא הייתה אפשרות להבין איך לגשת אלינו ולמשפחות שלנו והיה לנו חשוב שיתייחסו להורים שלנו בעדינות. שרה אמרה מיד: 'אני מקבלת הכל ולא משנה לי לא המין ולא הדת'. היא נתנה לנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות".
החיים עצמם: סיון: "בגלל מה שעברנו חשוב לנו להעצים נשים אחרות. במכון שלנו, M&S Beauty Cosmetics, אנחנו מטפלות אחת לחודש בנשים נזקקות, ואחת לחודש מגיעות למקלטים לנשים מוכות ומפנקות אותן בלק ג'ל בהתנדבות.
"שתינו מאמינות שאם אישה מרגישה טוב עם עצמה, היא חזקה יותר ובטוחה בעצמה, ואם אנחנו יכולות לגרום לאישה לחייך, זה עושה לנו טוב. אנחנו קוראות לנשים שנמצאות במעגל האלימות: אנחנו כאן כדי לייעץ ולתת חיבוק".
  • יש לכם סיפור היכרות מרגש ויוצא דופן? כתבו לנו: laisha@laisha.co.il
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button