לימור ודוד קליינמן. שותפים במיזם "ואהבתם"

"היהדות נותנת למיניות ערך ומטרה"

לימור קליינמן, יועצת מינית מוסמכת מאוניברסיטת בר אילן, מאמינה שהתשוקה הזוגית צריכה להיות הדבר הכי חשוב בחיים שלנו, וכן זה לגמרי באישור ההלכה

פורסם:
לימור קליינמן, 37, יועצת מינית מוסמכת מאוניברסיטת בר־אילן, מדריכת כלות, בלנית מתנדבת במקווה טהרה לנשים, נשואה ואם לארבעה, שותפה עם בעלה דוד במיזם "ואהבתם"
היי לימור, מה זה "ואהבתם"?
"המטרה של המיזם היא לעזור לזוגות נשואים כמונו להגשים את חיי הזוגיות ואת התשוקה שלהם במלואם. אנחנו מציעים ייעוץ אישי וסדנאות ויש לנו בלוג שהוא מאגר המידע הכי גדול שיש במגזר הדתי בנושא מיניות, עם תשובות של רב לשאלות אנונימיות. אנחנו גם מפעילים חנות אונליין שיש בה אבזרי עונג ותכשירים שעוזרים לזוגות נשואים לשמור על התשוקה. היא מותאמת לעולם ההלכה ומאושרת על ידי רב. היינו החלוצים בזה במגזר שלנו".
מותר לפי ההלכה להשתמש באבזרים כאלה?
"לא רק שזה מותר, אלא שאם ההקשר הוא לקרב בין אישה לבעלה, זו אפילו קדושה. זו מצווה".

עוד במדור סקס טוק בערוץ לאשה:

כזוג דתי, לא היה לכם קשה לצאת עם המיזם?
"בטח, שנה שלמה בעלי אמר לי 'לא' מוחלט. 'אני לא עושה את הדבר הזה. אני גבאי בבית כנסת, אני מורה לבני נוער. מה יגידו? המורה מוכר פורנוגרפיה?' כשהתחלנו לפני שבע שנים זה היה מוקצה, אבל הובלנו איזושהי דרך בישראל והתפיסה השתנתה.
"אני אומרת לאנשים שאנחנו צריכים להפוך את התשוקה הזוגית לדבר הכי חשוב בחיים שלנו. הרבה זוגות מקלים ראש בנושא הזה ואומרים שאם השותפות עובדת וההורות בסדר, אז לא נורא אם המיניות לא. אבל מיניות בתוך זוגיות זה כמו קירות התמך בתוך בית, ברגע שקירות התמך רופפים, כל הבית בסכנת התפרקות. אסור להקל בזה ראש. צריך לשים שם את מרב ההשקעה והחשיבות".
ראיתי שכתבת פוסט בנושא אוננות נשית לרווקות דתיות, יש הבדל בין רווקות דתיות לרווקות חילוניות?
"נשים דתיות יכולות לקבל את הרושם המוטעה שאוננות היא דבר אסור, אבל היהדות נותנת ערך ומטרה למיניות. היא מבקשת שכל מעשה מיני שנעשה יהיה מתוך כוונה. אם רווקה רוצה לחקור את הגוף שלה, זה אמור להיות באיזושהי כוונה על הזוגיות שתהיה לה בעתיד ולשלמות הבית שלה בעתיד. כלומר, אם האוננות היא אמצעי לכך שיהיו חיי אישות טובים יותר בעתיד, אז היהדות מברכת עליה. ממקום טיפולי אני אוסיף שאישה שמחוברת לעצמה ומכירה את הגוף שלה תוכל לכוון את בעלה בעתיד לקיים את מצוות עונה, שהיא המצווה לענג את האישה ולשמח אותה וגברים מחויבים על זה בכתובה".
"אישה שמכירה את הגוף שלה תוכל לכוון את בעלה בעתיד לקיים את מצוות עונה, שהיא המצווה לענג את האישה, וגברים מחויבים על זה בכתובה"
יש בבלוג גם פוסט על מין אנאלי בהלכה. זה מותר?
"יש לחז"ל דיונים שלמים על מיניות, למשל, מה קורה כשיש בני זוג שאחד מעוניין בגיוון כזה או אחר והשני לא, במין אנאלי או במין אוראלי, בתנוחה כזאת או אחרת. ההלכה כותבת שאסור בשום פנים ואופן לקיים איזשהו מעשה מיני אם זה לא ברצון שני בני הזוג, כלומר, שניהם צריכים לרצות את זה כדי שזה יתקיים. ופה אני חייבת לומר שהיהדות היא הרבה יותר מתקדמת מאשר דתות אחרות בעולם".
יש סוגיות שחוזרות על עצמן?
"יש הרבה שאלות סביב איך לתחזק את החשק. בנושא הפרעות בחשק אנחנו במצב הכי גרוע מאי פעם בהיסטוריה האנושית. מחקרים מראים שאנשים היום מקיימים יחסים הרבה פחות מבעבר, ואני מדברת על כל המגזרים. יש פחות מיניות. אנחנו יכולים לתלות את זה בעליית הפורנוגרפיה שעשתה נזק נוראי וכואב והרחיקה אנשים מלהיות בתוך קשרים זוגיים. התוצאה היא עלייה מאוד משמעותית בדיכאון, בחרדות, בבדידות".
מה העצות שלך לגבי חיזוק החשק?
"כשיש לנו משהו טוב אנחנו רוצים לחזור אליו, וכשיש לנו חוויה שהיא לא נעימה או לא שלמה אז נתרחק. כדי לטפל בחשק צריך שיהיו חוויות טובות מחיי האישות, אני קוראת לזה אורגזמת הגוף ואורגזמת הנפש. אם שניהם לא מתקיימים אין סיבה שהגוף ירצה לחזור לשם. שנית, וזה משהו שאני עובדת עליו עם המון נשים, הוא האם יש לך בכלל חשק ותשוקה לחיים? האם את רק פועלת סביב מטלות - צריכה להאכיל את הילדים וצריכה לפרנס את הבית וצריכה וצריכה וצריכה, או שאת גם נותנת מקום לתשוקות שלך? מיניות לא עובדת עם 'אני צריכה'. אני שולחת נשים לקבוע שעתיים בשבוע למימוש התחביבים שלהן. לכאורה, אין לזה קשר למיניות, אבל יש קשר, כי את צריכה להזכיר לגוף שלך מה זה לחיות באנרגיה של תשוקה, ומשם זה גם כמובן משתקף במיניות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button