חשוב לשתף את הרופא בכל הלבטים והחששות

חולמים על טיפול אסתטי אבל חוששים? הכתבה הזו היא בשבילכם

יחד עם הרצון להיות צעירים ויפים מתלווים לטיפול לא מעט חששות. אז איך מתמודדים עם החששות הללו במסע אל התוצאה המיוחלת? צפו בד"ר פנינה שמש, מומחית ברפואת עור וד"ר אריאל ניימן, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, שעונים על כל השאלות

מוגש מטעם אלרגן אסתטיקס, חברה של Abbvie
פורסם:


טיפולים אסתטיים הפכו בשנים האחרונות לקונצנזוס. מדובר למעשה בטיפול רפואי שנמצא במקום טוב באמצע בין ניתוח פלסטי ובין טיפולים קוסמטיים ובכל זאת, יחד עם הרצון להיות צעירים ויפים מתלווים לטיפול לא מעט חששות.


אז איך מתמודדים עם החששות הללו במסע אל התוצאה המיוחלת? בדיוק לשם כך הזמנו את ד"ר פנינה שמש, מומחית ברפואת עור וד"ר אריאל ניימן, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, לשיחה על החששות מטיפולים אסתטיים וכיצד הרופא המטפל יכול להעניק תחושת ביטחון למטופל.
מה החשש העיקרי של מטופל שמגיע לקליניקה?
ד''ר פנינה שמש מסבירה: "סוגי החששות מתחלקים לשניים: החשש הראשון כמובן נובע מכך שמדובר בטיפול רפואי, יש אנשים שפוחדים מזריקות, ממחטים, מהכאב שנלווה לזה.
"חשש נוסף ודווקא מעניין הוא התוצאה. האם זה ייראה טבעי? האם זה ימצא חן בעיני? האם זה יהיה מספיק יפה אבל לא מורגש? אנשים פוחדים. מצד אחד הם רוצים שינוי, אבל פוחדים שהוא יהיה שינוי דרמטי מדי.
כאן נכנס התפקיד של הרופא המומחה, להתאים את הטיפול, להסביר למטופל, לעשות איתו איזו שיחה מקדימה שמקלילה קצת את העניין, לברר את הציפיות שלו, את סגנון החיים שלו וכך החשש מתפוגג לאט לאט".
ד''ר ניימן מוסיף: "בהתחלה אני תמיד מייעץ לכלל המטופלים, לפני שהם מתחילים לשאול על סוג החומר, להבין בעצם מה ההכשרה של הרופא. מלבד ההכשרה והניסיון שלו, בהחלט צריך לשאול באילו חומרים הוא משתמש".
כמה אתם חושבים שהחשש הזה מהתוצאה הסופית מונע מנשים לבוא ולעשות טיפולים?
"לאחרונה הגיעה אליי מטופלת שסיפרה לי שכבר שלוש שנים היא רוצה לבוא ולעשות את הטיפול הזה, אבל חוששת" מספרת ד''ר שמש. "אז כן, החשש מעכב, אבל ברגע שאת מקבלת חיזוק מאיזו חברה שעשתה, שאת קוראת על רופא מסוים או כשאת רואה תוצאות בשטח, זה נותן חיזוק. כשמישהי מרוצה ואת רואה את התוצאות בעיניים, שהתוצאה נעימה לך, זה מדרבן להגיע".
טיפ נוסף שנותנים הרופאים הוא שלבים: לא צריכים ולא כדאי לעשות את כל הטיפולים בבת אחת ואפשר לעשות את הטיפולים בשלבים, להיכנס לאט, לראות כי טוב ולהמשיך. "אני לגמרי תומך בטיפולים בשלבים, בסדרות, במיוחד לא להתנפל על המטופל/ת, להתחיל לאט ובעצם לבנות איזו תוכנית סדורה" אומר ד''ר ניימן.
ומה קורה אם אני מתחילה תהליך ורוצה להפסיק אותו באמצע? זה תהליך שהוא בלתי הפיך?
"קודם כול צריך להדגיש שחומצה היאלורונית היא דבר שיש לנו באופן טבעי בגוף, זה חומר שנמצא באופן טבעי אצלנו, ולאט לאט עם הזמן הנפח שלו יורד ואנחנו בעצם באופן מלאכותי מנסים להחזיר אותו לגוף. העניין הוא שהחומר הזה גם יכול להתפרק", כך ניימן.
"הוא מתפרק מעצמו לאחר תקופה מסוימת ואם לא רוצים יותר או שיש איזשהו סיכון – במקרים של רגישויות וכדומה – אפשר תמיד להמיס אותו".
ד''ר שמש מוסיפה: "חומצה היאלורונית היא למעשה חומר ביולוגי, שנמצא בעור שלנו, במפרקים, בגלגל העין, לכן גם המרקם שלו מאוד מאוד רך וטבעי והוא מתכלה עם הזמן. כמו שהגוף עושה מטבוליזם וחילוף חומרים לחומצה ההיאלורונית הטבעית שיש לנו בתוך הגוף, אז גם החומר שאנחנו מזריקים מתפוגג לאט לאט ובהדרגה ואנחנו חוזרים למצב אפס שממנו התחלנו. חשוב להדגיש: זה לא נהיה יותר גרוע חלילה, פשוט חוזר לקדמותו".
"אם אנחנו מרוצים ורוצים לשמר, ממשיכים. אם רוצים להפסיק, מפסיקים. מה שכן חשוב להגיד הוא שההזדקנות תמיד ממשיכה. זה לא עוצר".
מה לגבי תופעות לוואי וכאבים?
"הרבה מטופלים אומרים לי בתחילת הטיפול 'אל תראי לי את המזרק, אני לא רוצה לראות'. כמובן שהמטופלים ירגישו, אבל אנחנו יכולים להשתמש במשחות לשיכוך כאבים שמורחים אותן בין חצי שעה לשעה לפני הטיפול", כך אומרת שמש.
"בנוסף, יש עזרים נוספים שאפשר להשתמש בהם. יש כל מיני חומרים שמקררים את העור, שאני מניחה על העור לפני הזריקה. בנוסף, חשובה מאוד האיכות של החומר. ברגע שהחומצה ההיאלורונית היא מאיכות מאוד מאוד טובה, אז כשאני מזריקה אני לא צריכה להפעיל הרבה כוח על המזרק ואז החומר ממש זורם באיטיות ונכנס לרקמה ביתר קלות. זה פחות כואב וגם גורם לפחות שטפי דם שיכולים להופיע אחר כך. בסך הכול אפשר להתגבר על זה. זה לא טיפול שמטריד מאוד מבחינת הכאב".

1 צפייה בגלריה
אישה יפה
אישה יפה
חשוב לשתף את הרופא בכל הלבטים והחששות
(צילום: אלרגן אסתטיקס)

ניימן מוסיף: "אני נותן למטופלים - ובמיוחד למטופלות ולמטופלים בפעמים הראשונות - לשבת חצי שעה עד 40 דקות עם איזשהו חומר מאלחש - גם להפנים את האווירה ולהוריד את הלחץ. כאשר הם נכנסים אליי בפעמים הראשונות, אני חושב שהכאב או האי נעימות הם למעשה לכמה שניות. בהמשך אני רואה עוד ועוד מטופלות שכבר לא צריכות את כל האביזרים המאלחשים, מה גם שבחלק מהמזרקים היום יש את החומר המאלחש בתוך המזרק ואם אתה מזריק לאט לאט, הוא גם נותן פחות כאבים וגם מאלחש באותו זמן".
ומה מבחינת תופעות לוואי?
"תופעות הלוואי הן מינימליות בסך הכול. אבל בכל זאת מדובר בהזרקה. אנחנו משתמשים במחטים מאוד מאוד עדינות והכול, אבל לפעמים יכול להיות שטף דם קטן. זה יכול להיות בגודל של ראש סיכה ויכול להיות יותר גדול. לרוב זה יחלוף תוך כמה ימים", מסבירה ד''ר שמש.
"בנוסף, יכולה להיות נפיחות באזור של ההזרקה וזה יכול קצת לכאוב. אפשר אחרי הטיפול לקחת תרופות שקצת ישככו את הכאב וקצת יורידו את הנפיחות מהר יותר, אבל זה לא דבר שאמור לפגוע בשגרה היומיומית. זאת אומרת, אפשר לעשות את כל הפעילויות שתכננת מראש, גם אחרי טיפול מהסוג הזה".
ד''ר ניימן מוסיף: "אני תמיד מסביר ועושה תיאום ציפיות - דברים קורים, יכולים לקרות וזה בסדר שהם קורים. אנחנו מדברים גם על בצקות, גם על כאבים בשעות הראשונות, על שטפי דם. המטופלים יודעים הכול, למה הם נכנסים וגם איפה הנפיחות עלולה להופיע וכמה זמן היא עלולה פלוס מינוס להימשך. אין הפתעות".
לסיכום, אין ספק שידע הוא כוח וככל שנדע יותר, נגיע עם יותר ביטחון לטיפול. חשוב להשקיע בשיחת ייעוץ ולשתף את הרופא בכל הלבטים והחששות, להבין עד הסוף מה צפוי בתהליך, באילו חומרים הרופא משתמש ולמה לצפות בתוצאה הסופית, על מנת שנצא שבעי רצון מהטיפול.

למידע נוסף על מוצרי ®Juvéderm בקרו באתר

  • גילוי נאות: ד"ר פנינה שמש רוזנשפיר וד"ר אריאל ניימן משמשים כיועצים רפואיים וחברים בפורום ההדרכה הישראלי של חברת אלרגן אסתטיקס, חברה של Abbvie, המשווקת את מוצרי ®Juvéderm הנאמר בכתבה מייצג את חוות דעתם של הרופאים.
התוכן מקודם ע"י חברת Abbvie. התוכן מיועד לישראלים מעל גיל 18. יש להתייעץ עם רופא כדי לוודא שהטיפול במוצרי ®Juvéderm. הוא הטיפול המתאים עבורך. לדיווח על תופעות לוואי בלבד יש לפנות באמצעות qaisrael@abbvie.com.
IL-JUV-230044
Production date May 2023
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button