איפור שמעצים את יופיין. מימין למעלה, בכיוון השעון: הלן מירן, איזבל הופר, אנדי מקדואל שרון סטון, טילדה סווינטון, שרון סטון

תתחילי עם הגבות, ואל תוותרי על פריימר לשפתיים: המדריך לאיפור נכון בגיל מבוגר

שורה של כוכבות שראינו לאחרונה על השטיח האדום, מוכיחה שאיפור מתאים בגילים בוגרים יכול ליצור מראה זוהר ורענן. איך לעשות את זה? כל הטיפים לפניכן

דניאל פסו
פורסם:
כל מי שראה את השחקנית הלן מירן, בת 76, צועדת הקיץ על השטיח האדום של פסטיבלי הסרטים בוונציה ובקאן, לא היה יכול שלא להתפעל מהלוקים האלגנטיים וממראות האיפור הזוהרים שלה. מירן, שהודתה בריאיון למגזין "פיפל" כי בתקופת הבידוד נהגה להתאפר בכל יום כדי לשמור על תחושת הנורמליות (ומשמשת זה שנים בתור פרזנטורית של לוריאל), מוכיחה כי איפור נועד להיות כלי כיפי לביטוי בכל גיל. ולא רק היא: לא מעט נשים שכבר חצו את גיל 60, ביניהן שרון סטון (63), אנדי מקדואל (63), טילדה סווינטון (אוטוטו 61), איזבל הופר (68) ואחרות, הילכו לאחרונה על השטיחים האדומים ונראו זוהרות ורעננות באיפור שהעצים את יופיין.
אז מה הדרך הנכונה לאפר עור בוגר? הנה הטיפים המעולים שליקטנו:

הכנת העור

לפני האיפור מרחו רק את קרם הלחות שלכן. "כשאני ניגשת לאפר עור בוגר, אני מבקשת מהלקוחה לא למרוח לפני כן את כל הסרומים, המסכות והתכשירים שהיא קיבלה מהקוסמטיקאית שלה", אומרת המאפרת עדה לזורגן. "חשוב להשתמש במוצרים האלה ביומיום, אבל לא לפני הנחת האיפור. עם הגיל, בגלל גלי החום, אנחנו מזיעות יותר. ברגע שמעמיסים חומרים פעילים מתחילה להיות דייסה, וזה מפזר את האיפור ומפרק אותו".

מייק־אפ, קונסילר ופודרה

הקפידו על כיסוי דק. "קמט אי־אפשר לכסות. הדבר היחיד שניתן לעשות הוא לא להדגיש אותו", מסבירה נטע סקלי, המאפרת הראשית של "מאק" ישראל. "לכן יש לבחור במייק־אפ דק ולחותי, שישתלב בתוך העור ולא 'יֵשב' עליו וישקע לתוך הקמטים והקמטוטים. הימנעו מגימור מאט, כי גם הוא ידגיש את הקמטים".
השלימו את החסר עם קונסילר ופודרה. "בדרך כלל מייק־אפ קליל לא מקנה כיסוי מלא", אומרת סקלי, "לכן, אם אנחנו רוצות להעלות את רמת הכיסוי באזורים מסוימים, יש להשתמש בעדינות בקונסילר או בפודרה דקה".
אל תניחו את הקונסילר ישירות על העור, אלא מעל המייק־אפ. "זה עוזר למנוע את היובש של הקונסילר, שעלול להדגיש את הקמטוטים", מייעצת לזורגן.
6 צפייה בגלריה
שרון סטון
שרון סטון
שרון סטון. השתמשו במייק־אפ דק ולחותי שישתלב בתוך העור
(צילום: Lionel Hahn)


הארות והצללות

אל תפחדו מאיפור מבריק - השתמשו בו בחוכמה. "הרבה נשים חוששות להשתמש במוצרים מבריקים על עור בוגר, ובעיקרון הן צודקות", מסבירה סקלי. "התפקיד של הברק הוא למשוך אור ולהחזיר אותו, ויש בזה משהו שמדגיש את הקמטוטים. מצד שני, בהארה טובה יש גם אפקט מטשטש - כמו כשמצלמים עם פלאש ממש חזק ו'שורפים' את התמונה, ואז הכל נראה חלק. מה הפתרון? להימנע מתכשירי איפור סופר מטאליים ומנצנצים ולבחור בכאלה בעלי גימור קטיפתי וברק מתון".
אל תאירו אזורים שיש בהם קמטים וקמטוטים. "התמקדו באזורים חלקים, והוסיפו להם מעט ברק".
צרו הצללה מחמיאה בעזרת שני גוונים של מייק־אפ. "השתמשו במייק־אפ בגוון בהיר ובמייק־אפ נוסף, כהה יותר. את הבהיר הניחו במרכז הפנים: על המצח, הסנטר, צדי האף ועצמות הלחיים (שיוצרים מעין צורת "פלוס"). את הכהה הניחו על הרקות ועל קו הלסת. ככה תקבלו הארה טבעית של הפנים".
6 צפייה בגלריה
הלן מירן
הלן מירן
הלן מירן. השתמשו באיפור מבריק במקומות הנכונים (למשל, בלחיים)
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)


עיניים

קודם כל אפרו את הגבות. "בגילים מתקדמים הגבות לעתים מידלדלות", מסבירה סקלי. "במקרה כזה מומלץ לאפר אותן בעדינות, בעזרת צלליות, עפרונות או מסקרה לגבות, ולבנות מסגרת לעיניים. הרבה פעמים זה חשוב יותר מאיפור העיניים עצמו. חשוב להקפיד על איפור גבות רך - לא קווי, לא חזק ולא כהה מדי".
יש לכן קמטים מסביב לעיניים? "הטיפ הכי טוב הוא להדגיש את קו הריסים, כי אותו תמיד רואים. אם העפעפיים שלכן צנחו, במקום להדגיש את החלק העליון של העין, התמקדו בקו הריסים התחתון".
במקום אייליינר השתמשו בעפרון עיניים. "הוא נותן מסגרת אבל עדיין שומר על רכות. בכלל, באיפור העיניים מומלץ להימנע מקווים קשים וצבעים חזקים, ולבחור צבעים בינוניים עד כהים שמטושטשים בעדינות".
הצטיידו בפלטת צלליות בגימור מאט. "לפני מריחת הצללית הניחו צללית בסיס בגוון שקרוב לצבע עורכן. באופן זה העפעף יקבל מראה עשוי ומטופח".
6 צפייה בגלריה
איזבל הופר
איזבל הופר
איזבל הופר. לכו על איפור עיניים רך והימנעו מצבעים חזקים
(צילום: Vittorio Zunino Celotto/Getty Images)


שפתיים

אל תוותרו על פריימר. "נשים רבות חושבות שפריימר לשפתיים הוא מוצר גימיקי ומיותר, אך האמת היא שלוותר עליו זה כמו להניח מייק־אפ בלי לחות", אומרת סקלי. "זה חומר שגם מחליק את השפתיים וגם מעניק לחות, אבל לא רטובה כמו וזלין, ולכן יש לו יכולת להחזיק מעליו שפתון בלי לשנות את הטקסטורה שלו".
6 צפייה בגלריה
אנדי מקדואל
אנדי מקדואל
אנדי מקדואל. פריימר לשפתיים ועיפרון תוחם הם חבריכן הטובים
(צילום: Kate Green/Getty Images)
השתמשו בתוחם שפתיים. "הוא מהווה חוצץ בין השפתיים לעור, כך שהליפסטיק לא יברח לחריצים. מומלץ למרוח את הפריימר מעבר לגבולות השפתיים, ואז לתחום עם עיפרון. טריק נוסף: שרטטו עם התוחם קו עבה. לאחר מכן מלאו עם ליפסטיק, אבל אל תגיעו איתו עד לקו השפתיים אלא עד לתוחם. השתמשו בטיפ הזה בעיקר אם מדובר בליפסטיק עם הרבה לחות, כי הלחות היא זו שגורמת לזליגה מהגבולות".
קחו עפרון שפתיים, לחלחו את הקצה שלו עם חלב פנים והשתמשו כשפתון. "חלב הפנים יהפוך את העיפרון למעין שפתון עמיד", מסבירה לזורגן. "אחרי המריחה מתקבל בסיס מאט יפה שמעליו אפשר להניח שפתון לחותי".
אחרי מריחת השפתון אל תשפשפו את השפתיים זו בזו. "רק תצמידו בעדינות. זה עוזר למנוע אי־אחידות בגוון".

6 צפייה בגלריה
טילדה סווינטון
טילדה סווינטון
טילדה סווינטון. למתקדמות: ותרו על איפור עיניים והתמקדו בשפתיים בלבד
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images (2))

ועוד טיפ מעולה לסיום:

כפי שהוסבר לעיל, בהחלט אפשר לאפר ולהדגיש את העיניים, גם אם יש סביבן קמטים וקמטוטים. למרות זאת נשים רבות בגילים בוגרים עדיין מעדיפות לוותר על איפור העיניים. מה לעשות במקרה כזה? להתמקד בשפתיים ובלחיים. "אחד המראות הכי מודרניים הוא איפור מינימלי של העיניים, ולעומת זאת, דגש על ליפסטיק וסומק", ממליצה סקלי. "זו אחת הדרכים הכי מהממות כרגע לאמץ ליפסטיק נועז. הכי cool זה למרוח שפתון אדום בלי שום דבר אחר. תחשבו על אייקונית האופנה אייריס אפפל, שלאחרונה חגגה 100: יש לה משקפיים, שנותנים סוג של מסגרת במקום איפור עיניים, והיא תמיד עם ליפסטיק בצבע נועז".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button