"בכל תחומי חיי עשיתי וי, בעיקר באהבה, שנורא רציתי כבר"

גל אמיתי: "אמרתי לשיר 'אני לא מבטל את החתונה גם אם ימות העולם'"

השחקן העסוק מתמרן בין הבמה לעולם העסקים, מספר כיצד נחלץ ממשבר הכלכלי שחווה בקורונה ואיך מותו המפתיע של אביו גרם לו להציע נישואים: "אני ממש רוצה ובשל להיות אבא"

פורסם:
צפו בווידאו
( צילום: דימה קרמינסקי)
במהלך ימי השבעה על אביו שלמה, מהנדס מיזוג אוויר שנפטר במפתיע בגיל 64 ממפרצת באבי העורקים, החליט השחקן גל אמיתי (36) להציע נישואים לבת זוגו, שיר לוינסון (29). את שיר, סטודנטית לתואר שני בעבודה סוציאלית קלינית, הכיר אמיתי במסיבה של חבר משותף רק שבעה חודשים קודם לכן, בדיוק שלוש שנים אחרי שנפרד ממי שהייתה ארוסתו המיתולוגית, אגם רודברג.
זה קרה לפני שנתיים, באמצע משבר הקורונה, כשהוזעק על ידי אמו אפרת, מטפלת משפחתית במקצועה, להגיע במהירות הביתה, כי אביו קיבל התקף לב. "כשהגעתי, כבר הייתה בחוץ ניידת טיפול נמרץ", מתאר אמיתי. "ראיתי אותו שוכב על הרצפה, ראיתי איך מנסים להחיות אותו, ואז הגיעה ההודעה על המוות. זו הייתה מכה קשה, היא נפלה עלינו כרעם ביום בהיר.
"אבא היה ספורטאי. הוא הקים את ענף השחייה במים פתוחים בישראל, הוא זכה בשלוש מדליות במכביה. זה לא האדם שצריך למות בגיל 64.
"לקח זמן רב מאוד עד שהגיעו לקחת את הגופה. כל המשפחה יושבת המומה בסלון, והגופה של אבא באמצע, על הרצפה, זה מזעזע וטראומטי. זה גרם לי לקחת את החיים כעניין לא מובן מאליו, כי אנחנו לא יכולים לדעת מתי ובאיזה רגע זה ייגמר. האירוע הזה נתן לי, וגם לאחי ולאחותי, את הרצון לטרוף את החיים בלי פחד. נכנסנו חזק לעסקים בעקבות החוויה המזעזעת שעברנו".
2 צפייה בגלריה
גל אמיתי
גל אמיתי
"בכל תחומי חיי עשיתי וי, בעיקר באהבה, שנורא רציתי כבר"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: אייל חג'בי )

איך האירוע קשור להצעת הנישואים לשיר?
"יצאתי עם שיר במשך שבעה חודשים בלבד לפני האירוע. אומרים 'ביחד בטוב וברע', והיא הייתה איתי ברגע הכי רע שלי. באותו רגע הבנתי שהיא הולכת להיות אשתי. החלטתי להציע לה נישואים מיד אחרי שאקום מהשבעה, ולמזלי היא הסכימה".
"זכיתי בענק, שיר היא אישה מדהימה, שנותנת לי כוח. נראה שמישהו שאוהב אותי שם למעלה שלח אותה לחיי"
ספר על ההצעה.
"יצאנו לחופשה בכנרת, צעדנו על המזח ומול המראה המרהיב של הסירות שלפתי טבעת. שיר הייתה בשוק, היא לא ציפתה לזה, כי עוד לא סגרנו שנה. לקח לה איזה דקה או שתיים להגיד לי 'כן'.
"הייתה לנו חתונה מקסימה בנחשולים, עם כל המשפחה והחברים, אפילו שזה נפל על מבצע 'שומר החומות' וטילים נפלו באותו ערב על תל־אביב. הייתה לנו מחשבה לבטל את האירוע, אבל אז אמרתי לשיר 'אני לא מבטל גם אם ימות העולם'. היה מרגש, עצוב ושמח, הכל ביחד. זכיתי בענק, שיר היא אישה מדהימה, שנותנת לי כוח. נראה שמישהו שאוהב אותי שם למעלה שלח אותה לחיי".
אתה מרגיש בשל להיות אבא?
"אני ממש רוצה, בשל ומוכן, אבל שיר עדיין לא. היא עושה כעת תואר שני, וזה טיפה בעייתי עכשיו. זו החלטה שלה. ברגע שהיא תהיה מוכנה, זה יקרה. אני לא בלחץ".

לא באתי מבית עם כסף

למרות שהוא שחקן עסוק ומבוקש - שמככב בהצגה "תפוחים מן המדבר" (תיאטרון בית ליסין) ובסדרת הנוער המצליחה "פלמ"ח" (ערוץ טין־ניק), שבה הוא מגלם את יצחק רבין בצעירותו - אמיתי הוא גם איש עסקים פעיל, שכבר בשנה השלישית שלו ללימודי המשחק בבית הספר של יורם לוינשטיין, פתח בית־ספר למשחק משלו בשם "הסטודיו". בעבר הוא החזיק בכמה ברים בתל־אביב וגם נדל"ן עומד על הפרק, ואחרי שכבר קנה ומכר שתי דירות הוא מחזיק בבעלותו דירה בשכונת שפירא, העומדת גם היא למכירה ("אפשר לשלוח הצעות", הוא צוחק).
גם בתקופת הקורונה נקלע אמיתי למצוקה כלכלית, עד כדי כך שכרטיס האשראי שלו לא עבר במכולת. זה קרה כשכל פרנסתו נעצרה ברגע אחד: ההצגות בבית ליסין, הבר שנסגר וכך גם הפעילות של הסטודיו למשחק.
"התחילה הקורונה ובמכה הכל נגמר. אהבתי את הבית ואת האופנוע, אבל שמתי אותם למכירה. בכסף שנשאר ממכירת הדירה בפלורנטין קניתי דירה בשפירא, שלא רואה אותה ממטר מבחינת העסקה. הכל יצא לטובה"
"התחלתי את הקורונה במצב ממש אידיאלי", הוא מספר. "לא היה חסר לי דבר. היה לי תפקיד חזק בהצגה 'אינטימיות' בבית ליסין שהצליחה בטירוף, והתחברתי אליו מאוד, כי גם אני נלחמתי במלחמת לבנון השנייה, בהנדסה קרבית; בנוסף, הסדרה 'פלמ"ח' הצליחה מאוד; וגם מצאתי את אהבת חיי. קניתי בית בפלורנטין וקניתי אופנוע חדש ומדהים. בכל תחומי חיי עשיתי וי, בעיקר באהבה, שנורא רציתי כבר. שיר עברה לגור איתי והחיים היו מושלמים. ואז התחילה הקורונה ובמכה הכל נגמר.
"ההצגות ירדו בבת אחת, הבר נסגר, 'הסטודיו' בקושי פעל, ובבת אחת נחתך התזרים. למזלי, אני לא נקשר יותר מדי. עד כמה שאהבתי את הבית ואת האופנוע, שמתי אותם למכירה ומיד גם יצאנו מהסטודיו ועברנו לחללים חלופיים. בזכות הפעולות האלה הצלחנו לשרוד, והכל יצא לטובה, כי היום יש לנו סטודיו חדש ומרהיב, כל מי שנכנס נשמטת לו הלסת. בכסף שנשאר ממכירת הדירה בפלורנטין קניתי דירה בשפירא, שלא רואה אותה ממטר מבחינת העסקה".
איך בכלל הצלחת להגיע לדירה? הרי המחירים פה מטורללים.
"כשהנחיתי את התוכנית 'אמזונס' בקשת 12, קניתי דירה בבאר־שבע עם משכנתה. אחר־כך מכרתי אותה וקניתי את הדירה בפלורנטין, ואז קניתי בשפירא. לא באתי מבית עם כסף, אף אחד לא נתן לי שום דבר בחיים האלה, הכל בעשר אצבעות".
2 צפייה בגלריה
גל אמיתי
גל אמיתי
"אף אחד לא נתן לי שום דבר בחיים האלה, הכל בעשר אצבעות"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: אייל חג'בי )

"ידעתי לקדם את עצמי כמו עסק"

חיידק הבמה דבק בו, לדבריו, "מאז שקיבלתי מחיאות כפיים בכיתה ג' (צוחק). מאז ומתמיד אהבתי להיות סביב הבמה, הפעלתי את הסאונד והתאורה בטקסים בבית הספר וקינאתי נורא בשחקנים, אבל לא היה לי אומץ. בכיתה י' הלכתי למגמת תיאטרון ופתאום קיבלתי תפקידים ראשיים. זה עשה לי ממש טוב".
התפרסמת מהר מאוד. איך זה קרה?
"אני איש עסקים במהותי, כך שידעתי לקדם את עצמי כמו עסק. למשל, רציתי מאוד לשחק בתיאטרון באר־שבע, כי גדלתי בעומר וזה היה תיאטרון הבית שלי. כשרפי ניב, שהיה אז המנהל האמנותי של באר־שבע, בא ללמד אותנו, ניגשתי אליו, לחצתי לו יד ואמרתי שאשמח מאוד לעבוד איתו. אני לא יודע מאיפה היה לי האומץ. אז בשנה ג' הוא באמת לקח אותי, ומשם עברתי לבית ליסין ולהבימה, והיה לי גם סיבוב קטן בתיאטרון הקאמרי".
אגב הצלחה, לא מעט שחקני תיאטרון מתלוננים שכוכבי רשת וריאליטי גונבים להם את התפקידים. מה עמדתך בסוגיה?
"אני לא שותף לתלונה הזאת. אם הם הצליחו להגיע לקהל גדול כל כך בכוחות עצמם, אני מעריץ אותם. הם כותבים, הם יוצרים, הם הרבה יותר משחקנים. תראי את אוראל צברי שמשחק עכשיו בקאמרי. הוא כוכב רשת וגם שחקן בכל רמ"ח איבריו. גם אביתר עוזרי, הטיקטוקר הכי מצליח בישראל, למד אצלי וסיים עכשיו מסלול".
"הסטודיו" הוקם ב־2014, ובשיאו החזיק בארבעה סניפים, שנסגרו בקורונה: בראשון־לציון, באבן־יהודה, ברעננה ובתל־אביב. למדו בהם 500 תלמידים בשנה. לפני כשנה הושק המשכן החדש ברחוב יגיע כפיים בתל־אביב, בניהולה של אפרת בן יעקב פלג, שחקנית לשעבר, שלמדה עם אמיתי ביורם לוינשטיין.
"תכננו חלל מדהים, 250 מטר עם אולם ובר באמצע, שאנחנו עושים בו כל מיני אירועים לתלמידים", מתמוגג אמיתי. "אנחנו בית הספר למשחק הכי גדול בארץ, עם 25 מורים ו־300 תלמידים בשנה".
איך נולד הרעיון לפתוח בית ספר למשחק?
"כששיחקתי בסדרה 'גאליס', פגשתי הרבה שחקנים צעירים, מוכשרים מאוד, והבנתי מהם שאין לנוער איפה ללמוד משחק בצורה מקצועית. פשוט זיהיתי את הצורך בבית ספר למשחק לצעירים ולנוער. החזון שלי היה 'משחק להמונים', כי חשבתי שכולם צריכים ללמוד משחק, אבל כשאפרת נכנסה כשותפה החלטנו להתמקד בלייצר שחקנים עובדים. ממש לאחרונה התחילה עונה חדשה של 'המפקדת', ויש לי שם שלוש תלמידות. אני גאה בזה מאוד, זה לא מובן מאליו".
מה הדבר הבא?
"לשחק בחו"ל. נולדתי בדרום־אפריקה, האנגלית היא כשפת אם אצלי, וזה עוזר מאוד באודישנים. גם בארץ יש לי עוד הרבה מה לעשות, עוד לא באתי לידי ביטוי כמו שצריך, בטלוויזיה ובקולנוע".
הראיון המלא עם גל אמיתי (כולל הפקת אופנה חורפית בכיכובו) מתפרספ במוסף "לגבר", המצורף חינם לגליון "לאשה" החדש, מיום שני בדוכנים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button