אראל (מימין) ואלמוג טפר. אראל: "אחותי משווקת אותי כמו שאני"

אחותי הקטנה היא שידוך ברמה: מחפשים אהבה בפייסבוק לקרובי משפחה

למה לטרוח לחפש אהבה לבד, כשאמא, אבא, בת או אחות מתנדבים לעשות את זה במקומנו? ארבעה אנשים שיצאו לחפש זוגיות ברשתות החברתיות עבור הקרובים להם ביותר, ממליצים על השיטה (וגם למשודכים יש מה להגיד)

פורסם:

מחפשת זוגיות לאחותי הקטנה

המשדכת: אלמוג טפר, בת 27 מראשון־לציון, מנהלת תיקי לקוחות
המשודכת: אראל טפר, בת 25 מפתח־תקווה, מדריכה בחוות רכיבה וסייעת וטרינרית
"אחותי הקטנה והמהממת! מבטיחה שלא יהיה משעמם איתה", כך תיארה אלמוג טפר את אחותה אראל, בתגובה לשרשור שידוכים שעלה בחודש שעבר בקבוצת "מאמאצחיק" בפייסבוק.
"אני ואחותי מאוד קרובות ופתוחות, וגם דומות", מספרת אלמוג. "שתינו ספונטניות ורואות בכל דבר הרפתקה וחוויה. אמא שלנו תמיד עודדה אותנו להיות עם ראש פתוח, לא להתבייש ולנצל הזדמנויות. תמיד היא אמרה, 'גם כשאתן הולכות לזרוק את הזבל אתן יכולות להכיר מישהו מעניין'. זה ממש מוטו אצלנו".
כך גם החלטת לפרסם עליה מודעת שידוכים בפייסבוק? מתוך ספונטניות?
"האמת היא שאחותי יזמה את הרעיון. היא ראתה את השרשור בפייסבוק ואמרה לי ולאחותנו הבכורה, אורין, 'בואו תפרסמו אותי'. שאלתי אותה אם לתייג אותה בפוסט, והיא הודיעה לי שלא, שאנחנו נעשה את הסינון. אפילו תמונה היא לא שלחה לי, אני הייתי צריכה למצוא תמונה. היא פשוט נתנה לנו משימה. אני תקתקנית מאוד, אז מיד ביצעתי אותה. אולי גם כי אני תמיד רואה באראל את אחותי הקטנה, גם היום כשאנחנו בוגרות".
"האמת היא שאחותי יזמה את הרעיון. היא אמרה 'בואו תפרסמו אותי'. שאלתי אותה אם לתייג אותה בפוסט, והיא הודיעה לי שלא, אפילו תמונה היא לא שלחה לי"
והיו פניות?
"היו כל מיני פניות, בעיקר של אמהות שרצו להכיר את הבנים שלהן לאראל. זה נחמד מאוד בעיניי. אמא לא מחפשת לבן שלה סטוצים. כשזה דרך אמא, זה משהו רציני".
היו לאראל מערכות יחסים בעבר?
"היא תמיד הייתה בקשרים, רק בשנתיים האחרונות היא רווקה. זה מצחיק, כי אני הייתי תמיד הרווקה והיא תמיד הייתה בזוגיות".
מה עוד את יכולה לספר על אראל?
"היא ג'ינג'ית תוססת, פלפלית, אוהבת לדבר ולהביע את הדעות שלה. היא כובשת וחברותית מאוד, אוהבת מאוד בעלי חיים ולא במקרה עובדת בתחום הזה. בן הזוג שלה חייב לאהוב בעלי חיים, בלי זה אין סיכוי".
דבר המשודכת: "כשאמרתי לאלמוג לפרסם בפייסבוק, זה היה בהתחלה בצחוק, אבל אז חשבתי, למה לא בעצם?", אומרת אראל. "היה בזה משהו מביך, אבל בעצם כולם היום באפליקציות, ומה ההבדל? גם שם רואים אותך. יש דווקא יתרון לפרסום כזה, גם כי אחותי ממליצה עליי ומשווקת אותי כמו שאני, וגם כי הצד השני רואה מישהו שממליץ על האדם, שיש מישהו בעולם שבעדו וחושב שהוא שווה. עולם ההיכרויות באפליקציות קשה מאוד, ולפרסם ככה זה קצת כמו פעם. זה בונוס".
אז איפה זה עומד כרגע? משהו התפתח?
"כשהפוסט עלה הייתי בטיול בארצות־הברית. עכשיו אני מתאוששת מהג'ט לג ובהמשך אדבר עם אנשים שהגיבו לפוסט".

עוד כתבות יחסים בלאשה:

מחפשת אהבה לאבא שלי

המשדכת: יעל אטואר, בת 30 מחולון, מנהלת פרויקטים בחברת הייטק
המשודך: אמנון אטואר, בן 67 מחולון, איש חינוך בפנסיה
4 צפייה בגלריה
אמנון אטואר ובתו יעל
אמנון אטואר ובתו יעל
יעל ואמנון אטואר. "אני רוצה מאוד למצוא לו בת זוג"
(צילום: אלבום פרטי)

לכבוד השנה החדשה מקווה לעשות משהו טוב עבור אבא שלי, אמנון אטואר", כתבה יעל אטואר בפייסבוק בחודש שעבר. "אבא שלי אלמן כבר תשע שנים, ובהחלט מחפש את הפרטנרית לחיים היפים האלה. יש לו שני ילדים גדולים, מאוד אוהב כושר ואת תל־אביב, לא מעשן, איש חינוך לשעבר, מאוד אוהב תרבות... ‎אשמח שייצא מזה משהו טוב. אם מישהי חושבת שמתאים לה, אשמח להצעות".
הפוסט שפרסמה אטואר קיבל יותר מ־200 תגובות מנשים שהציעו את עצמן, אנשים שהציעו את האמא, הדודה או השכנה שלהם, וגם כאלה שפרגנו על היוזמה ואפילו הביעו קנאה על המסירות של אטואר לאביה. חלק מהתגובות היו מממליצים, למשל: "הייתי תלמידה בבית הספר שאותו הוא ניהל ואני רוצה להגיד שמדובר בבן אדם זהב"; "איש מדהים, מלא בשמחת חיים ורעב לטרוף את העולם".
יעל אטואר: "אפילו לא ממש שאלתי את אבא אם הוא מעוניין, כי היה לי ברור שהוא יזרום. לא חשבתי שאקבל כל כך הרבה הצעות, הכמות משוגעת"
"זה היה מטורף", אומרת אטואר. "לא חשבתי שאקבל כל כך הרבה תגובות והצעות. ציפיתי לכמה הודעות, אבל הכמות משוגעת. קראתי הכול והודיתי לכל מי שכתב. אבא שלי היה בחו"ל, וידעתי שכשיחזור אעביר לו את כל הפרטים ואני מניחה שהוא יתחיל לבדוק מה מתאים".
איך אביך קיבל את הרעיון לפרסם לו מודעת שידוכים בפייסבוק?
"אבא שלי זורם ופתוח מאוד. הראיתי לו את הנוסח שכתבתי, והוא אישר אותו, אבל אפילו לא ממש שאלתי אותו אם הוא מעוניין שאפרסם את הפוסט, כי היה לי ברור שהוא יזרום. אבא שלי יודע להיות קליל ולא תופס את עצמו יותר מדי ברצינות. לכן גם היה לי ברור שלא תהיה לו בעיה עם זה".
איך בכלל הגעת לרעיון?
"אני רוצה מאוד למצוא לו בת זוג, ואני מאוד בעד פלטפורמות כאלה, שיכולות להפגיש אותנו עם אנשים שלא בהכרח נפגוש ביומיום ובסביבה החברתית הרגילה שלנו. אבא שלי מדהים. הוא אדם מיוחד, טוב, פתוח, ליברלי, חי חיים תוססים ואוהב טיולים וספורט. הוא היה סגן מנהל של בית הספר מקווה ישראל, וכולם אהבו אותו. גם אני למדתי שם, ולפעמים באו אלינו כדי לשבת איתו יותר מאשר איתי. היחסים בינינו כיפיים מאוד. למדנו ממנו להיות פתוחים, לא להתקבע על דברים, לדעת להכיל ולחבק".
הוא מנסה למצוא זוגיות?
"הוא מנסה. הייתה לו זוגיות שנמשכה חמש שנים. היא הסתיימה לפני שלוש שנים ומאז זה לא צולח. וכמו כולנו, הוא רוצה זוגיות".
בעצם את מחפשת לו בת זוג במקום אמא שלך. לא היה לך קושי בנקודה הזאת?
"ממש לא. אמא שלי נפטרה מסרטן ודיברנו על הכול לפני מותה. לא נשארו דברים פתוחים. אין לי ספק שהיא הייתה מאשרת את הרעיון ושמחה ממנו. היא רצתה בשבילו חיים טובים ומלאים".
דבר המשודך: "היה לי ברור שאני מסכים לפרסום הפוסט", אומר אמנון אטואר. "הרעיון הזה ריגש אותי מאוד. קודם כול, כיף לי שיש לי ילדה כזאת שדואגת לי ושאכפת לה, זה מחזק ועושה טוב. חוץ מזה, אני לוקח את הדברים בקלות, בשמחה ובחיוך, ומתייחס לזה באופן ספורטיבי. למה לא? אני הרי רוצה זוגיות, רק שבינתיים זה לא עבד. אני בא מזוגיות טובה מאוד, היו לי 30 שנים מאושרות שאני מאחל לכל אחד, אז הרף גבוה. אני מחפש מישהי רצינית, עם עמוד שדרה, חזקה. אני מקווה שייצא מזה משהו".

מחפשת כלה לבן שלי

המשדכת: לילי קורל, בת 58 מאשדוד, סטייליסטית
המשודך: שחף קורל, בן 26 מאילת, סגן מנהל חנות
4 צפייה בגלריה
שחף קורל ואמו לילי
שחף קורל ואמו לילי
לילי ושחף קורל. "הוא זרם"
(צילום: אלבום פרטי)
שמעתי שמסתובב פוסט ברחבי הפייסבוק על אמא שמחפשת זיווג לבן שלה. אני עוד מתחשבת בו ולא רושמת פה את הנייד שלו. אהה, והכנתי לו בולונז שלא נכנס לתמונה. פניות דרכי". כך כתבה לילי קורל בפוסט שהעלתה לפני כמה חודשים ובו חיפשה בת זוג לבנה שחף.
"שחף גר באילת", מספרת קורל, "אבל היה בבית לחופשה של שבוע. בדיוק באותו זמן ראיתי בפייסבוק פוסט של מישהי שמחפשת בת זוג לבן שלה, והחלטתי לאמץ את הרעיון. יש לי ילדה בת 29 עם שלושה ילדים, ואני רוצה שגם שחף ימצא אהבה. צילמתי אותו ואמרתי לו שאני מעלה את זה לפייסבוק".
איך הוא הגיב?
"הוא זרם, התייחס לזה בשעשוע. אני כל הזמן מנדנדת לו כמו אמא פולנייה, 'למה אתה לא מתחיל עם בנות?', והוא צוחק מזה. גם מהרעיון הזה הוא צחק. בסופו של דבר הפוסט קיבל יותר מ־500 תגובות, אבל בינתיים לא יצא מהן משהו משמעותי. חלקן לא התאימו בגלל הגיל או המרחק, למרות שאני חושבת שמרחק לא מגביל, החשיבה מגבילה. ייתכן גם שהיו פניות שהיו עשויות להתאים, אבל שחף לא לקח את זה ממש ברצינות. בכל מקרה, אני יודעת שניסיתי".
לילי קורל: "אני כל הזמן מנדנדת לשחף כמו אמא פולנייה, והוא צוחק מזה. גם מהרעיון הזה הוא צחק. בסופו של דבר הפוסט קיבל יותר מ־500 תגובות"
למה הוא לא לקח את זה ברצינות?
"לשחף הייתה מערכת יחסים רצינית עד לפני כמה שנים, ואני חושבת שהוא עוד לא השתחרר ממנה. זה די מבאס אותי. אני גרושה וגם לי היו אכזבות, אבל אני לא מתייאשת. דווקא בגיל שלו יש עוד נאיביות ותמימות, זה הזמן ליצור קשרים. ראיתי כמה היה לו טוב וכמה הוא העניק כשהוא היה בקשר. אהבה עושה טוב לאנשים, ואני נורא־נורא רוצה שהוא ימצא אהבה".
אם הוא הסכים שתפרסמי את הפוסט, היחסים ביניכם בטח טובים מאוד.
"שחף דומה לי מאוד, כך שכשהוא גר בבית היו בינינו קצת התנגשויות. היום היחסים שלנו פתוחים ומצוינים. התקרבנו מאוד. העובדה שהוא הסכים מעידה גם על הבגרות והקלילות שלו. הוא זורם מאוד".
לא חששת מתגובות שתקבלי? שאולי יראו בך אמא דוחפת ומתערבת?
"אם הייתי חוששת, לא הייתי עושה את זה. אני מוחצנת מאוד בפייסבוק וכותבת הרבה על עצמי, כך שלא חששתי להתפדח".
ספרי קצת על שחף.
"שחף הוא סגן מנהל חנות של אפל, והוא מבסוט מזה כי הוא פריק של אפל. הוא גיימר ואוהב לשחק בכל מיני משחקים. הוא אוהב חברים אבל נהנה גם להיות לבד. הוא לא אוהב חורף ולכן מתאים לו מאוד לחיות באילת. יש לו חוש הומור ציני והוא דעתן מאוד".
דבר המשודך: "אמא שלי מצחיקה", אומר שחף קורל, "ואני זורם עם השטויות שלה. באתי לביקור וסתם ישבנו ביחד. היא צילמה אותי, הראתה לי פוסט דומה, ואמרה שהיא מעלה לפייסבוק. אמרתי לה שכל עוד מספר הטלפון שלי לא שם, אין לי בעיה. חברים שראו את הפוסט צחקו עליי לא מעט, בקטע חברי כמובן, אבל אני רגיל לזה כי אמא מעלה הרבה פוסטים אישיים, גם עליי. קראתי תגובות ונהניתי בעיקר מאלה על השיער שלי, כי אני אוהב אותו מאוד. אבל בינתיים הפניות לא התאימו. בכל מקרה, אני לא לחוץ. היו לי קשרים בעבר ואני רוצה עוד קשר, אבל יש לי זמן".

מחפש שידוך לבת שלי

המשדך: דורון בכר, בן 68 מרעננה, צלם בפנסיה
המשודכת: סתיו בכר, בת 35 מתל־אביב, מורה פרטית לאנגלית
4 צפייה בגלריה
דורון בכר ובתו סתיו
דורון בכר ובתו סתיו
דורון וסתיו בכר. סתיו: "בהתחלה קצת התפדחתי"
(צילום: אלבום פרטי, : חנה קסתיאל)

מי שמכיר אותי מהפייסבוק ומהחיים בכלל יודע שאני ממש, אבל ממש, לא אבא 'פולני', אבל אם אפשר לעזור, אז למה לא?", כתב דורון בכר בפוסט שפרסם בחודש שעבר. "אספר לכם קצת על בתי היקרה סתיו, וכמובן שאני לא מתיימר להיות אובייקטיבי. סתיו נראית פגז בפנים ובחוץ... היא מצחיקה בטירוף. נשמה טובה, רגישה מאוד, אוהבת לרקוד, דודה נהדרת לאחיינים שלה. מי שיזכה בה ירוויח חברה ואולי אמא לילדים לחיים. מה היא מחפשת? בעיקר בן אדם עם נשמה".
"כמו הרבה אחרים, סתיו לא מוצאת זוגיות", אומר בכר, "אבל אני יודע שהיא רוצה בן זוג. היא ניסתה באפליקציות ואתרים וזה לא עבד. היא אפילו רצתה להירשם לתוכניות בטלוויזיה, אבל אני חשבתי שזה לא מתאים לה כי היא רגישה מאוד. אז חשבתי לעצמי שבפייסבוק זה פחות מאיים מאשר בטלוויזיה. זו עוד פלטפורמה. זה לא סוד שהיא מחפשת, אז למה לא להשתמש בכלי הזה?".
דורון בכר: "אולי סתיו מפחדת להתאכזב, אבל בחיים אין פרפקט ואין 100% הצלחה. צריך לנסות, וככל שהזמן עובר, האפשרויות מצטמצמות וגם מתרגלים להיות לבד"
היא הסכימה לרעיון בקלות?
"סתיו ואני מאוד קרובים ופתוחים. בכלל, יש לי ולאשתי חמישה ילדים, ארבעה מהם בזוגיות עם ילדים, ואנחנו משפחה מלוכדת מאוד. הכנתי את הפוסט מראש ואמרתי לה באיזה ערב, 'סתיו, אני מעלה פוסט עלייך בפייסבוק'. היא אמרה לי, 'תעשה מה שאתה רוצה'. ברגע שהיא אמרה את זה - פרסמתי. זה היה נחמד מאוד. היא קיבלה הרבה תגובות ומחמאות, גם מחו"ל פנו אליה. גם אני קיבלתי מחמאות על היוזמה".
אתה דואג לה?
"ברור. אולי היא מפחדת להתאכזב, אבל בחיים אין פרפקט ואין 100% הצלחה. צריך לנסות, וככל שהזמן עובר, האפשרויות מצטמצמות וגם מתרגלים להיות לבד. אני חושב שהעולם הזה קשה מאוד היום. כולם חתיכים, יפים ומוכשרים, והדימוי ברשתות ובטלוויזיה בלתי ניתן להשגה. סתיו מלמדת אנגלית באופן פרטי, כך שבעבודה היא לא נפגשת כל כך עם אנשים בני גילה. לא מעניין אותי נכדים, יש לי מספיק עבודה עם הנכדים שיש לי, אני פשוט רוצה שיהיה לה טוב".
דבר המשודכת: "בינתיים לא יצא כלום מהפוסט", צוחקת סתיו. "אולי מהכתבה ייצא משהו. אבא שלי ישמח, רק שייקחו אותי. גם אני אשמח שהוא יבוא. אני לא יודעת איך עושים את זה, זה לא מצליח ואני מקנאה מאוד - לאחים הצעירים שלי יש ילדים, ובא לי כבר, מאוד. הייתה לי מערכת יחסים משמעותית שלא הצליחה ואני עדיין קצת תקועה. אני מנסה ולא מצליחה".
איך הגבת כשאבא העלה את הפוסט?
"בהתחלה קצת התפדחתי, אבל אחר כך כבר לא היה אכפת לי, כי אני באמת קצת מיואשת. פנו אליי מאות ועם אף אחד זה לא התפתח. חלקם היו לא רציניים, חלקם הציעו הצעות מוזרות, כמו להיות אישה שנייה של מישהו. אני יכולה לספר על עצמי שאני אוהבת לגנן ולנגר, בגג שלי בניתי הכול בעצמי, אני אוהבת לרקוד וליהנות, אוהבת לארח. אני אמיתית מאוד ורוצה להביא לעולם ילדים מתוך משפחה ואהבה, ומחפשת מישהו שהוא גם כזה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button