אדל בספלוב עם בתה שייה. "רק אני אחליט מתי אני מוכנה לצאת עם ההיריון"

אדל בספלוב: "היריון זה דבר מאוד פרטי של אישה"

התביעה של אדל בספלוב נגד אתר שחשף את ההיריון הקודם שלה עוררה דיון שאלות על פרטיות של סלבס כמוה, שחושפים כמעט כל פרט מחייהם ברשתות. וזו גם ההזדמנות לאחל לה מזל טוב על ההיריון השני

פורסם:
צפו בסרטון
( כתבת וידאו: אביב וינברגר, צילום: ירון ברנר)
לפני קצת יותר משלוש שנים, אדל בספלוב נכנסה לשמירת היריון. היא הייתה אז בשבוע ה־11 להריונה הראשון. המטומה (קריש דם) שהתגלתה אצלה גרמה לדימומים קשים וגדלה מיום ליום, וההיריון שלה הוגדר כהיריון בסיכון.
באותם ימים ממש, מתקשרת אליה כתבת של "מאקו" ומבקשת ממנה לאשר את העובדה שהיא בהיריון, שכן תכף עולה ידיעה על כך לאתר. בספלוב, שחוששת שההיריון הטרי יסתיים בשיברון לב, מכחישה את דבר ההיריון, נסערת ומאיימת בתביעה. הידיעה עולה בכל זאת. בספלוב מחליטה לתבוע, בטענה שהפרו את פרטיותה ואת החיסיון הרפואי המגיע לה.
ההיריון ההוא הגיע לסיומו בשלום, והיא הביאה לעולם את בתה שייה. החודש - לאחר שניצחה בבית המשפט בתביעה שהגישה נגד האתר, וזאת לאחר כמעט שלוש שנים של התדיינות - היא רוצה להסביר את הצד שלה. בכל זאת, לא בכל יום סלבריטאית מעיזה לתבוע כלי תקשורת גדול על פרסום של מה שנראה לנו כידיעה זניחה על היריון.
6 צפייה בגלריה
אדל בספלוב
אדל בספלוב
"לא רציתי שכל העולם יֵדע אז שאני בהיריון. לא בעלי, לא הסוכן ולא כלי תקשורת יחליטו בשבילי".
(צילום: רותם לבל, סגנון: גילי אלגבי)

בספלוב מדפדפת בתמונות בסלולרי ושולפת צילום אולטרסאונד שבו נראית המטומה שגודלה כמעט כגודל שק ההיריון. "הרופאים אמרו לי שבגודל כזה ההיריון לא שורד. זה בדרך כלל נגמר בהפלה טבעית. אמנם זה היה היריון לא מתוכנן - התכוונו להתחתן ואז להקים משפחה - אבל נורא שמחתי כשגיליתי. הייתי אופטימית שהכל יהיה בסדר. אני צעירה, מה יכול לקרות. לא הבנתי מאיפה זה בא.
"גם כשסכנת ההפלה חלפה, הדימומים המשיכו כמעט לאורך כל ההיריון. היינו אמורים להתחתן בטורקיה בחתונה חלומית שהייתה אמורה להימשך שלושה ימים. סגרנו את עומר אדם להופעה. כשהבנו שאני לא יכולה לטוס, ביטלנו הכל והתחתנו בארץ".
ואז את מקבלת טלפון מכתבת הרכילות. אולי היה נכון יותר לספר לה, לבקש שתבין את מצבך ולא תפרסם כרגע?
אדל מתחממת ויורה: "למה לספר לה? מי היא, אמא שלי? לא הכרתי אותה, ולא רציתי לשתף מישהי שאני לא מכירה ולא בוטחת בה. יש עוד כתבת רכילות באותו אתר, שאני מכירה כבר שנים. היא התקשרה אליי חודש לפני כן, ואותה כן שיתפתי בכך שיש בעיה, והיא לא פרסמה את הידיעה. שאר גופי התקשורת כיבדו את זה שאני כרגע לא רוצה לפרסם שאני בהיריון".
מה הדבר הבא שקורה?
"אחרי פרסום הידיעה, עורכת הדין שלי התקשרה אליהם והודיעה שאם הם לא מורידים אותה, אני תובעת. רק אחרי מכתב התראה ממנה, הם הבינו שאני רצינית והורידו את הידיעה".
למה להמשיך לתביעה ולא להסתפק בהורדת הידיעה?
"כי הנזק כבר נעשה. אחריהם, עוד שני מדורי רכילות יצאו עם הידיעה על ההיריון שלי. היריון הוא דבר נורא פרטי של אישה, ובטח כשיש בעיה רפואית וזה הופך להיות היריון בסיכון. כל כך לא רציתי שכל העולם יֵדע אז שאני בהיריון. לא בעלי, לא הסוכן ולא כלי תקשורת יחליטו בשבילי. רק אני אחליט מתי אני מוכנה לצאת עם זה. כשהיה קמפיין 'צאו לי מהרחם' - זה בדיוק זה. כמו שלא מוציאים אדם מפורסם מהארון או שלא מפרסמים בגידה, גם פה מדובר במשהו אישי מאוד".
6 צפייה בגלריה
אדל בספלוב
אדל בספלוב
בהריון השני. "גם עשיתי עכשיו בדיקת מי שפיר"
(צילום: רותם לבל, סגנון: גילי אלגבי)

זה הרגיש כמו עקיצה

אבל התביעה של אדל, שהוגשה לבית משפט השלום בתל־אביב, לא התמצתה בכך. חודש לאחר פרסום הידיעה על הריונה היא בחרה לעדכן על כך את העוקבים בעמוד האינסטגרם שלה. בתגובה, פרסמה העיתונאית נטע חוטר טור דעה, גם הוא ב"מאקו", שכותרתו "רוקדת על כל ההשקות". בטקסט נמתחה ביקורת על התופעה של סלבס שמעוניינים לשלוט במידע שמפורסם על אודותיהם במדורי הרכילות, כולל התייחסות ספציפית לאדל, שכונתה "סלב מדרג בינוני". אדל זעמה. התביעה שלה, בסך 200 אלף שקל, התחלקה בסופו של דבר לשתיים: תביעה בגין פגיעה בפרטיות המתייחסת לפרסום ההיריון ותביעת לשון הרע על פרסום הטור האמור. בעוד שהסעיף הראשון התקבל על ידי השופט גיא הימן, הסעיף השני נדחה. "אחרי שהגשתי את התביעה, כדי להחזיר על זה, התפרסם באתר טור נקמה - ככה אני קוראת לו", אומרת אדל כעת. "נכתב שם שאני סלב סוג ז' שרוכבת על כל ההשקות. אגב, הם גם ביטלו את סיקור החתונה שלי שהתקיימה כמה חודשים לאחר מכן".
נכתב שם סלב דרג בינוני, לא סוג ז'. השופט לא הסכים איתך שמדובר בלשון הרע, וקבע שעלייך לשלם הוצאות משפט לכותבת הטור.
"סלב סוג ז' וסלב דרג בינוני זה אותו דבר. אני יודעת שחלק מלהיות מפורסמת זה שיכתבו עלייך לא רק דברים טובים. אחרי הריאליטי 'זוג מנצח' לא היו עלינו אייטמים נוראיים? לא ניצלו טוב־טוב בפרומו את זה שמאץ' אמר שהוא בגד בי בתחילת הקשר? באתי בטענות? תבעתי? לא. הפעם זה הרגיש אישי, והרגיש כמו עקיצה. לא טור דעה על סלבריטאים, אלא רק עליי".
הטור ההוא היה ביקורת לגיטימית על כך שחלק מגל של מפורסמים, שמשתף פעולה עם מדורי הרכילות, רוצה להיות בהם באופן קבוע ונעלב אם לא יוזכר, אבל גם לא מוכן שיעלו משהו שהוא לא פרסם בעצמו לפני כן באינסטגרם, שמגיע בשילוב אינטרס מסחרי. זה נכתב בעקבות העובדה שהעלית פוסט על ההיריון שלך רק חודש לאחר אותו פרסום באתר, ותייגת שם את המסעדה של מאץ'.
"פרסמתי רק אחרי שעשיתי את כל הבדיקות וראו שההמטומה קטנה ושההיריון ממשיך להתנהל באופן תקין. בכלל, אני בחיים לא אמסחר היריון. בחרתי להעלות תמונה של ההיריון שצילמנו במסעדה בסילבסטר. זה לא היה כדי לפרסם את המקום שלו. עכשיו, בהיריון השני (שתכף ידובר, ת"ב), הייתה לי הצעה לשת"פ מסחרי עם יצרנית של בירה ללא אלכוהול. כלומר, הציעו שאספר שאני בהיריון ותוך כדי אשתה את אותה הבירה. מיד אמרתי לא. אני לא אפרסם היריון רק כי משלמים לי. זה היה לוותר על 60 אלף שקל תמורת פוסט אחד. זה הרגיש לי כאילו אני צוחקת לעוקבים שלי בפנים. זה לא אומר שלא אעשה קמפיין היריון, אבל זה משהו שונה לחלוטין".
6 צפייה בגלריה
אדל בספלוב
אדל בספלוב
עם בתה שייה
(צילום: רותם לבל, סגנון: גילי אלגבי)

פסק הדין התקדימי הזה יצר רעש, שכן הוא הפר את הנחת העבודה הבסיסית של התקשורת, שברגע שסלבריטאי חושף נתחים מחייו, לרוב אין לו זכות להגיד - עד כאן. אבל השופט ביטל את האקסיומה הזו וקבע נחרצות ש"גם אם הידוען ביסס חלק נכבד מ'ההון' שבידו על הופעות בכלי התקשורת, עדיין עומדת לו הזכות לצנעת הפרט". הסכום שבו זכתה בספלוב, 68 וחצי אלף שקל (כולל הוצאות משפט), היווה גם הוא הוכחה לכך שמדובר בצעד שהוא בעיקר הצהרתי. "אני מאמינה שבעקבות התביעה שלי לא פרסמו את ההיריון של שביט ויזל עד שהיא החליטה לצאת עם זה", אומרת אדל.
לא חששת שלאור התביעה גופי תקשורת אחרים יחששו לסקר אותך פן יחטפו?
"אני חושבת שלהפך. זה עשה לי שם של מישהי שמעיזה, לא איזו סמרטוט או סלבית שכל היום מתחנפת. זה הביא דווקא הערכה מכתבים".
ייתכן שבפקולטות למשפטים עוד ילמדו את פסק הדין שלך.
"זה יהיה וואו, ענק. נורא יחמיא לי. עורכת הדין שלי כבר אמרה לי שיש מצב שזה יקרה. עד עכשיו התקשרו אליי סטודנטים ממכללות לתקשורת שעשו עבודה על רשתות חברתיות. אני מחכה עכשיו לטלפונים מהסטודנטים למשפטים. אעזור להם בכיף".
6 צפייה בגלריה
אדל בספלוב
אדל בספלוב
"אני אחליט אם בא לי שיראו אותי שבוע אחרי הלידה"
(צילום: רותם לבל, סגנון: גילי אלגבי)

אומיקרון בהיריון? מבהיל

בספלוב (28) נשואה למסעדן מאץ' (מצליח) עבד, אמא לשייה בת השנתיים וחצי ונמצאת בימים אלה בחודש החמישי להריונה השני. היא כבר יודעת שזה בן. "חיכיתי לסיים את השליש הראשון כדי לספר. גם עשיתי עכשיו בדיקת מי שפיר למרות שאני לא צריכה, כדי להיות שקטה. רציתי עוד בת, אבל מה שבא ברוך הבא".
איך ההיריון עובר עלייך הפעם?
"חליתי עכשיו באומיקרון. זה היה מבהיל לחלות כשאני בהיריון. אני גם סובייטית כזו, אמרתי לא נורא, לא כואב, ואז הייתי גמורה שלושה ימים. כל שנייה משהו אחר בגוף כאב לי".
6 צפייה בגלריה
אדל בקמפיין אקליפטה
אדל בקמפיין אקליפטה
בקמפיין לאקליפטה
(צילום: טל חמדי)
תזמיני כלי תקשורת לסקר את הברית?
"מי שרוצה לבוא, באהבה".
לא הבנתי את התשובה. תזמיני או לא?
היא מעט מתבלבלת: "אני בטוח לא אזמין. הסוכן שלי יזמין".
אבל הוא לא מזמין על דעת עצמו.
"הוא שואל אותי קודם. רוב הסיכויים שלא ארצה תקשורת. מאז החתונה שלי לפני שלוש שנים וחצי, כשהזמנתי תקשורת, דברים השתנו. בשנים האחרונות אני עצמאית. בניתי לי קרקע. אני לא חיה ונושמת תקשורת. אני חיה את הקהל שלי ברשתות החברתיות. אני אחליט אם בא לי שיראו אותי שבוע אחרי הלידה. אולי יבוא לי רק לשתף באינסטגרם עבור העוקבים שלי".
מאתר מאקו נמסר בתגובה לכתבה: "בית המשפט מצא שהייתה פגיעה בפרטיותה של אדל בספלוב. אנו מקבלים את פסק הדין ופועלים להטמיע את מסקנותיו כדי שאירועים כאלה לא יקרו שוב. תביעת לשון הרע על הטור של נטע חוטר נדחתה במלואה".
  • הראיון המלא עם אדל בספלוב מתפרסם בגיליון "לאשה" החדש, מיום שני בדוכנים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button