לא נרדמת? אל תוותרי, תטפלי

בגיל המעבר? ממליצה לך להתייעץ עם מומחית לשינה

פרופ' אולגה רז עונה: האם שינוי תזונתי או נטילת תוספי תזונה יכולים לסייע בבעיות שינה בגיל המעבר?

פרופ' אולגה רז
פורסם:
מאז שנכנסתי לגיל המעבר, לפני כשנה, איכות השינה שלי בלילות נפגעה מאוד. אני מתעוררת באמצע הלילה כמה פעמים, מתקשה לחזור לישון ולמחרת אני עייפה מאוד. מאחר שאני לא רוצה ליטול הורמונים, רציתי לדעת - האם שינוי תזונתי או נטילת תוספי תזונה יכולים לסייע לי?
פרופ' אולגה רז עונה: "שינה טובה היא שנת לילה הנמשכת בין שש לתשע שעות - בממוצע שבע שעות, ללא הפרעות או הפסקות. אין ספק ששינה טובה מעניקה לנו התחדשות פיזית ומנטלית, וכאשר איכות השינה נפגעת, התפקוד היומיומי מושפע מכך.
ידוע גם שהפרעות השינה הן אחד התסמינים השכיחים של גיל המעבר. ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון משפיעים על מחזורי הערות והשינה ועל איכות השינה שלנו. הירידה ברמות האסטרוגן, המאפיינת את תקופת גיל המעבר, עשויה לגרום לתופעות כגון גלי חום והזעת לילה, מה שעלול להקשות על ההירדמות או להפריע למהלך שינה רציפה לאורך הלילה כולו.
באשר לשאלתך, לצערי אין מזון שיכול לסייע לשינה טובה, במובן הפשוט של המילה. את יכולה לשתות כוס חלב מחומם לפני השינה, לאכול פרוסה עם ממרח שאת אוהבת או דייסת שיבולת שועל. זה אולי יכול לעזור להירדם, אך סביר להניח שלא יחזיר לך את איכות השינה שהייתה לך.
העצה שלי היא אחת: גשי למומחה/מומחית לשינה וקבלי המלצה על טיפול תרופתי שיתאים לך. זה מה שאני עשיתי, כי מבחינתי שינה טובה היא הדבר החשוב ביותר".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button