מה אנחנו בכלל מחפשים בלינקדאין?

אל תשוטטו סתם: 5 כלים לחיפושים יעילים בלינקדאין

למה חשוב שנדע את מי אנחנו מחפשים בלינקדאין ואיך עושים זאת נכון? ד"ר לינקדאין בסדרת מדריכים לפלטפורמה שתעזור לכם למנף את עצמכם בעולם הקריירה והעסקים | כתבה חמישית

פורסם:
קצת מצחיק לדבר על איך לחפש מישהו או משהו ברשת חברתית, נכון? אז בואו נחדד: מה אנחנו בכלל מחפשים בלינקדאין? הו, טוב ששאלתם! יש כמה דברים שנרצה וחשוב שנדע לחפש בלינקדאין. ראשית, חיפוש של אנשים ספציפיים, לפי שם, תפקיד, תעשייה או דרג ניהולי. כמו כן, חברות שאנחנו רוצים לעבוד בהן או להציע להן שירות, קבוצות לפי עניין מסוים ותכנים שרלוונטיים לנו. חשוב להזכיר, פלטפורמת הלינקדאין לא נוצרה בשביל שנכנס לשם במקרה כדי לשוטט, אלא כדי לספק לנו תכנים מוכווני עבודה. לכן, חשוב להבין את השיח הרלוונטי לעולמות שאליהם אנחנו רוצים ושואפים להיכנס. זה בדיוק המקום לעשות זאת.
עוד כתבות במדריך ללינקדאין:

5 כלים לחיפושים נכונים ויעילים

1. שימו לב למגבלת חיפושים
בלינקדאין יש מגבלת חיפושים. כן כן, קראתם נכון, אם אתם מבצעים כארבעה חיפושים בחצי שעה, לינקדאין יכולים להגביל אתכם במתן תוצאות החיפוש ולא לאפשר לכם לראות את כולן במלואן. במצב כזה, הם יכולים לבקש מכם לשדרג למנוי פרימיום, שיאפשר לכם לראות את כל תוצאות החיפושים (שיכולים להגיע לאלפי שקלים בחודש). יש שתי דרכים לעקוף את זה:
  • לעשות מנוי פרימיום לחודש בלבד, מאחר שהחודש הראשון הוא בחינם. אבל חשוב לזכור לבטל את המנוי אחרי חודש כי אם לא תבטלו, תחויבו באופן קבוע וללא התראה.
  • לעקוף את המכסה על ידי חיפוש בוליאני. מה זה אומר? פשוט לחפש בגוגל. למשל להכניס את מילות החיפוש CEO בלינקדאין ישראל. כך, תקבלו את התוצאות שהייתם מקבלים בלינקדאין, מגוגל.
2 צפייה בגלריה
לינקדאין
לינקדאין
בלינקדאין יש מגבלת חיפושים
(צילום: Natee Meepian/shutterstock)
2. מצו את המקסימום מכל חיפוש
כלי נוסף הוא פשוט להתנהל נכון עם החיפושים. למשל, להקציב לעצמכם שניים-שלושה חיפושים ביום. כך לא תעבור את המכסה ולא תידרשו לעשות שום דבר אקטיבי מלבד החיפוש עצמו. מה שכן, חשוב להוציא מכל חיפוש את המקסימום. אם למשל אתם מחפשים אנשים רלוונטיים על מנת לפתח את רשת הקשרים שלכם, מצו את החיפוש עד תום ודפדפו בכל העמודים שהתקבלו, במקום לעבור לחיפוש הבא.
מתברר שיש דרך נכונה לחפש אנשים, חברות או קבוצות בלינקדאין. יש מכסות, יש בקרה, וכדאי לדעת לעשות זאת נכון כדי למקסם כל חיפוש עד תום
3. ערכו תחקיר
אם אתם מתכוונים לחפש משרה רלוונטית או חברה ספציפית, ערכו עליהם חיפוש מקדים. תוכלו ללמוד על אותה חברה, לקרוא עליה, לראות מי עובד בה, אולי אפילו לראות משרות שמפורסמות בה. על מנת לפרסם משרה בלינקדאין צריך לשלם 10 דולר ביום. אם חברה משקיעה משאבים כאלה, אז יכול מאוד להיות שיהיה כתוב גם את שם המגייסת – מידע שיכול לשמש אתכם.
4. חפשו בקבוצות
הרבה תכנים מתפרסמים לא רק בפיד אלא גם בקבוצות וחשוב מאוד להצטרף ולהיות חלק אבל לא פחות חשוב, להבין את החוקים ולפעול לפיהם. בפלטפורמה הזאת קיימות המון קבוצות לפי תחומי עניין: להייטק, סטארטאפים שנועדו לנטוורקינג ולפרסום משרות. חשוב להבין: בקבוצות האלה לא תמיד מאשרים את כולם. למשל, לקבוצות הכי גדולות בישראל יש אינטרסים לא להכניס חברות השמה. בתור מחפשי עבודה אין לכם דאגות מכך, אבל בתור נותני שירותים דווקא כן. מבחינת כתיבת התכנים בקבוצות, כדאי להביא בחשבון שיש להן אינטרס של מוניטין, ולכן חשוב לכתוב ברצינות. בדומה לפייסבוק, מנהל קבוצה תמיד יכול לבחון אם הפוסט מוריד לו את הערך או המקצועיות או להחליט שלא לאשר את הפוסט..
5. חפשו אנשים ספציפיים
הכלי החזק ביותר בשביל למקד את בניית רשת הקשרים שלנו הוא חיפוש של אנשים. יש פילטר שכל מחפשי העבודה ונותני השירותים עובדים אתו שמבוסס על מעגלי חברויות. לכן, חיפוש מפרופיל הלינקדאין שלכם וחיפוש זהה של מישהו אחר, יניבו תוצאות שונות לחלוטין. איך? כי כל חיפוש מראה אנשים שהוא חושב שיש לכם איתם יותר עניין. יש חיפוש שמוגדר לפי מספר מעגלים - מעגל ראשון, שני או שלישי, ואתם יכולים למשל לבקש מהלינקדאין לחפש לכם את האנשים שיש לכם איתם חבר אחד משותף.
הידעת? בפלטפורמת הלינקדאין קיימות לא מעט קבוצות שניתן לפרסם בהן תכנים לחיפושי עבודה או להציע שירותים, לעשות נטוורקינג, ולמעשה לקצר את הדרך להגיע לכמה שיותר אנשים.
תשאלו את ד"ר לינקדאין
המומחה שלכם לפלטפורמה שתעזור לכם למנף את עצמכם בעולם הקריירה והעסקים
אבי צדקהאבי צדקהצילום: אופיר לביא
ד"ר לינקדאין הוא אבי צדקה, מומחה ואחד מחלוצי פלטפורמת לינקדאין. במסגרת המדור הוא יעניק לכם כלים וטיפים חשובים להתמצאות ולמינוף היכולות שלכם ברשת החברתית העסקית הזאת. מוזמנים לפנות אליו במייל: avitzdaka1@gmail.com
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button