שתף קטע נבחר

פוליקר במפגש מדליקי המשואות: "רגיל לשיר, לא לדבר"

14 מתוך 16 מדליקי המשואות נפגשו בהר הרצל עם שרת התרבות מירי רגב. הזמר יהודה פוליקר סיפר: "היה לי מזל שיכולתי לחבר בין אנשי דור שני לשואה". הבמאי אבי נשר: "הישראליות שלי זו לא התעודת זהות שלי, זו המהות שלי"

 

 

 

בהר הרצל שבירושלים נפגשו היום (א') 14 מתוך 16 מדליקי המשואות בטקס המרכזי של יום העצמאות ה-71 עם שרת התרבות והספורט מירי רגב. בהמשך, נחשפו ההכנות לאירוע המרכזי והחזרות ברחבה המרכזית בהר הרצל. כותרתו של הטקס השנה היא "רק בגלל הרוח - מצדיעים לרוח הישראלית".

 

השרה רגב, שעברה וחיבקה כל אחד ואחת מהנוכחים, אמרה בפתח האירוע: "זה טקס שהפך להיות טקס של עמך ישראל, אותם סיפורים של הפסיפס הזה של החברה הישראלית כולה, מזרח ומערב, יהודים ולא יהודים, נשים וגברים". היא התייחסה לאירוע הירי אמש בבית הכנסת של חב"ד בקליפורניה: "אנחנו חווים עוד ועוד אירועי שנאה כנגד יהודים ברחבי העולם. דווקא בשבוע הזה אנחנו מתמודדים עם אנטישמיות גואה ברחבי העולם".

מדליקי משואות  (צילום: יואב דודקביץ')
מדליקי המשואות עם רגב(צילום: יואב דודקביץ')

נוסף לרגב, נשאו דברים כל מדליקי המשואות. אל"מ שי סימן טוב, שנפצע אנושות במבצע צוק איתן, אמר: "נמצאת איתי רעייתי דניאלה, שלה מגיעות הכפיים יותר ממני. נכון שעומדת לי זכות גדולה להשיא משואה אבל גם ביום הזה אני זוכר שהיא לא אישית שלי ואני מייצג עשרות אלפי חיליים חיילות, שעושים ימים כלילות לשמור על משמר מדינת ישראל, גם היום, ואני מזכיר את זה לעצמי ולכולנו".

 

מדליקי משואות  (צילום: יואב דודקביץ')
יהודה פוליקר(צילום: יואב דודקביץ')

מדליקי משואות  (צילום: יואב דודקביץ')
מארי נחמיאס (צילום: יואב דודקביץ')
הזמר והיוצר יהודה פוליקר, דור שני לשואה, אמר: "אני לא רגיל לדבר, אני רגיל לשיר. כשאבי בסוף המלחמה השתחרר מהמחנות והבין שהוא נשאר לבד, היתה לו האופציה, היו לו כמה חברים שאמרו בוא איתנו, אנחנו נוסעים לאמריקה. הוא אמר אני לא נוסע לאמריקה, אני נוסע לארץ, להקים מדינה. מזלי שיכולתי לתוך כל הפלונטר הזה להוציא גם משהו ולחשוף, להוציא את השסתום מעצמי ולחבר הרבה אנשים שהם דור שני שלא דיברו וכן דיברו".

  

אבי נשר, הבמאי והתסריטאי שאיבד את בנו בתאונת פגע וברח לפני פחות משנה, אמר: "אין יום שאני לוקח את המדינה כמובנית מאליה. כשנולדו ילדיי הדבר החשוב לי ביותר היה שהם יגורו בארץ. הישראליות שלי זה לא התעודת זהות שלי, זו המהות שלי".

מדליקי משואות  (צילום: יואב דודקביץ')
מורן סמואל(צילום: יואב דודקביץ')

מדליקי משואות  (צילום: יואב דודקביץ')
אבי נשר(צילום: יואב דודקביץ')

מדליקי משואות  (צילום: יואב דודקביץ')
מירי רגב(צילום: יואב דודקביץ')

 

הספורטאית הפראלימפית מורן סמואל, נשאה דברים מרגשים: "בגיל 24 נאלצתי להתמודד עם שבץ שהותיר אותי עם שיתוק. הייתי סטודנטית לפיזיותרפיה ומצאתי את עצמי במציאות אחרת לגמרי והייתי צריכה כוחות להתמודד. מה שאני משתדלת לעשות זה להשתמש בפלטפורמה שלי כדי להשפיע על הדור הצעיר, על איך אנחנו מתמודדים עם אתגרים בחיים שלנו. אני מאמינה שהדרך שאנחנו מתמודדים בחיים זה לא המה, זה האיך".

 

מדליקי המשואה הנוספים שנבחרו: מארי נחמיאס, ניצולת שואה, אם לשמונה ילדים ששימשה אם אומנת ל-52 ילדים וילדות; ד"ר הודיה אוליאל, שהשלימה לימודי רפואה למרות התמודדות עם שיתוק מוחין; ג'ף פינקלשטיין, נשיא הפדרציה היהודית בעיר פיטסבורג שישיא את משואת התפוצות; גיל שלמה, תלמידת כיתה י"א משדרות; ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת "אנוש"; מנשה זלקה, כדורגלן הפועל חדרה ולוחם בתנחים; ד"ר סלמן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת; מוריס קאהן, פילנתרופ ונשיא עמותת SpaceIL, וכפיר דמרי, אחד משלושת יזמי פרויקט החלל "בראשית" שישיאו משואה משותפת; וכן רחל פרנקל, בת גלים שער ואיריס יפרח, האימהות של שלושת הנערים, נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח שביוני 2014 נחטפו ונרצחו באכזריות בגוש עציון על ידי מחבל חמאס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב דודקביץ'
מדליקי המשואות
צילום: יואב דודקביץ'
מומלצים