מאות מתושבי כפר בדרום הודו הפרו את הסגר המקומי במדינת המחוז קרנאטקה על מנת להשתתף בהלוויה של סוס, שעל פי הדיווחים בתקשורת המקומית נחשב על-ידי התושבים לקדוש.
הדיווחים על התהלוכה ההמונית, שבה הנוכחים עמדו בצפיפות גדולה ולא עטו מסכות ברובם, מגיעים כשברקע התפרצות הקורונה הקשה שחווה הודו כבר שבועות ארוכים, ושכעת נראה שמתפשטת יותר ויותר אל האזורים הכפריים בהודו, שבהם חיה רוב האוכלוסייה הענקית של המדינה.
5 צפייה בגלריה
הלווייה ל סוס ב כפר ב הודו בניגוד להנחיות ה קורונה
הלווייה ל סוס ב כפר ב הודו בניגוד להנחיות ה קורונה
התהלוכה ההמונית. כל הכפר יבודד
5 צפייה בגלריה
הלווייה ל סוס ב כפר ב הודו בניגוד להנחיות ה קורונה
הלווייה ל סוס ב כפר ב הודו בניגוד להנחיות ה קורונה
פרחים על גופת הסוס. נחשב לקדוש
תיעוד של ההלוויה ההמונית מיום ראשון פורסם ברשתות החברתיות, והפך במהרה לוויראלי. לפי הדיווחים בין 400 ל-500 בני אדם – בכפר במחוז בלאגבי שבו חיים רק כ-1,200 איש – התאספו בכיכר ביישוב והניחו זרים על גופת הסוס, לפני שמהמקום יצאה התהלוכה הצפופה. באחד הסרטונים נשמעות זעקות בכי של אישה.
בכלי התקשורת ההודיים דיווחו כי הסוס היה בן 24 ושייך למרכז דתי מקומי. תושבי הכפר האמינו לפי הדיווחים שיש לו יכולות פלאיות, ושחררו אותו לנדוד באזור הכפר מתוך אמונה שבכך יגן עליהם מפני נגיף הקורונה. אחרי שלושה ימים בחופשי, הסוס נמצא מת. לפי אחד הדיווחים, הכפריים פעלו באופן דומה גם בגל הראשון של התפרצות הקורונה, ואז לכאורה איש לא נדבק בנגיף.
במשטרה המקומית הגיבו בחומרה להפרה ההמונית של הסגר המקומי בקרנאטקה, שבמסגרתו אסורות התקהלויות גדולות עד 7 ביולי, לכל הפחות. המשטרה הודיעה כי תבודד את הכפר כולו למשך 14 יום, וכי כעת מבוצעות בדיקות קורונה לתושביו. במקביל, חקירה נפתחה נגד מארגני האירוע.
5 צפייה בגלריה
שריפה של גופות חולי קורונה שמתו ניו דלהי הודו
שריפה של גופות חולי קורונה שמתו ניו דלהי הודו
שורפים גופות של חולי קורונה בניו דלהי. הנגיף מתפשט לכפרים
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
אפר של חולי קורונה שנשרפו ב ניו דלהי הודו
אפר של חולי קורונה שנשרפו ב ניו דלהי הודו
אוספים את האפר של הגופות שנשרפו, בניו דלהי
(צילום: רויטרס)
האירוע מגיע כאמור בצל החשש שהנגיף מתפשט כעת באזורים הכפריים של הודו, שם מערכת הבריאות לקויה הרבה יותר, בעוד בערים הגדולות כמו מומבאי וניו דלהי המצב משתפר בימים האחרונים. הודו מדווחת כעת על ירידה במספר הנדבקים המאובחנים, והבוקר מסרו רשויות הבריאות כי מעט פחות מ-200,000 נדבקים אובחנו ביממה האחרונה, לראשונה מאז אמצע אפריל. עם זאת, ההערכה היא שהנתונים האמיתיים גבוהים בהרבה.
מספר המתים היומי בהודו ממשיך להיות גבוה למדי, וב-24 השעות האחרונות מתו עוד 3,511 חולי קורונה לפי הרשויות. מניין המתים הכולל מפרוץ המגפה עומד כעת על כ-307,000, וגם במקרה הזה ההערכה היא שהמספר האמיתי גבוה הרבה יותר. ברשת BBC דיווחו כי לפי כמה מודלים ייתכן שמספר המתים בפועל הגיע למיליון.
לנתונים הקשים הללו התלוו בשבועות האחרונים מראות מזוויעים של חולים שנחנקים למוות במסדרונות בתי החולים או בהמתנה מחוצה להם, בשל העומס העצום שחוותה מערכת הבריאות במדינה והמחסור בחמצן ובמיטות. גם המשרפות בהודו עבדו יומם ולילה, ובשל העומס העצום של גופות דווח על הקמת משרפות מאולתרות בפארקים.

עדות למשבר המתחולל כעת באזורים הנידחים היא אולי מאות הגופות שצצו לאחרונה בגדות הגנגס במדינת המחוז אוטר פרדאש. גופות רבות אחרות נמצאו קבורות בבורות רדודים בחול שבגדות הנהר. "אנחנו רואים גופות לאורך נהר הגנגס שלא נראה שנספרו במניין המתים מהקורונה, אבל מאוד סביר שמדובר במקרי מוות מהנגיף", אמר לסוכנות הידיעות AFP הביולוג ההודי גאוטם מנון.
להתפרצות הקשה בהודו תרמו במידה רבה אירועים המוניים כמו פסטיבלים דתיים או כנסים פוליטיים שנערכו בשבועות שקדמו להתפרצות, ושבהם לא שמרו כמובן אלפי או רבבות המשתתפים על ריחוק חברתי ועל עטיית מסכות. ביקורת רבה הוטחה בראש הממשלה נרנדרה מודי ובאנשי מפלגת השלטון שלו BJP, על שגם כאשר נתוני התחלואה החלו לנזק הם המשיכו לקיים אירועים המוניים כאלו, ומודי עצמו השתתף בכמה מהם.