כחול לבן איבדה לאחרונה רבים מנכסיה, בראשם שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן, אך השרה פנינה תמנו שטה מתחייבת בריאיון לאולפן ynet: "אני עם בני גנץ, בגלל הערכים שלו ובגלל היושרה שלו. הוא התאבד על הציבור בישראל".
3 צפייה בגלריה
פנינה תמנו שטה בריאיון באולפן
פנינה תמנו שטה בריאיון באולפן
"גדלתי בבית ליכודניק, ואני מתביישת". פנינה תמנו שטה
(צילום: הדר יואביאן)
3 צפייה בגלריה
"נתן לנתניהו הזדמנות בשביל אזרחי ישראל". גנץ
"נתן לנתניהו הזדמנות בשביל אזרחי ישראל". גנץ
"נתן לנתניהו הזדמנות בשביל אזרחי ישראל". גנץ
(צילום: גבריאל בהרליה)
לדברי תמנו שטה, "גנץ רץ עם אנשים מדהימים - מיכאל ביטון, חילי טרופר, מירב כהן ואחרים. אלה אנשים שאי אפשר לבטל אותם, אנשים מדהימים. היו מי שהחליטו לעזוב, והיו מי שהחליטו להישאר. אני ממליצה לא להקל ראש באנשים שנשארו".
היא הוסיפה שגנץ לא מתכוון לפרוש: "ראינו את הנחישות שלו. הוא הכריז שהוא רץ, ואנחנו רצים איתו. אני סומכת על המילה שלו. יכול להיות שיהיו התפתחויות אחרות, אבל אני לא מאמינה שיקרו. יש בזירה הפוליטית מקום לכחול לבן, לסיפור שלה ולערכים שלה. אנחנו מרכז-ממלכתי ואחראי".
לדבריה, "אני נצמדת לגנץ בגלל היושרה שלו, הוא באמת התאבד על הציבור הישראלי. נעשו טעויות בדרך, אי אפשר להגיד שלא, אבל אני חושבת שיש קונצנזוס לגבי הכוונות והמעשים שלו. לאורך זמן, הוא באמת בחר בחברה הישראלית - לפני טובת עצמו ולפני טובת המפלגה".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו על לקראת הבחירות פונה למגזר הערבי: "אני רוצה תמיכה שלכם, חד משמעית"
בנימין נתניהו על לקראת הבחירות פונה למגזר הערבי: "אני רוצה תמיכה שלכם, חד משמעית"
"ניסה לגנוב קרדיט על העלאת יהודי אתיופיה". נתניהו
(צילום: שרון צור)
"הייתה חצי שנה מאוד לא פשוטה", הוסיפה תמנו שטה. "בחרנו להיכנס לממשלת חירום למרות שידענו שזה פוגע בנו ולמרות שידענו שפוליטית זה יכול לעלות לנו ביוקר. גנץ בחר בחברה ובמדינה. לכן, אני בטוחה שיש 200 אלף ויותר בוחרים שרוצים לראות אנשים טובים כמו גנץ בתוך הכנסת. אני מאמינה שנהיה לשון המאזניים, שישה-שבעה מנדטים".
היא הוסיפה שכחול לבן לא תשב שוב עם נתניהו: "ישבתי בממשלה, ראיתי איך הדברים מתנהלים. אני גדלתי בבית ליכודניק, ואני מתביישת. שרים ואנשים מהליכוד התנהלו בטריקים, כאילו מדובר בעסק פרטי, בחוסר אחריות. עשו איתנו משא ומתן על מה שכבר נחתם".
"גמרנו עם נתניהו, שלום ולהתראות. הוא לא ימצא שותף יותר טוב והגון מבני גנץ", הוסיפה. "נתנו לו את ההזדמנות הזו רק בגלל דבר אחד - אזרחי מדינת ישראל ותקופת החירום".
השרה תמנו שטה אמרה גם כי קיבלה הצעות ממפלגות אחרות, אך החליטה ללכת עם גנץ. "זו ההחלטה הערכית שלי", אמרה. "ראיתי איך גנץ מתאבד על הציבור בישראל ועובד 24/7 - גם בתור מי שהוביל את הגוש שלנו בממשלה, וגם בתור שר הביטחון".
כשנשאלה על עליית יהודי אתיופיה האחרונה אמרה: "נתניהו ניסה לגנוב את הקרדיט, אבל הדבר היותר מהותי הוא שביום שישי נחתו כאן קרוב ל-300 עולים במבצע צור ישראל. רק על זה היה שווה להיכנס לממשלה. התרגשתי לשמוע את הסיפורים. למשל, סיפור אחד של שתי נשים, אחיות, שההורים שלהן ואחים שלהן פה כבר 16 שנים וזו פעם ראשונה שהן נוחתות. מבחינתי זו הצלת נפשות, זה שירות הציבור".