פרשת השחיתות באור עקיבא: המשטרה מציעה לאורלי יחזקאל - בעבר מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל - להיות עדת מדינה נגד מקורבה, ראש העיר יעקב אדרי. יחזקאל נעצרה עם יתר המעורבים בפרשה, ונחשבת לדמות מקורבת מאוד לראש העיר.
על פי החשד, היועצת האסטרטגית יחזקאל דאגה לקדם על פי החשד את ענייניהם של לקוחותיה מול עירית אור עקיבא. היא גם זו שעל פי החשד קיבלה שוברי קניות של נזקקים והשתמשה בהם לטובתה ולטובת מקורביה.
1 צפייה בגלריה
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא
ראש העיר אדרי בבית המשפט
(צילום: שאול גולן)
במשטרה בטוחים כי יחזקאל יכולה לקשור את אדרי לחשדות החמורים ואולם בשלב זה היא ממשיכה לדבוק בגרסתה. יחזקאל מלווה את אדרי כבר שנים רבות וקשורה איתו לכל הפרשיות שבהם חשוד גם אדרי.
אדרי, יחזקאל ושני חשודים נוספים נעצרו אתמול כפי שנחשף ב-ynet. השופט גיא אבנון, שהאריך את מעצרו של אדרי בשישה ימים, אמר בהתייחס לראש העיר כי מדובר ב"חשוד בריבוי עבירות של קבלת שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע. מדובר בחקירה הנחקרת זמן רב. חומר החקירה שהובא לעיוני מבסס חשד סביר הקושר החשוד לעבירות המיוחסות לו.
"החשוד שלפניי, בכיר החשודים, הוא זה שעומד לכאורה בראש ההיררכיה העבריינית בגין סדרת מעשים שבוצעו לאורך תקופה ממושכת".
במהלך הדיון אתמול התברר כי החקירה הסמויה נגד ראש העיר מתנהלת כבר שנה. בתחילת הדיון טען נציג יאח"ה פקד איתי בירן כי ראש העיר עומד בליבת החשדות של הפרשה. פרקליטו של ראש העיר עו"ד יחיאל וינרוט ביקש לשחררו למעצר בית, אולם בקשה זו נדחתה.
על פי החשד, העצורים פעלו על מנת לקדם מכרזים והיתרים שבאחריות הרשות המקומית בתמורה ללקיחת טובות הנאה בכסף ושווה כסף, וזאת לכאורה בניגוד לחוק ותוך פגיעה באינטרס הציבורי.
עו"ד משה יוחאי, שמייצג את יחזקאל, אמר אתמול: "מדובר במעצר סרק ושערורייתי שנועד להפעיל לחץ על מרשתי שתמסור עדות מפלילה נגד נבחר ציבור. יודגש כי מרשתי כופרת בכל החשדות ואין לה שום מידע מפליל למסור למשטרת ישראל נגד נבחר הציבור".