ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) לאירוע הביטחוני שנמשך במהלך הלילה בגבול הצפון ואמר: "ישראל רואה בחומרה רבה את הירי לעבר כוחותינו על ידי חיזבאללה. לא נסבול שום תוקפנות נגד אזרחינו ונגיב בעוצמה על כל התקפה נגדנו".
נתניהו, ששוהה בחופשה בצפון עם רעייתו אך קיים במהלך הלילה התייעצויות עם שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים, הוסיף כי "אני מציע לחיזבאללה לא לנסות את כוח המחץ של ישראל. חיזבאללה שוב מסכן את מדינת לבנון בגלל תוקפנותו".
השר גנץ, שביקר בבקו"ם בתל השומר לרגל גיוס חיילים לפיקוד העורף ולחיל האוויר, אמר כי "הלילה נמשכו האתגרים הביטחוניים גם בצפון וגם בדרום. אנחנו נמשיך לפעול להבאת שקט מוחלט בדרומה של הארץ, ובצפון לא ניתן לנסראללה לפגוע לא בחיילינו ולא במדינתנו. נגיב באופן קשה לכל אירוע שיקרה בגבול".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בני גנץ
בנימין נתניהו בני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ
(צילום: אבי מועלם אוליבייה פיטוסי, פלאש90)
2 צפייה בגלריה
תיעוד פצצות התאורה מהצד הלבנוני
תיעוד פצצות התאורה מהצד הלבנוני
תיעוד פצצות התאורה מהצד הלבנוני
בלילה תקפו מסוקי קרב של צה"ל יעדי חיזבאללה בתגובה לירי לעבר עמדה צבאית. מדובר צה"ל נמסר כי היריות נורו לעבר כוח צה"ל שהיה בפעילות מבצעית וכי "במסגרת התקיפה הותקפו עמדות תצפית של ארגון הטרור הנמצאות במרחב הגבול. אין נפגעים לכוחותינו". לאחר כמה שעות הוסרו המגבלות במרחב והתושבים הונחו לחזור לשגרה.
בצה"ל הדגישו כי הפרת ריבונות נוספת מצד חיזבאללה תיענה בתגובה חריפה ומסרו שממשלת לבנון אחראית לנעשה בשטחה. "צה"ל רואה את האירוע בחומרה רבה. כל ניסיון הפרת ריבונותה של מדינת ישראל הינו אירוע חמור", ציינו בדובר צה"ל. "צה"ל ימשיך לשמור על רמת מוכנות גבוהה לשמירה על ריבונות ישראל וביטחון התושבים ככל שיידרש".
אמש ירה צה"ל עשרות פצצות תאורה ועשן באזור מנרה שבגבול לבנון וחסם כבישים בעקבות זיהוי ירי מלבנון על עמדת צה"ל ליד הגבול. נבדקה האפשרות שחוליית מחבלים ירתה משטח לבנון ונמלטה מהמקום. הצבא הנחה את תושבי היישובים יפתח, מנרה, מרגליות, משגב עם ומלכיה להישאר בבתים, ליד ממ"ד או מקלט, והבוקר הסיר את המגבלות.