תביעת לשון הרע נגד יאיר נתניהו, בנו של רה"מ, הוגשה היום (שלישי) לבית משפט השלום בהרצליה. את התביעה הגישו 75 בוגרי קרן וקסנר, בהם פרופסורים ובכירים לשעבר, עקב פרסומים בטוויטר. בין התובעים האלופים במיל' עמוס ידלין ונעם תיבון, פרקליט המדינה לשעבר משה לדור והיועמ"ש לשעבר של השב"כ אלי בכר. הם דורשים מיליון שקל פיצוי.
לפי התביעה, התובעים הם או היו, משרתי ציבור בכירים שלמדו באוניברסיטת הרווארד במימון מלגה מהקרן. לטענתם, נתניהו פרסם פרסומים "לא מקריים שנועדו לקדם את האינטרסים שלו, ולקבע בתודעה הציבורית את בוגרי הקרן כ'חברי כת' נגע רע ופסולים לשירות הציבורי וכמי שמנסים להביא הפיכה שלטונית". נטען שפרסומיו זכו לתפוצה רחבה ופגעו בשמם הטוב. התובעים מציינים כי נבחרו בהליך משותף לנציבות שירות המדינה ושל הקרן.
2 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו
יאיר נתניהו
תביעה במיליון שקל. נתניהו
(צילום: EPA)
2 צפייה בגלריה
ציוצו של יאיר נתניהו בטוויטר
ציוצו של יאיר נתניהו בטוויטר
אחד הציוצים בתביעה
התביעה מתייחסת לשלושה ציוצים ביניהם: "הכירו את הכת הסודית השולטת בחיינו תודה רבה לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ' שמסרב בתוקף לגאול אותנו מהכת המטורללת הזו".
בציוץ אחר, נטען, נתניהו הבן כינה את בוגרי הקרן "כת פדופילים". התביעה מפרטת כי את הציוץ הזה מחק נתניהו הבן והבהיר בציוץ נוסף שהתייחס לג'פרי אפשטיין בלבד (המיליארדר האמריקני שנאשם בעבירות מין חמורות וסחר בנערות, ושם קץ לחייו בתא המעצר במנהטן. ואף הודה בהסדר מקל בתיק קודם).
עוד בין התובעים ראש מח"ש לשעבר אורי כרמל, בכירת הפרקליטות לשעבר אביה אלף, התא"לים במיל' אסף אוריון, אבי ברבר ועודד גור-לביא ואיש התקשורת אלון בן דוד.
מטעם יאיר נתניהו נמסר: "תביעות ההשתקה ההזויות והמגוחכות לא מעלות אפילו פיהוק אצל יאיר".
בהודעת הקרן מיולי נאמר על קשריו לקרן: "תפקידו של אפשטיין היה מוגבל לטיפול במסמכים ובניירת הקשורה בהעברת תמיכתה הכספית של משפחת וקסנר לקרן". בשלושה סעיפים תואר כי "אפשטיין לא ייסד את הקרן ומעולם לא היה מעורב בקביעת מדיניותה, לאפשטיין לא היה כל תפקיד בהובלת הקרן ופעילותה וכי לא הייתה לו מעורבות כלשהי באיתורם, בדיקתם או בחירתם של המשתתפים בתוכניות הקרן באוניברסיטת הרווארד או בכל מקום אחר".