5,399 ישראלים אובחנו מחצות כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-74 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 7.3% - מעט נמוך מאתמול. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (יום ג').
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,738 חולי קורונה, מתוכם 1,078 במצב קשה. 269 חולים מחוברים למכונות הנשמה - שיא חדש מפרוץ המגפה.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 3,756 חולי קורונה, 12 מהם היום. משרד הבריאות עדכן כי ביום שישי האחרון נפטרו 48 חולים. מדובר ביום שבו נפטרו הכי הרבה חולים מאז פרוץ המגפה. השיא הקודם נרשם לפני כשלושה חודשים - 47 חולים ביום.
מתחילת ינואר נפטרו בישראל 412 חולי קורונה. מדובר בממוצע של יותר מ-34 חולים מדי יום. לשם השוואה, בכל חודש דצמבר נפטרו 481 חולי קורונה ובנובמבר 313. השיא נרשם בחודש אוקטובר - אז נפטרו בישראל 957 חולי קורונה - ממוצע של כ-32 נפטרים ביום.
3 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה פיקוד העורף ירושלים
בדיקות קורונה פיקוד העורף ירושלים
בדיקות קורונה במתחם בירושלים
(צילום: EPA)
אתמול נשבר שיא הנדבקים ביום אחד: 9,665 ישראלים אובחנו חיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-129 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 7.6%. מקדם ההדבקה R רשם ירידה קלה בישראל, ועומד היום על 1.19. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס ציינה הערב כי 17% מהחולים הקשים שמאושפזים בבתי החולים הספיקו לקבל מנת חיסון ראשונה.
מוקדם יותר ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו במתחם חיסונים של קופת החולים לאומית באשדוד. בהתייחסו לתחלואת הקורונה שממשיכה להתפשט למרות הסגר השלישי, אמר נתניהו כי "המצב מאוד מדאיג אותנו".
ישראל, לדברי ראש הממשלה, נמצאת כעת ב"מרוץ אדיר בין התפשטות המחלה להפצת החיסונים". נתניהו הוסיף שהסגר "צריך לתת תוצאות חיוביות" בימים הקרובים, וביקש מהישראלים לשמור על הכללים. "זה יקרה רק אם כולנו נשתף פעולה", אמר.
משרד הבריאות הכריז בצהריים כי ממחר יוכלו גם בני 50 ומעלה לקבל חיסון בקופות החולים, אולם למייל האדום של ynet הגיעו פניות של גולשים רבים שטענו כי התקשו לקבוע תור במוקדי הקופות. בביקורו באשדוד הבטיח ראש הממשלה נתניהו כי בישראל "אין מחסור בחיסונים" ואמר כי מדובר ב"בשורה ענקית".
3 צפייה בגלריה
ביקור של בנימין נתניהו בסניף של קופת חולים לאומית באשדוד
ביקור של בנימין נתניהו בסניף של קופת חולים לאומית באשדוד
"אין מחסור בחיסונים". נתניהו במוקד לאומית באשדוד
(צילום: רועי עידן)
לפי הנתונים שפורסמו היום, יותר מ-3,200 מהנדבקים בקורונה שאובחנו אתמול הם מהמגזר החרדי. בסך הכול 34% מהמאובחנים אתמול הם מהחברה החרדית כששיעור החרדים באוכלוסיית ישראל הוא כ-12%.
לפי נתוני משרד הבריאות, שיעור החיוביים בקרב החרדים עמד אתמול על 20.6%, לעומת 7.6% בכל הארץ. בממוצע שבועי שיעור החיוביים ביישובים החרדים עומד על 18.4%, לעומת 7.1% בממוצע הארצי.

למרות התחלואה הגבוהה במגזר החרדי, שיעור המתחסנים ברוב היישובים החרדים נמוך במידה ניכרת מהממוצע בקרב בני 60 ויותר. באלעד התחסנו נכון לאתמול 45% מבני 60 ומעלה, בביתר עילית 39%, בבני ברק 47%, במודיעין עילית 58% וברכסים 64%.
כיוון שהאוכלוסייה החרדית צעירה באופן ניכר מהממוצע הארצי שיעור המתחסנים הכללי נמוך מאוד – באלעד ובביתר עילית הוא עומד על 4%, במודיעין עילית על 3% ובבני ברק שיעור המתחסנים הכללי עומד על 7%.
3 צפייה בגלריה
חיסונים בירושלים
חיסונים בירושלים
מתחסנים בירושלים
(צילום: AFP)
במקביל התפרסמו נתונים על אודות היישובים שבהם שיעור המתחסנים הוא הגבוה ביותר והנמוך ביותר בארץ. בשוהם התחסנו 99% מבני ה-60 ומעלה, בתל מונד 88%, בקריית שמונה 83%, בגני תקווה 82% וכך גם במודיעין-מכבים רעות. מנגד, בלוד התחסנו רק 47% מבני ה-60 ומעלה, בקריית מלאכי גם כן 47%, באור עקיבא 49%, בקריית גת גם כן 49% ובנתיבות התחסנו 50% מבני ה-60 ומעלה המתגוררים ביישוב.
מפילוח נתוני החוזרים מחו"ל שהתגלו בהמשך כחולי קורונה שערך משרד הבריאות, עלה כי 32% מחולי הקורונה שהגיעו מחו"ל בשבועיים האחרונים - שבו מדובאי שבאיחוד האמירויות.
בצמרת הרשימה נמצאות מדינות נוספות שהוגדרו בעבר "אדומות": טורקיה ואוקראינה. בימים אלה כל המדינות מוגדרות אדומות, והחוזרים לארץ נדרשים להיכנס לבידוד ביתי עם חזרתם לארץ, למעט החוזרים מארבע מדינות באפריקה - שהחזרה מהן מחייבת בידוד במלונית.
לפי נתוני משרד הבריאות, בשבועיים האחרונים נמצאו 175 חולי קורונה מאומתים בטיסות לישראל. את צמרת הרשימה תופסת איחוד האמירויות והיעד החם ביותר בחודשיים האחרונים הוא דובאי, שממנו שבו ארצה 54 חולי קורונה מאומתים - שהם 32% מכלל החוזרים.
במשרד הבריאות מעריכים שההדבקות בנגיף בקרב הישראלים שחזרו ארצה משם התרחשו בשטח דובאי, בין היתר מאחר שכחלק מהדרישות לכניסה לדובאי, נדרשים הנוחתים לעבור שתי בדיקות - אחת במדינת המוצא ואחת אחרי הנחיתה בדובאי. לפי ההערכות במשרד הבריאות, הישראלים שנדבקו בדובאי לא שמרו על ההנחיות של עטיית מסכה ושמירת ריחוק חברתי.