אילנה ראדה, אמה של הנערה תאיר שנרצחה בשנת 2006 בקצרין, סיפרה הבוקר (יום א') לאולפן ynet שלא ייחלה דווקא להכרעה הקרובה, בעניין אפשרות קיום משפט חוזר לרומן זדורוב שהורשע ברצח בתה.
פרקליט המדינה החדש עמית איסמן הקים באחרונה צוות של פרקליטים בכירים שלא עסקו בעבר בפרשה, וביקש מהם ללמוד מחדש את התיק ולהכריע אם לקיים משפט חוזר. אם יוחלט שלא לעשות זאת - זדורוב ישוחרר.
ראדה, שנאבקה שנים לחקור מחדש את הרצח, אמרה כי שחרור זדורוב ללא מציאת הרוצח האמיתי, היא לא הדבר שקיוותה לו. "ייחלתי מההתחלה שתיק החקירה יפתח. ישחררו את זדורוב אבל לאף אחד לא יהיה אכפת ממשפחת ראדה ומי רצח את תאיר. שנים רודפים אחרי שר המשפטים, פרקליט המדינה, מי לא, להביא את הראיות שנמצאות בתוך התיק ולא נבדקו, וכמובן שבבתי המשפט אמרו 'טעינו, לא ראינו'".
3 צפייה בגלריה
אילנה ראדה
אילנה ראדה
אילנה ראדה
(צילום: אביהו שפירא)
3 צפייה בגלריה
 קצרין רצח תאיר ראדה
 קצרין רצח תאיר ראדה
תאיר ראדה
ראדה התייחסה לכניסתו לתפקיד של איסמן ואמרה כי היא תולה בו את תקוותה. "אני תקווה שיגיע פרקליט חדש שיביא את אמון הציבור. אמון הציבור לא פחות חשוב. אמון הציבור במערכת המשפטית ובפרקליטות נוטה אל מתחת לקו האפס.
"חוויתי במשך 15 שנים את האכזבות במשפט שהתנהל בצורה הכי בזויה שיכולה להיות. אחר כך חזרנו למשפט החוזר ולאותו בית משפט ולאותו הרכב שופטים. לא חשבתי שדבר כזה יכול לקרות ובטח לא במדינת ישראל", אמרה ראדה.
3 צפייה בגלריה
בקרוב יוכרע האם ישתחרר מהכלא. רומן זדורוב
בקרוב יוכרע האם ישתחרר מהכלא. רומן זדורוב
בקרוב יוכרע האם ישתחרר מהכלא. רומן זדורוב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ראדה מתחה ביקורת על ההתנהלות במשך השנים והזכירה את נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת לשעבר, יצחק כהן. "הוא אדם מואשם ועבריין ונתנו לו לנהל משפט. באותו הזמן הפרקליטות קיבלה ביקורת חריפה, גם על הרצח של תאיר ועל ההתנהלות שלו, וניסו להשתיק פיות ולא נותנים לאף אחד לערער. והגענו לעליון...".
על השאלה אם תחוש הקלה אם זדורוב ישוחרר, השיבה: "לא. בעיניי יש רוצח או רוצחת שמסתובבים חופשי. הם לא מתכוונים להוכיח שהוא הרוצח באמת ומבחינת הציבור שמאמין שזדורוב הרוצח - אז משחררים רוצח, ומצד שני אם אין ראיות וישחררו אותו, אז מי הרוצחים האמיתיים? מדינת ישראל לתפארת", היא סיכמה בעצב.