הלחץ הבינלאומי על ישראל להסכים להפסקת אש גבר היום (ד') משמעותית, עם אזהרה מצד מוסקבה מפני פגיעה נוספת באזרחים בעזה וקריאה משותפת מצד מנהיגי מצרים, צרפת וירדן להגיע לרגיעה באופן "מיידי". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נמנע עדיין מלהצטרף לקריאות הללו, וראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר כי אינו יכול לתת לוח זמנים ברור להפסקת אש.
העובדה שנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי לקח חלק בקריאה לסיום מיידי של הלחימה חשובה, מכיוון שקהיר היא המתווכת הראשית במאמצים להגיע לרגיעה. רשת "אל-ערבייה" הסעודית דיווחה אמש כי מצרים הציעה לישראל ולפלגים הפלסטיניים בעזה רגיעה ממחר בשעה 06:00. אחר הצהריים אמר גורם ביטחוני במצרים לסוכנות הידיעות רויטרס כי עקרונית כבר הושגה הסכמה על הפסקת אש, וכי למרות ההכחשות הפומביות המשא ומתן על פרטי הרגיעה נמשך. בשטח נמשכות בינתיים תקיפות צה"ל בעזה, ומנגד נורים שוב ושוב מטחי רקטות ופצמ"רים לשטחי ישראל.
4 צפייה בגלריה
פוטין מזהיר, מנהיגי ירדן, מצרים וצרפת קוראים להחלטה על הפסקת אש במועצת הביטחון
פוטין מזהיר, מנהיגי ירדן, מצרים וצרפת קוראים להחלטה על הפסקת אש במועצת הביטחון
פוטין מזהיר, מנהיגי ירדן, מצרים וצרפת קוראים להחלטה על הפסקת אש במועצת הביטחון
(צילום: מארק ישראל סלם, EPA,AFP)
4 צפייה בגלריה
ירי ארטילרי של צה"ל על עזה
ירי ארטילרי של צה"ל על עזה
ירי ארטילרי לעזה. נתניהו: "לא עומדים עם סטופר"
(צילום: AFP)

במקביל, גורם צבאי בכיר בישראל אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל בוחנת כעת את התנאים להפסקת אש, ביומו העשירי של מבצע "שומר החומות". הגורם אמר לעיתון האמריקני כי ישראל מעוניינת בהסכם שבמסגרתו יופעל לחץ בינלאומי על חמאס, כזה שיקשה עליו לבנות מחדש את כוחו הצבאי, ויכלול גם את החזרת גופותיהם של החיילים אורון שאול והדר גולדין. עם זאת, הגורם הבהיר כי צה"ל מוכן להמשיך בלחימה: "אנחנו בוחנים אם ההישגים מספיקים כדי להעביר את המסר לחמאס. אנחנו יכולים להמשיך עוד ימים, עוד שבועות. יש לנו בנק טוב מאוד של מטרות".
את האזהרה הרוסית העביר גורם בכיר במוסקבה לשגריר הישראלי ברוסיה, ובמסגרתה נאמר לירושלים כי כל פעולה שתביא להגדלת מספר הנפגעים האזרחיים ברצועת עזה "אינה מקובלת". במקביל פרסמו נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ומלך ירדן עבדאללה הודעה משותפת שבה קראו כאמור לצדדים השונים "להסכים מיד להפסקת אש", והביעו תמיכה בהשגת הרגיעה באמצעות החלטה במועצת הביטחון של האו"ם.
4 צפייה בגלריה
יירוטים באשקלון
יירוטים באשקלון
יירוטים בשמי אשקלון, אחר הצהריים
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
נפילה אשדוד
נפילה אשדוד
זירת נפילה של רקטה באשדוד, באחד המטחים היום
"שלושת המנהיגים הדגישו את הדחיפות שבמתן מענה לגורמים שבהם נעוצים שורשי הסכסוך הישראלי-פלסטיני, באמצעות חידוש שיחות אפקטיביות במטרה להשיג שלום צודק ובר-קיימא", נכתב בהודעה שפרסמו המנהיגים, אחרי שיחה משותפת שערכו אתמול. "שלושת המנהיגים הדגישו שפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני על בסיס פתרון שתי המדינות עודנו הכרחי עבור שלום כולל באזור".
מנהיגי צרפת, מצרים וירדן קראו בנוסף למתן סיוע מיידי לרצועת עזה, בצל המשבר ההומניטרי שמתחולל שם כעת. שלושת המנהיגים קראו לאשר "חבילה כוללת" כדי לסייע לאוכלוסייה האזרחית בעזה.

בינתיים, בישראל ממשיכים להימנע מלהתחייב למועד ברור של הפסקת אש, אף שכבר זמן מה רומזים בירושלים כי זו צפויה להגיע כבר השבוע. במפגש שערך מוקדם יותר היום נתניהו עם דיפלומטים זרים הוא התייחס לסוגיה: "אנחנו לא עומדים עם סטופר. אנחנו רוצים להשיג את מטרות המבצע. מבצעים קודמים ארכו זמן רב יותר ולכן בלתי אפשרי לקבוע לוח זמנים".
בתדרוך שנערך בקריה בתל אביב השתתפו כ-70 שגרירים ודיפלומטים זרים. נתניהו, שדיבר לצד שר החוץ גבי אשכנזי, ניסה לענות במהלכו לביקורת הגוברת בעולם על הפגיעה הלא-מכוונת באזרחים בעזה במהלך המבצע. הוא אמר כי ישראל עושה "מאמצים חסרי תקדים כדי למנוע פגיעה באזרחים", וציין את העובדה שבכל הבניינים רבי-הקומות שצה"ל מוטט אף אדם לא נהרג, בזכות נוהל "הקש בגג".
נתניהו הוסיף: "יש ממש עיר מתחת לעזה שמשם משגרים את הטילים. אנחנו מנסים לפגוע באלה שפוגעים בנו, אין צבא אחר בעולם שמונע פגיעה בחפים מפשע כמו צה"ל. לבקר את ישראל על כך זה אבסורד, זאת טיפשות שרק מגבירה את הטרור". הוא הציג בנוסף סרטונים שמראים תקיפות שנעצרו בזמן אמת בשל חשש מהימצאות ילדים או בלתי-מעורבים סמוך למטרות. בסרטון אחר שהציג נראו פיצוצי משנה באחד מיעדי התקיפה בעזה, ונתניהו הסביר כי הפיצוץ הראשון אמנם נגרם מטילים של חיל האוויר, אך סדרת הפיצוצים לאחר מכן נבעה מחומרי נפץ שהוסתרו במקום.