בית משפט השלום באשקלון הורה בצהריים (יום ב') לשחרר למעצר בית את פנינה ממן, מנהלת מלון "הים האדום" באילת, הניצבת במוקד פרשת האונס הקבוצתי של נערה בת 16. מעצרו של אחד העצורים הבגירים תושב חדרה הוארך היום עד יום חמישי.
3 צפייה בגלריה
פנינה ממן, מנכ"לית מלון הים האדום באילת
פנינה ממן, מנכ"לית מלון הים האדום באילת
פנינה ממן, מנכ"לית מלון הים האדום באילת
(צילום: יוסי דוס-סנטוס)

בדיון בהארכת מעצרה, אמרה ממן שנפלה בעצמה קורבן לאונס כשהייתה בת 14. במקביל, הודיעה המשטרה כי עיכבה לחקירה שני נערים נוספים בחשד למעורבות באירוע. בסך הכול נעצרו 11 חשודים.
החשדות המיוחסים למנהלת הם אי-מניעת פשע ושיבוש הליכי חקירה. במשטרה טענו שהיא נכחה במלון בזמן האונס.
שופטת בית משפט השלום באשקלון סבין כהן קבעה כי "מתארחים במלון צעירים שלעיתים שותים אלכוהול, מקימים רעש וככל הנראה יש אירועים בלתי מוסריים. סביר שהמנהלת העריכה שמתרחשים בחדר אירועים לא מוסריים, אבל לא ניתן לייחס לה ידיעה או אפילו חשד לכך שמתרחש בחדר אונס קבוצתי".


נציגת המשטרה בדיון שהתקיים בבית משפט השלום באשקלון אמרה: "היא לא מנעה פשע חמור. היא הייתה בסמוך לאירוע. עצימת עיניים. בזמן ששיתפה פעולה בחקירה, היא גם שיבשה אותה ואז החליטה שהיא שומרת על זכות השתיקה. יש שיבוש הליכי חקירה ברף הגבוה. אי אפשר להתעלם מהנוכחות שלה באירוע. היא הייתה במקום העבירה".


אתמול נעצרו שבעה נערים נוספים בחשד למעורבות באונס. השבעה, תושבי הדרום, הועברו להמשך חקירה של צוות החקירה המיוחד שהוקם במרחב לכיש.
פרקליטתה של הנערה, עו"ד שני מורן, אמרה בריאיון לאולפן ynet, כי היא מוכנה לעימות עם החשודים: "היא תשתף פעולה בכל מה שצריך, ומוכנה לעמוד מולם בעימות. גרסתה חזקה. המספר 30 לא הגיע ממנה, אלא מאחד החשודים. היא ידעה לקשור מעורבים מסוימים לאירוע ומסרה ראיות למשטרה".
3 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון "הים האדום" באילת
(צילום: חיים דוד)
היא הוסיפה: "הנערה עצמה הייתה בתוך החדר ולא ראתה אם היה 'תור'. זה אחד מהדברים שהגיעו מהחשוד. החברה שלה שהגיעה למקום ראתה התגודדות. כשהדברים ייחשפו - לא יהיה ספק לגבי אמינותה".
הפרקליטה הבהירה: "אין קשר בין הסרטונים להגשת התלונה. זו טענה מגוחכת. יש רצון חולני של הציבור לראות את הסרטונים האלה. בעצמי העברתי למשטרה צילומי מסך של אנשים שניסו להעביר פרטים של המתלוננת. האחריות המלאה היא אך ורק של החשודים באירוע, אין חוק נגד שתיית אלכוהול".
על מצבה האישי של הנערה אמרה: "מצבה הנפשי קשה. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם עירית אשקלון. היא לא מאוימת, אם זה יקרה נגיש תלונה מסודרת. לא יודעת מאין הגיעו הדיווחים. עוד מוקדם להעריך אם היא תהיה מסוגלת לחזור לשנת הלימודים".