המשטרה עצרה אמש (שני) פלסטיני ששהה בישראל בניגוד לחוק, החשוד במעורבות בניסיון גניבת רכבו של אריה שיף מערד הנאשם בהמתה בקלות דעת של מוחמד אלאטרש. החשוד, בן 24 מהכפר יאטה, נעצר במהלך פעילות מבצעית של שוטרי תחנת ערד יחד עם לוחמי יס"מ ממרחב נגב בצומת שוקת.
יחד עם החשוד היה גם צעיר בן 24 מתל שבע, שנעצר בחשד שהסיע שוהה בלתי חוקי. מעצרו של הנהג הוארך בשלושה ימים, והוא חשוד גם בזיוף סימני הזיהוי של רכבו. למרות שחלפו כמעט חודשיים מאותו לילה דרמטי - החשוד השלישי שהיה בזירה עדיין לא נתפס.
2 צפייה בגלריה
זירת הירי בערד
זירת הירי בערד
זירת הירי בערד
(צילום: הרצל יוסף)
עורכי דינו של שיף, ששי גז ועידן שני, אמרו כי "אנו מתפלאים שרק עכשיו הוא נעצר ולקח למשטרה כל כך הרבה זמן להגיע למעצר, אך לא מצפים שיאמר את האמת: למרשנו לא הייתה ברירה אלא לפעול כפי שפעל. זה היה לילה. שלושה רעולי פנים שהגיעו לגנוב רכוש".
2 צפייה בגלריה
אריה שיף
אריה שיף
אריה שיף
(צילום: רועי עידן )
בשבוע שעבר בית המשפט התיר לפרסם את הסרטון מהלילה הדרמטי מחוץ לביתו של שיף לבקשת ynet. בסרטון נראה רכב הפורצים מגיע למקום, וממנו יורד מוחמד אלאטרש ואדם נוסף. לאחר כ-38 שניות נפתחת דלת הקרוואן שבו ישנו אריה שיף ואשתו, ושיף יוצא מצויד באקדחו האישי ועוצר מול הרכב ובו אלאטרש - שמתחיל בנסיעה. בשלב הזה, לפי התיעוד, שיף ירה לעברו מכיוון מושב הנוסע הקדמי.
ראדי אלאטרש, אחיו של מוחמד סלאם אלאטרש שנורה למוות באותו לילה, אמר שלשום בראיון לאולפן ynet כי "כל העולם ראה את הסרטון. הוא אפילו לא סיכן את חייו. הוא (שיף) יכול היה להתקשר למשטרה. יש ביטוח לרכב. במקום לקחת נשק, תתקשר למשטרה".