ראדי אלאטרש, אחיו של מוחמד סלאם אלאטרש שנורה למוות בידי אריה שיף כשניסה לפרוץ לרכבו בערד, התייחס היום (ראשון) לתיעוד הדרמטי מהירי שהותר לפרסום לבקשת ynet. "זה מזעזע", אמר ראדי. "אסור לבן אדם שיש לו נשק לקחת את החוק לידיים. יש חוק".
-מצד שני, רבים מסתכלים על התמונות ואומרים, כמובן, זו טרגדיה. אבל מצד שני האיש הלך לגנוב, לא בפעם הראשונה כנראה, את אותו האוטו, בביתו של שיף, בנכס הפרטי שלו. יש פה סיטואציה מורכבת. "בשביל גנב יש משטרה, יש בית משפט גם".
4 צפייה בגלריה
מרואיין: ראדי אל-אטרש, אחיו של מוחמד אל-אטרש
מרואיין: ראדי אל-אטרש, אחיו של מוחמד אל-אטרש
ראדי אלאטרש
(צילום: אבי חי)

-אתה חושב שאריה שיף רצה להרוג את אחיך או רק לפצוע אותו, לעצור אותו, להפחיד אותו? "כל העולם רואה את הסרטון, הוא אפילו לא סיכן את חייו. תסתכל בסרטון מתי הוא יצא מהקרוון שלו, להגיע לרכב. הוא הלך למקום, לקח את הנשק והלך לרכב, ואז ירה במוחמד, נכון? הוא יכול היה להתקשר למשטרה, יש ביטוח לרכב, למה נכנסת לסיפור הזה? במקום לקחת נשק, תתקשר למשטרה".
אבל המשטרה לא שם. "המשטרה תגיע בתוך שתי דקות, תאמין לי".
בהקשר לצעדים משפטיים עתידיים שבכוונת המשפחה לנקוט, אמר אלאטרש כי "יש לי עורך דין שמטפל בתיק הזה. יש בית משפט ובית המשפט יקבע מה העונש, צריך עונש מלא".
4 צפייה בגלריה
מוחמד אלאטרש - זירת הירי
מוחמד אלאטרש - זירת הירי
מוחמד אלאטרש וזירת הירי
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
רגע הירי
רגע הירי
רגע הירי כפי שתועד במצלמות
-אתה רוצה שהוא יישב בכלא? "יש שופטים, השופטים יחליטו בדיוק על התיק הזה. לא צריכים שכל בן שיש לו נשק ייקח את החוק לידיים".
ראדי נשאל מה היה עושה לו היה במצבו של אריה שיף שירה באחיו. "אני לא מוכן להרוג בן אדם בשביל רכב או רכוש או משהו. אני לא מוכן. אחרת כל אחד היה הורג".
ביום חמישי בית המשפט התיר כאמור לפרסם את התיעוד שבו נראה אריה שיף יורה למוות בסוף נובמבר האחרון בפורץ לרכבו, מוחמד אלאטרש. הסרטון הותר לפרסום עם הגשת כתב האישום נגד שיף בגין המתה בקלות דעת. העונש המרבי על עבירה זו עומד על 12 שנות מאסר.

בסרטון נראה רכב הפורצים מגיע למקום, וממנו יורד מוחמד אלאטרש ואדם נוסף. לאחר כ-38 שניות נפתחת דלת הקרוואן שבו ישנו שיף ואשתו. שיף נראה יוצא מצויד באקדחו האישי ועוצר מול הרכב ובו אלאטרש - שמתחיל בנסיעה. בשלב הזה, לפי התיעוד, שיף יורה לעברו מכיוון מושב הנוסע הקדמי.
במקביל, נהג רכב הפורצים פותח במנוסה והפורץ השלישי קופץ לרכב בעת ששיף יורה לעבר המכונית. אחד הקליעים פגע בראשו של אלאטרש - ובתיעוד נראה הרכב ממשיך בנסיעה. לאחר מכן נראה שיף כשהוא צועד בחזרה לקרוואן.
4 צפייה בגלריה
אריה שיף
אריה שיף
אריה שיף בבית המשפט
(צילום: רועי עידן )
בקרבת שיף ביקשו להסביר כי הסרטון מראה את מצוקתו של שיף, שהתעורר באמצע הלילה לשמע קולות פריצה לרכבו. בנו של שיף, בן, ביקש להסביר את סרטון הירי של אביו: "רואים את הרכב נוסע תוך כדי הירי. הוא (אלאטרש) סגר את הדלת תוך כדי הירייה. רואים אדם בן 70 יחף עם קורי שינה. רואים את הגנב. אבא שלי צעק עליו. הגנב בחר לסגור את הדלת והתחיל את הנסיעה. הסרטון מדבר בעד עצמו. אני רואה אירוע מלחיץ ומורכב שנגמר בצורה טרגית ולא מכוונת. הוא הרים יד בלי לכוון. סחיטת ההדק אירעה בלי לכוון".
מוחמד אלאטרש היה בעל עבר פלילי עשיר בעבירות רכוש, התפרצות לרכב והתפרצויות לדירה. הוא הורשע בעבר גם באיומים ברצח על בת הזוג שלו, ונעצר אשתקד בחשד לתקיפת אשתו. אלאטרש ריצה עונשי מאסר פעמיים בעברו. בשנת 2017 נגזרו עליו שבעה חודשי מאסר בגין איומים על בת זוגו, ובשנת 2012 נגזרה עליו שנת מאסר במסגרת הסדר טיעון שבמסגרתו אוחדו כמה תיקי עבירות רכוש שהיו לו. במסגרת העונש שקיבל, אלאטרש התחייב גם שלא לבצע עבירות רכוש כמו אלה שבהן הורשע.