4 צפייה בגלריה
מארי טראמפ. "רמאות אינה רק עסק משפחתי, זו דרך חיים"
מארי טראמפ. "רמאות אינה רק עסק משפחתי, זו דרך חיים"
מארי טראמפ. "רמאות אינה רק עסק משפחתי, זו דרך חיים"
מארי טראמפ, אחייניתו של דונלד טראמפ, הגישה אתמול (ה') עתירה נגד נשיא ארה"ב, בטענה שהוא ושני בני משפחה נוספים רימו אותה כשהייתה נערה והצליחו לגנוב ממנה עשרות מיליוני דולרים שלהם הייתה זכאית לכאורה מהירושה של סבה – אביו של הנשיא – פרד טראמפ.
את התביעה הגישה מארי טראמפ בבית משפט במנהטן והיא מופנית נגד הנשיא, אחותו מריאן טראמפ בארי וכלפי עיזבונו של האח המנוח רוברט טראמפ, שהלך לעולמו באוגוסט השנה. בתביעה שלה היא דורשת פיצויים בסכום שלא ננקב, וטוענת שהשלושה פעלו יחד בסתר וב"קונספירציה", על מנת להשתלט על החלק שלה ושל אחיה בירושה. "הונאה לא הייתה רק העסק המשפחתי – היא הייתה דרך חיים", נכתב בתביעה.
4 צפייה בגלריה
משפחת טראמפ
משפחת טראמפ
משפחת טראמפ. זיופים ותכסיסים
(צילום: AP)
מארי טראמפ, פסיכולוגית מוסמכת בת 55, הייתה האדם הראשון במשפחת טראמפ ששבר את קשר השתיקה שלכאורה קיים סביב הנשיא במשפחתו, וגילתה סודות-כביכול מעברו בספרה שיצא ביולי השנה. בתביעה שהגישה אתמול חזרה מארי טראמפ על כמה מהטענות שהעלתה בספר, "יותר מדי ולעולם לא מספיק: כך יצרה משפחתי את האיש המסוכן בעולם".
טראמפ היא בתו של פרדי ג'וניור, שהלך לעולמו מהתקף לב ב-1981, בגיל 41, אחרי שנים של התמכרות לאלכוהול. היא הייתה אז בת 16, ויחד עם אחיה, פרד טראמפ השלישי, היא ירשה את הזכויות שהיו לו באימפריית הנדל"ן שאותה הקים סבה, פרד ג'וניור.
4 צפייה בגלריה
טראמפ עם אביו פרד. "הרסו את אבא שלי"
טראמפ עם אביו פרד. "הרסו את אבא שלי"
טראמפ עם אביו פרד. "הרסו את אבא שלי"
בתביעה שלה היא טוענת שדונלד טראמפ ואחיו – מריאן ורוברט – הציגו עצמם כמי שבאים להגן עליה ועל אחיה, אך בחשאי פעלו להשתלט על החלק שלה ושל אחיה בעסק המשפחתי, שכלל בין היתר מאות דירות בניו יורק.
לפי התביעה, הניסיונות הללו החלו עוד לפני שפרד טראמפ הלך לעולמו ב-1999. בין היתר היא טוענת בתביעה שב-1991, כאשר פרד טראמפ סבל מאלצהיימר, פנה טראמפ לעורך דינו כדי להוסיף נספח לצוואה שיעניק לו שליטה מוחלטת על עיזבונו העתידי של אביו. עורך הדין סירב לכך, אך בהמשך, לפי התביעה, האחות מריאן "סיימה את העבודה". נטען כי השיגה צוואה חדשה שבה מונו שלושת האחים – דונלד, מריאן ורוברט – לאפוטרופוסים של עיזבון אביהם.
לאחר שפרד טראמפ הלך לעולמו, נטען, דונלד טראמפ ואחיו "הגדילו את הלחץ" עליה להסכים לפשרה, ולטענתה עשו זאת בצורה אכזרית למדי: הם איימו לפגוע בביטוח הבריאות של התינוק החולה של אחיה, פרד טראמפ השלישי. בנו נולד שעות ספורות לאחר הלווייתו של פרד טראמפ, והוא סבל מפרכוסים ואובחן בהמשך כחולה בשיתוק מוחין.

לפי התביעה, לצד הלחץ הזה, דונלד טראמפ והאחים סיפקו מסמכים פיננסיים מזויפים שהפחיתו את ערכו האמיתי של החלק שלו היו זכאים לכאורה מארי ואחיה, וקבעו אותו על סכום של כ-30 מיליון דולר. "במציאות, ערכו של החלק של מארי היה שווה עשרות מיליוני דולרים יותר ממה שהמשיבים הציגו לה וממה שהיא קיבלה". עורכי דינה אמרו שבעקבות הסכם חשאיות שעליו חתמה עם בני משפחתה, לא ניתן לנקוב בסכום המדויק.
עוד טוענת מארי כי אחת הסיבות לכך שדונלד טראמפ פעל נגדה הייתה שהוא "לא חיבב אותה". לתביעה היא צירפה ציוץ של הנשיא, שנכתב לאחר פרסום הספר שלה, ובו הוא טוען כי "כל חייה היא הייתה מנודה, דחויה ונלעגת". בציוץ אחר שמוזכר בתביעה כותב טראמפ כי סבה "לא היה יכול לסבול אותה".
בספר שלה, נזכיר, טוענת בין היתר מארי טראמפ שאביה, פרדי, סבל מהתעללות מידי אביו פרד ואחיו דונלד. "דונלד – בהובלת סבא שלי ותוך שותפות-לפשע, שתיקה ואדישות מצד שאר אחיו – הרס את אבא שלי", היא כותבת. לעתים, כך היא טוענת בספרה, היה הסב אכזרי כל כך עד שהיה מסוגל לצעוק על אביה "דונלד שווה פי 10 ממך" כשעובדים אחרים הסתכלו עליהם.
4 צפייה בגלריה
 "יותר מדי ולעולם לא מספיק: כך יצרה משפחתי את האיש המסוכן בעולם". ספרה של מארי טראמפ
 "יותר מדי ולעולם לא מספיק: כך יצרה משפחתי את האיש המסוכן בעולם". ספרה של מארי טראמפ
"יותר מדי ולעולם לא מספיק: כך יצרה משפחתי את האיש המסוכן בעולם". ספרה של מארי טראמפ
מאז פרסום הספר שלה בחודש יולי, מארי פועלת רבות כדי לקדמו. היא אף פרסמה קטעים מהקלטות של שיחות שלה עם אחותו של טראמפ, מריאן (שגם אותה כאמור היא תובעת), ובהם נשמעת השופטת הפדרלית לשעבר אומרת שלנשיא "אין שום ערכים".
את העתירה הגישה מארי טראמפ רק עתה, כך היא מסבירה, כיוון שלמדה על שיטות ההונאה-לכאורה שבהן השתמש טראמפ כדי להעשיר את עצמו, בתחקיר נרחב שפרסם עליו העיתון "ניו יורק טיימס". בתחקיר מתואר גם כיצד הנשיא ואחיו ירשו הון עתק.
בהודעה שמסרה אתמול אמרה מארי טראמפ: "לאחרונה למדתי שבמקום להגן עליי, הם בגדו בי בכך שעבדו יחד בסתר כדי לגנוב ממני, באמצעות אמירת שקר אחרי שקר על ערכו של מה שירשתי, ובכך שגרמו לי במרמה לוותר על כולו בתמורה לחלקיק מהערך האמיתי שלו".
עורך דינו האישי של הנשיא טראמפ, ג'יי סקולו, לא הגיב לבקשה של סוכנות הידיעות רויטרס לתגובה. דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, אמרה: "ההונאה היחידה פה הייתה כשמארי טראמפ הקליטה את אחת מקרובות משפחתה".
פורסם לראשונה: 22:02, 24.09.20