3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן במסיבת עיתונאים בבית הלבן
ג'ו ביידן במסיבת עיתונאים בבית הלבן
"פתרון שתי המדינות הוא היחיד". ג'ו ביידן בבית הלבן
(צילום: רויטרס)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום (שבת) כי הוא מתפלל שהפסקת האש בין ישראל לחמאס תחזיק מעמד, והוסיף כי המפלגה הדמוקרטית עדיין תומכת בישראל.
ביידן התייחס להפסקת האש במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן עם נשיא דרום קוריאה מון ג'יאה-אין, בתום ביקורו של האחרון. ביידן אמר כי אין כל שינוי במחויבותו לביטחון ישראל, אך התעקש כי פתרון שתי המדינות הוא התשובה היחידה לסכסוך.
3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן במסיבת עיתונאים בבית הלבן
ג'ו ביידן במסיבת עיתונאים בבית הלבן
"מאמין שנתניהו ישמור על הפסקת האש". ביידן עם נשיא דרום קוריאה
(צילום: רויטרס)

נשיא ארה"ב גם התחייב לחבילת סיוע גדולה לשיקום עזה יחד עם מדינות נוספות. הוא אמר כי הסיוע לאזור יתואם עם הרשות הפלסטינית כדי להבטיח שחמאס לא יוכל לבנות מחדש את הארסנל הצבאי שלו.
הנשיא האמריקני סירב לדון בתוכן שיחותיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ימי הלחימה בעזה, אך אמר כי הוא מאמין שנתניהו ישמור על הפסקת האש. "אני מתפלל שהפסקת האש הזו תחזיק מעמד. ביבי נתניהו נתן לי את מילתו - הוא מעולם לא הפר אותה כלפיי בעבר".
3 צפייה בגלריה
ההרס בעזה לאחר הפסקת האש
ההרס בעזה לאחר הפסקת האש
הנשיא הבטיח לסייע. ההרס בעזה
(צילום: AFP)
ביידן גם התייחס לחילוקי הדעות הבולטים במפלגה הדמוקרטית בנוגע למדיניות כלפי ישראל בכלל ובנוגע למערכה בעזה בפרט. "המפלגה שלי עדיין תומכת בישראל", אמר הנשיא. "בואו נבהיר כאן משהו. כל עוד באזור לא יגידו באופן חד-משמעי שהם מכירים בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית עצמאית - לא יהיה שלום".
מוקדם יותר שוחח בטלפון מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בהודעת מחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי השניים שוחחו על צעדים להבטיח כי הפסקת האש תחזיק מעמד.
הפסקת האש בין ישראל לחמאס נותרה בינתיים יציבה מאז נכנסה לתוקף, בלילה שבין חמישי לשישי. העימות כלל 11 ימי לחימה, 12 הרוגים בצד הישראלי, 232 הרוגים בצד העזתי, שלושה רבי-קומות שהושמדו וכ-4,000 רקטות שנורו לעבר ישראל. הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את הפסקת מבצע "שומר החומות" פה אחד, אחרי דיון שנמשך כמעט שלוש שעות.
בישראל ובעולם גוברים כעת המגעים בנוגע למאמצי השיקום של רצועת עזה. גם אפשרות של הסדרה ארוכת טווח מול חמאס נשקלת כעת, אם כי הגורמים המעורבים מביעים ברובם פסימיות בנוגע להסכמים מעבר להבנות מצומצמות יחסית.