1 צפייה בגלריה
יגאל עמיר בבית המשפט
יגאל עמיר בבית המשפט
העתירה נדחתה. יגאל עמיר בבית המשפט, ארכיון
(צילום: שאול גולן)
המדינה מבקשת לדחות את עתירתו של האסיר יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין, שהגיש בספטמבר בקשה לצאת מהכלא לרגל בר המצווה של בנו שתקיים החודש. לאחר שסורב בידי שירות בתי הסוהר, עמיר עתר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע והדיון בעניינו יתקיים מחר.
פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (שלישי) לבית המשפט את תגובתה לעתירה, ולפיה יש לדחות אותה "משיקולי ביטחון ושלום הציבור".
"לעמדת המדינה, ההחלטה לדחות את בקשת העותר להוצאתו לחופשה או להוצאתו בליווי לרגל בר המצווה של בנו, התקבלה על רקע שיקולים ענייניים ורלוונטיים, לרבות ובעיקר משיקולי ביטחון המדינה ושלום הציבור על כלל היבטיהם, ועל כן יש לדחות את העתירה", צוין בהודעת הפרקליטות.
"חופשה היא טובת הנאה ולא זכות מוקנית", נכתב עוד, "והענקתה נתונה לשיקול דעתן של הרשויות המוסמכות בשירות בתי הסוהר". בפרקליטות פירטו כי בחודש אוגוסט 2019 שללו מעמיר שיחות טלפון על רקע שימוש בו בניגוד לכללים וקיום פעילות פוליטית.
עמיר, שמרצה את עונשו בכלא אשל, פנה כמה פעמים במהלך 25 שנות מאסרו בבקשות לחופשה, בהן גם לחגיגות יום ההולדת של בנו, אך עד היום בקשותיו מעולם לא אושרו.
חטיבת המודיעין בשב"ס מתנגדת להוצאתו של עמיר לחופשה, בין היתר על רקע מידע חסוי הנוגע לקשריו עם עבריינים פליליים.
בעתירה שהוא הגיש נכתב כי הוא מבקש להשתחרר לכמה שעות תחת כל תנאי ששב"כ יראה לנכון. עורכת דינו, רוית מחובר, טענה כי שירות הביטחון הכללי קבע כבר לפני כמה שנים שעמיר אינו מסוכן למדינה - בשונה ממה שנטען לאחרונה מצד שב"כ, שלפיהם "עדיין נשקפת ממנו סכנה".
בחוות הדעת של שב"כ, שהוצגה בעבר וצורפה לתיק העתירה, צוין כי "קיים סיכון ביטחוני של ממש מקשר בלתי מפוקח של עמיר עם אחרים, לרבות עם בני משפחתו. עמיר הוא פעיל מסוכן שעמד בראש תא טרור ששם לו למטרה להביא לשינוי מדיניותה של ממשלת ישראל באמצעות ביצוע מעשי טרור, ופעל למימוש מטרותיו על פני תקופה ארוכה. ככל הידוע לשב"כ, עמיר לא שינה את דרכיו, והעניין משתמע גם מהתבטאויותיה של אשתו". עוד ציינו בשב"כ כי באוגוסט 2019 נחשף בתקשורת כי עמיר פעל באמצעות שיחות טלפון מהכלא להקמת מפלגה שתביא לשחרורו.