לפי דובר צה"ל, במבצע "שומר החומות" חוסלו עד כה לפחות 160 פעילי טרור, רובם מחמאס. ההרס ברצועה אדיר, העיר התת-קרקעית ברצועה מושמדת מדי יום - אבל כנראה שעדיין התמונות מעזה שנזכור מהמבצע הן של המגדלים הנופלים.
תקיפות המגדלים מתבצעות על ידי 8-12 כלי טיס שונים, בהם מטוסי קרב שמטילים מספר פצצות כבדות במשקל טונה כל אחת, לאחר תכנון משימה מבוקר הכולל את אנשי חקר הביצועים, מומחים להנדסה וגורמי מודיעין. בתכנון זה נבחנות זוויות חדירת הפצצות למבנה הגדול במטרה להקריסו בצורה בטוחה, כך שגם אם אדם יעמוד במרחק של כ-100 מטר ממנו, הוא לא ייפגע.
חלק מהמגדלים קרסו רק בחלוף שלוש שעות מתחילת הפעולה, לאחר שמפעילי כלי טיס בלתי מאוישים של חיל האוויר הטילו סגר על הרחוב ווידאו שאיש לא נמצא בקרבת מקום או בבניין עצמו. אנשי שב"כ ופיקוד דרום מתקשרים מראש ליושבי הבניין לוודא שפינו אותו וגם טילי "מכחולית" קטנים מוטלים בסביבה כדי להזהיר משהות במקום. לפי צה"ל, בבניינים אלו מתנהלת גם פעילות צבאית של חמאס, אך המטרה המרכזית של הפעולה היא לחזק את ההרתעה נגד ארגוני הטרור ולכן מרבית התקיפות הללו מתנהלות לאור יום. אלו רבי הקומות שהחריב צה"ל, ואלו הסיבות לתקיפתם:

11 במאי, 19:58: מגדל הנאדי

המגדל הראשון שהופל במבצע, יממה לאחר ירי הטילים לירושלים, היה מגדל הנאדי בעיר עזה. בצה"ל אמרו לאחר הפלתו כי שכנו בו משרדי המודיעין הצבאי של חמאס ומפקדות המשמשות למחקר ופיתוח צבאי.

9 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ברצועה
תקיפת צה"ל ברצועה
הרס מגדל הנאדי, ביום השני למבצע
(צילום: AFP)
שעה לאחר שהמגדל נחרב בתקיפת חיל האוויר, פתח חמאס במתקפת טילים חסרת תקדים על גוש דן. עשרות טילים שוגרו במשך יותר מחצי שעה על תל אביב וערי המרכז, במטח הגדול ביותר מסוגו על גוש דן.

12 במאי, 18:20: מגדל א-שורוק

ביום השלישי למבצע תקף צה"ל את מגדל א-שורוק בדרום הרצועה. 14 הקומות שלו קרסו כמו מגדל קלפים, ופחות משעה לאחר מכן פתח חמאס במטח כבד על המרכז והדרום. הזרוע הצבאית של ארגון הטרור מסרה אז כי שיגרה 130 רקטות באותו מטח בתגובה להפלת המגדל, ולחיסול בכירי הארגון - ומהירי נהרג עידו אביגל, בן 5 משדרות.
9 צפייה בגלריה
תקיפת  צה"ל בעזה
תקיפת  צה"ל בעזה
תקיפת מגדל א-שורוק
(צילום: EPA)
9 צפייה בגלריה
תקיפת  צה"ל בעזה
תקיפת  צה"ל בעזה
עשן מיתמר לאחר התקיפה
(צילום: EPA)
9 צפייה בגלריה
תקיפת  צה"ל בעזה
תקיפת  צה"ל בעזה
זה מה שנשאר מהמגדל
(צילום: EPA)
בצה"ל אמרו כי ברב הקומות שכנו משרדי מודיעין צבאי של חמאס, וכן תשתיות תקשורת ששימשו להעברת מסרים טקטיים-צבאיים על ידי ארגוני הטרור.

15 במאי, 15:30: מגדל אל-ג'לאא

בצהרי היום השישי למבצע, ולאחר עוד מטח לאזור המרכז שבו נהרג בן 56 מרמת גן, פונה מגדל אל-ג'לאא, אחד הידועים בעיר עזה. המתגוררים בו קיבלו התראה טרם תקיפתו, ושני טילי "הקש בגג" נורו לעברו. במגדל זה שכנו בין היתר מטה רשת אל-ג'זירה בעזה ומשרדי סוכנות הידיעות המובילה בעולם AP - והחרבתו זמן קצר לאחר מכן, בשידור ישיר לעיני העולם כולו, הובילה לסערה בינלאומית.

9 צפייה בגלריה
הפלת מגדל אל-ג'לאא
הפלת מגדל אל-ג'לאא
הפלת מגדל אל-ג'לאא
(צילום: AP)
בצה"ל אמרו כי במגדל, אחד מהסמלים של עזה, היו נכסים צבאיים של המודיעין הצבאי של חמאס. "בבניין קיימים משרדים של כלי תקשורת אזרחיים, אשר חמאס מסתתר מאחוריהם ומשתמש בהם כמגנים אנושיים. חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה", אמרו בצבא והדגישו כי טרם התקיפה, צה"ל הזהיר את האזרחים ששהו בבניין ונתן להם שהות מספקת להתפנות מהמבנה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחרבת המגדלים בנאום שנשא באותו יום: "אני אומר לראשי הטרור - אתם לא יכולים להתחבא. לא מעל הקרקע ולא מתחת לקרקע. אף אחד אינו חסין. אנחנו מקריסים את מגדלי הטרור. אלה מגדלים שמשמשים כמפקדות ומשרדים לארגוני הטרור. אנחנו משמידים גם את בתיהם של ראשי החמאס שמשמשים אותם כמפקדות. הבניין שראיתם נופל בעזה משמש את המודיעין הצבאי של החמאס. זה לא בניין תמים".
אבל את סוכנות AP זה לא שכנע. "אנחנו המומים ומבועתים מכך שהצבא הישראלי הרס בניין שבו נמצאים משרדי AP וארגוני חדשות אחרים בעזה", כתב נשיא ומנכ"ל AP גארי פרואיט בהודעה שפורסמה באתר סוכנות הידיעות. "העולם יידע פחות על המתרחש בעזה בגלל מה שקרה היום".
גם בוושינגטון הסתייגו. מזכיר המדינה אנתוני בלינקן אמר כי ארצות הברית ביקשה שישראל תעביר לה מידע שיצדיק את תקיפת בניין התקשורת בעזה: "לישראל אחריות מיוחדת להגנה על אזרחים - וזה כולל עיתונאים".