ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) תקף היום (ב') בריאיון לאולפן ynet את ממשלת השינוי המתגבשת, והבהיר שמפלגתו - כמו גם יהדות התורה - "לא ייכנסו לקואליציה רעה כזאת", שלדבריו, "רק מחכה לטרפד כל דבר שקשור לעולם היהודי במדינת ישראל".
לתפיסתו, "הממשלה תחזיק זמן קצר מאוד, בהיסטוריה יירשם שאהוד ברק כיהן יותר מבנט". הוא הדף שאלות על ערבויות יו"ר מפלגתו אריה דרעי על קיום הרוטציה בין נתניהו לגנץ, והאשים את האחרון בפירוק הממשלה הקודמת: "רצה לכהן לפני הזמן". הוא גם איים: "נהפוך כל אבן כדי להפיל את הממשלה הזאת".
6 צפייה בגלריה
משה אבוטבול באולפן ynet
משה אבוטבול באולפן ynet
"נהפוך כל אבן להפלת הקואליציה הרעה הזאת". ח"כ אבוטבול
(צילום: יריב כץ)
- מה תעשו על ספסלי האופוזיציה, ועוד עם ליברמן כשר אוצר? לא עדיף להיכנס פנימה? "ליברמן הודיע שהוא לא רוצה לראות את החרדים בתוך הקואליציה לפחות שנה וחצי, כדי לאפשר לו לגמור את כל העניינים שלו באוצר, בוועדת הכספים. זה אחד התנאים שלו, צריך להגיד את האמת".
- דווקא בגלל זה אתם צריכים להיכנס עכשיו. "אם אנחנו ניכנס זה יפורר להם הרי את הקואליציה".
- ממתי אתה חושש לפורר את הקואליציה? "אין לנו מה לחפש שם. אם אנשים מוטרדים שהחרדים בדרך לקואליציה - שישכחו מזה. תסמנו איקס גדול על זה. אין לנו שום עניין בקואליציה מהסוג הזה, היא רעה ומחכה רק לדבר אחד והוא לטרפד כל דבר שקשור לעולם היהודי במדינת ישראל. לא אנחנו ניכנס ולא יהדות התורה. המפלגות שירכיבו ממשלה יהיו שם לבד, אבל למעט זמן. יירשם בהיסטוריה שאפילו אהוד ברק היה יותר זמן ראש ממשלה מנפתלי בנט. זה יהיה זמן קצר".
6 צפייה בגלריה
ראשי מפלגות הממשלה המסתמנת
ראשי מפלגות הממשלה המסתמנת
ראשי מפלגות הממשלה המסתמנת
(צילום: יואב דודקביץ', קובי קואנקס, שרון צור, הדר יואביאן, AFP)
- רה"מ המיועד בנט חובש כיפה, אתה מאמין שהוא יאפשר פגיעה בזהות היהודית של ישראל? "זה באמת לא רלוונטי, הכיפה. הייתה פה תרמית גדולה, הרמאות הכי גדולה שקיימת".
- אתה לא מפקפק באורך החיים הדתי של נפתלי בנט, נכון? "בוודאי. אחד שמסמס בשבת, הכיפה בכלל לא אומרת לי כלום".
- ונתניהו הוא איש חרדי? "לא, אבל לפחות הוא לא חובש כיפה".
ח"כ אבוטבול נשאל על יו"ר מפלגתו אריה דרעי, שנתן את ערבותו לקיום ההסכמים בין נתניהו לגנץ בממשלת האחדות, וכעת טוען שלא עשה זאת. "גם בני גנץ הבטיח לגבות אותנו והתעלם מאיתנו, למשל בחוק הגיוס שהייתה הסכמה בנושא הזה אבל הוא לא קיים אותה. אז יש מידה נגד מידה, חשבתם שאנחנו נקיים את מה שאנחנו לא מקבלים?".
בנוסף, הוא הכחיש את הדיווחים שעלו לאחרונה שלפיהם האהדה בש"ס לראש הממשלה נתניהו אינה כפי שהייתה. "לא רק שאני מפריך, אלא אני אני אומר הפוך - ככל שאנחנו רואים את הממשלה הרעה הזאת, אנחנו מתגעגעים לביבי".
6 צפייה בגלריה
נתניהו, דרעי וגנץ בישיבת סיעה של ש"ס
נתניהו, דרעי וגנץ בישיבת סיעה של ש"ס
על "ערבות" דרעי: "מידה נגד מידה"
(צילום: עמית שאבי)
6 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
על בנט: "מסתמס בשבת, הכיפה לא אומרת כלום"
(צילום: יונתן זינדל)
- אבל הממשלה הזאת עדיין לא התחילה לתפקד. "הם עושים את זה כל כך עקום. הם נפגשים ומשקרים ומרמים, שעוד לא נחתמו הסכמים כשחותמים על הסכמים. אני אראה לכם סרטון של ח"כ מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה, איך שהיא חותמת בשתיקה על הצעות חוק שלה – נישואים אזרחיים, תחבורה ציבורית בשבת. מה אתם רוצים, שאני אפרגן למפלגה הזאת שלה?".
עוד אמר ח"כ אבוטבול על הממשלה המתגבשת: "הימין והמרכז מאוד שוליים שם, המרכיבים הדומיננטיים הם ניצן הורוביץ ויאיר לפיד ועוד כאלה שנמצאים שם. זה הרבה שמאל, לא הרבה מרכז".
- הורביץ למשל, אם יהיה שר בריאות, במה יכול להרע לכם? "אפילו מספיק נושא חוק המתת חסד שאנחנו חלוקים עליו".
- את ח"כ מתן כהנא בתיק הדתות אתה רוצה? "גם שם, הוא יכול להכניס את רבני צהר ועוד כל מיני רבנים כאלה, וכל מיני כשרויות מהסוג הזה שלא היו בקונצנזוס. אנחנו די מוטרדים, איך אמרו בנט ולפיד, נהפוך כל אבן? אז אנחנו נהפוך כל אבן להפיל את הממשלה הרעה הזאת".
6 צפייה בגלריה
ניצן הורביץ
ניצן הורביץ
הורביץ המיועד לתיק הבריאות. "מספיק שיקדם את המתת החסד"
(צילום: הדר יואביאן)
6 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
על נתניהו ועבאס: "ישב איתו בגלל בחירות חמישיות"
(צילום: רויטרס, אלעד גרשגורן)
- אולי פעם אחת תבקרו גם את נתניהו, שלמעשה באשמתו אין ממשלת ימין? "מי שאשם בכך הוא מי שהבטיח הבטחות על הקרח, כמו נפתלי בנט שהבטיח שהוא לעולם לא יישב עם יאיר לפיד והוא שיקר.
- נתניהו לא הבטיח כאן באולפן שהוא לעולם לא יסתמך על מנסור עבאס ואז עשה איתו מו"מ? "אז הוא ישב איתו לגבי בחירות חמישיות וכעת המסמך הופץ ברבים".
- הוא גם הבטיח שלא תהיה רוטציה, ואז הציע אותה לבנט ולסער. "הוא הציע להם את הרוטציה אחרי שהוא באמת ידע שהסכנה יותר גדולה אם יהיה אותו מצב עם לפיד".
חבר הכנסת האשים את כחול לבן בפירוק הממשלה האחרונה, ואת בנט באי-הקמת ממשלת ימין נוכחית: "ש"ס דאגה לפנות תפקיד שר אחד עבור נפתלי, שיתכבד ויוכל להיכנס. הוא לא עשה זאת, אז מי אשם? עוד פעם ביבי אשם?".
- ומי אשם בזה שלא עבר תקציב והכנסת הלכה לבחירות? "אלה שרצו לזרז את התקציב רק מסיבה אחת, והיא לקצר את ימיו של נתניהו. שיהיה אותו תקציב, ואז גנץ יוכל להיות ראש ממשלה. הוא רצה את התפקיד לפני הזמן".
- אם התקציב היה עובר בזמן, נתניהו היה עכשיו רה"מ, בנובמבר גנץ ואז שוב נתניהו. ואתם הייתם בממשלה. "אין אדם שחף מטעויות, השאלה היא מה המשקל של הטעויות והשאלה הקשה ביותר היא התמורה נניח שביבי עשה טעות כזו או אחרת, אז יורים בכל הימין? יורים בכל הדתיים? יורים בכל ומקימים ממשלה כזאת מסוכנת? ההתנהגות שלהם היא מסוכנת, ואנחנו נרגיש את זה עוד מעט כשהממשלה תתחיל לפעול ואז נתגעגע להישגים של הממשלה הקודמת".
הוא הוסיף לתקוף: "איזו צביעות שפתאום יש 52 מיליארד שקל לתת לערבים, כשאצלנו את כל הסכום הזה לא נתנו לחרדים מאז הקמת המדינה. פתאום הכול מותר. סולחים לבנט על הרבה אמירות שלו כדי שיהיה רה"מ, כדי שיעיף את ביבי. אנחנו לא ילדים קטנים. אנחנו חרדים, אבל לא מטומטמים.
"אנחנו רגועים", המשיך ח"כ אבוטבול, "אנחנו יודעים שהם יתפוצצו עם עצמם, תוך שבוע-שבועיים זה יריב עם זה, והוא עם ההוא. מספיק איזה מבצע קטן בדרום ופתאום נראה את כולם הולכים, או ויכוח קטן על נושא מדיני. הנה, היום בבוקר לחשו לי שהחברים הטובים מכחול לבן הודיעו לממשל בארה"ב - 'בבקשה תתחילו את הדיונים על השלום'. אף אחד לא ייתן שקט לבנט, ובנט יהפוך להיות כזה קטן שם בתוך הקואליציה כמספר המנדטים שלו. לא היה רה"מ עם יותר מאבטחים מהמנדטים שיש לו".