על יו"ר הכנסת: "לא ראוי". ח"כ אלהרר, הבוקר באולפן ynet
(צילום: אורי דוידוביץ)

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), שרת האנרגיה המיועדת בממשלת השינוי הנרקמת, טענה הבוקר (ב') בריאיון לאולפן ynet כי "יו"ר הכנסת יריב לוין עוסק בשטיקים ובטריקים", על רקע חוסר הוודאות מתי הוא יכנס את המליאה ויכריז על הקמת הממשלה החדשה. "כשלפיד אמר לפני כשבוע שעלה בידו להקים ממשלה, הנוהג אומר לעדכן את המליאה ולומר - זה נמצא על שולחן הכנסת. זה לא קרה", תקפה.

לקראת ממשלה חדשה - כתבות נוספות

2 צפייה בגלריה
יריב לוין יאיר לפיד ונפתלי בנט
יריב לוין יאיר לפיד ונפתלי בנט
"קמפיינים מתוזמרים על ראשי חברי כנסת". מימין: לוין, לפיד ובנט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- לפי דעתך מנסים למנוע כאן העברת שלטון מסודרת? "יריב לוין שואל את עצמו מתי הדבר יהיה נוח לליכוד. לי זה לא נראה כמו כיבוד הדמוקרטיה, אבל נראה מתי זה יקרה".
- מה כבר יכול לקרות עד יום שני, המועד האחרון כמעט להצבעה? "מה שיקרה יקרה, אני רק אומרת שצריך להתנהל כמו דמוקרטיה. בשלב הזה אני רואה שמה שיריב עוסק בו זה רק טריקים ושטיקים. לוין הוא יו"ר הכנסת, היה לו רוב לבחירה שלו בכנסת, ואני חושבת שעם כל הכבוד - הוא לא צריך להתנהל כמו מזכיר הליכוד. עליו לנהוג כדמות ממלכתית, ושאם אומרים שעלה בידי מישהו להקים ממשלה, אז אכן לאפשר לו להקים את הממשלה".
- את מרגישה שהוא מבזה את הכנסת בהתנהגות הזאת? "אני חושבת שזה לא ראוי. אני לא רוצה להשתמש במילה 'מבזה', אבל זה מאוד לא ראוי. אומרים 'הרוב קובע', אני שומעת את זה כבר הרבה זמן מהליכוד. אז אם יש רוב - תכבדו".
2 צפייה בגלריה
קארין אלהרר באולפן ynet
קארין אלהרר באולפן ynet
"לא נראה כמו כיבוד הדמורקטיה". אלהרר באולפן ynet
(צילום: יריב כץ)
- מה יקרה בשבוע שנותר להשבעה, שלפי לוין תהיה כנראה בשני הבא? יש לכם נקודת תורפה שאפשר לנצל? "מה שאני רואה בימים האחרונים בעיניי זאת פשוט שערורייה. מנהלים קמפיין מתוזמר על הראש של חברי כנסת שקשה להם, ואני מבינה את הקושי".
- זאת פוליטיקה. לאנשים קשה אידיאולוגית עם הממשלה הזאת, למה אי אפשר להפעיל עליהם לחצים? "הכול בסדר, אין לי בעיה עם הפגנות מול הבית. יש לי בעיה מאוד גדולה עם לאיים על הילדים. זה לא לעניין, זה לא הגיוני שילד לא יהיה בתנועת נוער כי אמא שלו קיבלה החלטה פוליטית שלא מוצאת חן בעיני מישהו, זה לא סביר. גם אני אמא לילדים, אם היו מאיימים על הילדים שלי היה לי קשה".
נתניהו: "מגנים כל הסתה ואלימות, גם כשאחרים שותקים כשההסתה נגדנו משתוללת"
(צילום: ערוץ כנסת)

- ראש הממשלה נתניהו יצא נגד הגינויים האלה. "נו, טוב. ואמר להם 'תיכנסו בהם בכל הכוח'. זה גינוי? זה לצאת נגד? זה להיות עם ולהרגיש בלי. זה לא עובד ככה".
- את גם מרגישה שהאווירה בארץ עלולה בסופו של דבר להביא לפגיעה בגוף? "אני סופרת כמה חברי כנסת מסתובבים עם מאבטחים. תגידו לי אתם אם זו אווירה פוליטית שאנחנו צריכים להשלים איתה. כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל לא יכולים להשלים עם הדבר הזה. אם אם מישהו יגיד לי שנבחר ציבור טועה פוליטית, טועה אידיאולוגית, הכול בסדר. אבל אי אפשר לנהל שיח ראוי, מכבד? גם אם תגיד את הדברים הכי קשים יש שפה לומר אותה, אי אפשר להתנהל בצורה הזו. לאן נגיע? אחרי זה עוד פעם מישהו יגיד 'אני מצטער לא התכוונתי?' מספיק עם זה".
- ברמה האישית, כמה את מתרגשת מהתפקיד החדש הצפוי לך? "קודם כל אני מאוד מקווה שזה יקרה במהרה, ושבאמת אחרי שנתיים שהרגשתי שמרבית העשייה הייתה פוליטיקה - יגיע הזמן לעשות לטובת אזרחים".
- לפיד יהיה ראש ממשלה בסופו של דבר? "חד-משמעית כן".
- זה עוד שנתיים, עוד 200 אלף מכשולים לעבור בדרך. "אתם יודעים מה ההבדל בין יאיר לפיד ונפתלי בנט לבין בנימין נתניהו? הם מכבדים הסכמים".