בעוד 24 שעות ייפתחו 13,685 הקלפיות ברחבי הארץ, ו-6,578,084 אזרחי ישראל בעלי זכות ההצבעה יוכלו להצביע בבחירות לכנסת ה-24. רגע לפני פתיחת הקלפיות – כל מה שצריך לדעת בדרך להצבעה.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד – מתחם הבחירות של ynet

במרבית המקומות הקלפי תהיה פתוחה ביום הבחירות מהשעה 07:00 בבוקר ועד ל-22:00. ביישובים הקטנים שעות ההצבעה הן מ-08:00 ועד לשעה 20:00. כך גם בבתי החולים ובבתי הסוהר והמעצר. הקלפיות הייעודיות לחולי קורונה יעבדו בין השעות 19:00-08:00 ולמבודדים ייפתחו ב-07:00 בבוקר וההצבעה בהן תסתיים ב-22:00. כל מי שיגיע אל הקלפי לפני שעת הסגירה הרשמית יוכל להצביע, גם אם לא הספיק עדיין להיכנס אל מעבר לפרגוד.

8 צפייה בגלריה
בחירות בכפר אחים
בחירות בכפר אחים
הודעה לבוחר, ארכיון. לא צריך להציג, כן תסייע לדעת איפה מצביעים הפעם
(צילום: אסף קמר )
בשבועות האחרונים נשלחו לבתי התושבים הודעות לבוחר שבהן מצוין היכן כל אזרח רשאי להצביע. שימו לב, בשל הנחיות הקורונה פוצלו חלק מהקלפיות ברחבי הארץ, כך שייתכן כי לא תצביעו הפעם באותה הקלפי שהצבעתם בשלוש מערכות הבחירות האחרונות.
אם לא קיבלתם בדואר את ההודעה לבוחר ממשרד הפנים עם הקלפי שאליה אתם משובצים, ניתן להיכנס לאתר משרד הפנים או להתקשר למוקד המיוחד 1-800-222-290 כדי לברר היכן הקלפי.

הנחיות הקורונה בזמן ההצבעה

בכניסה למקום הקלפי יש לחטא את הידיים. לאחר הכניסה לחדר יש למסור את אמצעי הזיהוי למזכיר ועדת הקלפי. ניתן להזדהות באמצעות תעודת זהות, רישיון נהיגה ישראלי, דרכון ישראלי בתוקף, או תעודה צבאית אישית תקפה. אין צורך להציג את ההודעה לבוחר. לאחר מסירת אמצעי הזיהוי יש לצעוד צעד אחורה, להוריד את המסכה עד לסנטר לצורך זיהוי, ולהשיב אותה למקומה.
8 צפייה בגלריה
הצבעה לבחירות בבסיס גולני
הצבעה לבחירות בבסיס גולני
לחטא ידיים בכניסה לחדר, ושוב לפני ההצבעה מאחורי הפרגוד
(צילום: EPA)
מיד לאחר הזיהוי, יש לגשת אל מאחורי הפרגוד, לחטא שנית את הידיים, ולבחור פתק הצבעה אחד עם כינוי הרשימה, להכניס אל המעטפה הכחולה ולשלשל אותה לקלפי.
שימו לב, אסור להכניס אל המעטפה יותר מפתק אחד ויש לבדוק שהוא אינו מקושקש או קרוע. אם אין בקלפי את פתק הרשימה שאליה אתם רוצים להצביע ניתן לרשום בעט כחול בלבד את אות הרשימה או את האות וכינוי הרשימה. אין חובה להדביק את המעטפה, והדבר נתון לשיקול דעת המצביעים.

איפה מצביעים חולי קורונה ומבודדים?

בין אלפי הקלפיות בבחירות לכנסת ה-24 יש 409 קלפיות שמיועדות לחולי קורונה ו-342 קלפיות שמיועדות עבור אזרחים שנמצאים בבידוד לאחר שנחשפו לחולה מאומת או פיתחו תסמינים.
מי שנמצא בבידוד אינו יכול להגיע בתחבורה ציבורית אל הקלפיות המיוחדות ועליו לנסוע ברכב פרטי אל הקלפי. חלק מהקלפיות הן במתכונת "הצבע וסע" וחלק במתכונת הרגילה, כמו שאר הקלפיות. מבודד שנרשם ככזה במשרד הבריאות ואין באפשרותו להגיע באופן עצמאי אל הקלפי יוכל להזמין הסעה פרטית ללא עלות, בהתאם למתווה שגיבשה ועדת הבחירות המרכזית עם חברת המוניות "גט".
8 צפייה בגלריה
הדגמה של קלפיות לחולי קורונה
הדגמה של קלפיות לחולי קורונה
עמדות הצבע וסע בבחירות לכנסת ה-24
(צילום: קובי קואנקס )
על חולי קורונה, ומבודדים שפיתחו תסמינים, נאסר להגיע באופן עצמאי אל הקלפי ועליהם להירשם להסעה במימון ועדת הבחירות המרכזית. את הזמנת ההסעה לקלפיות המיוחדות ניתן לבצע באמצעות האתר (יש לבחור ב"הזמנת הסעת מאומתים לקלפי ביום הבחירות") או במוקד הטלפוני שמספרו 077-6017137.
ישראלים שנוחתים בנתב"ג במהלך יום הבחירות יוכלו להצביע באחת מארבע הקלפיות שיוקמו בשדה התעופה. עבור מי שחזר מחו"ל ועדיין לא התחסן פעמיים תוקם קלפי מיוחדת בשרוול, בדרך לביקורת הגבולות.
8 צפייה בגלריה
הנוחתים מארה"ב ללא צורך בועדת חריגים
הנוחתים מארה"ב ללא צורך בועדת חריגים
נתב"ג. קלפיות מיוחדות עבור ישראלים שחוזרים מחו"ל
(צילום: נדב אבס)
אזרחים שנמצאים במלוניות קורונה יוכלו להצביע בקלפיות הייעודיות שיוקמו במקום. מצביעים שמאושפזים בבתי החולים, כולל במחלקות הקורונה, יוכלו להצביע בקלפיות הייעודיות שייפתחו במחלקות.
מה קורה אם קמתי בבוקר הבחירות ולא הרגשתי טוב? אזרח שקם ביום הבחירות עם תסמיני קורונה, ולא נמצא בבידוד, ירשום את עצמו במשרד הבריאות כבעל תסמיני קורונה וייגש להצביע בקלפי הייעודית למבודדים. אזרח שנמצא בבידוד ופיתח תסמינים יתאם הסעה אל הקלפיות המיוחדות לחולי קורונה.
כל מי שיגיע אל הקלפיות המיוחדות יצביע במעטפות כפולות שתספרנה רק לאחר ספירת כלל הקולות מהקלפיות הרגילות.
הבחירות לכנסת החלו כבר לפני 11 ימים עם הצבעת שליחי המדינה בנציגויות ברחבי העולם. בשבוע שעבר החלו גם חיילי צה"ל להצביע בבסיסים ובמוצבים השונים. כולם הצביעו במעטפות כפולות שתספרנה לאחר ספירת כלל הקולות בקלפיות הרגילות.
במסגרת ההיערכות לבחירות בצל הקורונה הוחלט להציב 547 קלפיות בבתי אבות, דיור מוגן ומקבצי דיור לטובת האזרחים הוותיקים. נשים השוהות במעון לנשים מוכות, אסירים ועצורים וכן בעלי מוגבלויות השוהים דרך קבע במוסדות מסוימים יצביעו גם כן באמצעות מעטפות כפולות.
מי שניידותם מוגבלת רשאים להצביע בקלפיות נגישות מיוחדות. שוטרים רשאים להצביע בכל קלפי ברחבי הארץ, כל עוד הם מתייצבים עם מדים ומצביעים במעטפה כפולה.
8 צפייה בגלריה
תחנת רכבת נתניה
תחנת רכבת נתניה
הנסיעה ברכבת בחינם מהערב ועד למחר בערב
(צילום: עידו ארז)
לטובת ציבור האזרחים ניתן יהיה לנסוע ללא תשלום בכ-600 קווי אוטובוס ובכל קווי הרכבת מהערב ב-20:00 ועד לסוף פעילות הקווים ביום הבחירות. הקווים העירוניים וכן הרכבת הקלה ימשיכו לפעול בתשלום.

איך מפקחים על טוהר הבחירות?

בשל האתגרים בפיקוח על קיום הבחירות בצל הקורונה, ועדת הבחירות המרכזית החליטה להציב מפקח טוהר בחירות בכל אחת מהקלפיות ברחבי הארץ. כלומר, בכוונת הוועדה להציב כ-15 אלף מפקחים בקלפיות השונות. לשם השוואה, בבחירות הקודמות הוצבו 4,000 מפקחי טוהר הבחירות. בנוסף, מתחמי ספירת הקולות והקלדתם ירושתו במצלמות כדי למנוע פגיעה בטוהר הבחירות.
8 צפייה בגלריה
 ועדת הבחירות המרכזית
 ועדת הבחירות המרכזית
מפקח טוהר בחירות, ארכיון
(צילום: ועדת הבחירות המרכזית)

מתי יפורסמו תוצאות האמת?

מרגע סגירת הקלפיות הרגילות, היישובים הקטנים ב-20:00 ושאר הארץ ב-22:00, יחלו ועדות הקלפי בספירת הקולות. מ-22:00 תחל ועדת הבחירות המרכזית לרכז את תוצאות ההצבעה שמתקבלות מהקלפיות ברחבי הארץ.
תוצאות האמת צפויות להתפרסם החל ביום רביעי לפנות בוקר ועד ליום שישי אחר הצהריים, אז צפויות להתפרסם התוצאות המלאות, כולל המעטפות הכפולות.
ב-31 במרץ יוגשו תוצאות הבחירות הסופיות והרשמיות לנשיא המדינה, ועד 14 באפריל ניתן יהיה לערער על התוצאות לבית המשפט.